En Ar

برگزاري سخنراني علمي با موضوع چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس

سخنراني علمي مرتضي ابراهيمي رُستاقي با موضوع چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس در دانشگاه برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، با هماهنگي و برنامه ريزي گروه علوم جنگل و همکاري انجمن علمي دانشجويي گروه، سخنراني علمي دکتر مرتضي ابراهيمي رُستاقي  چهره مطرح جنگل شناسي زاگرس و مولف کتاب سال کشور در زمينه جنگل شناسي و مشاور عالي سابق سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور با موضوع «چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس» با حضور دکتر حيدري مدير گروه علوم جنگل، جمعي از اساتيد و دانشجويان و کارشناسان و مديران اداره کل منابع طبيعي و مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي استان، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   در اين نشست ابتدا دکتر حيدري مدير گروه علوم جنگل ضمن قدرداني از حضور دکتر رستاقي به روند راه اندازي رشته علوم جنگل در دانشگاه ايلام و شرايط کنوني آن پرداخت و با ارائه گزارش مختصري از فعاليت هاي گروه در سال جاري، تأکيد کرد در راستاي تحقق برنامه هاي دانشگاه و ايفاي نقش اجتماعي در سطح استان يا پي گيري ها و رايزني هاي انجام شده، تعامل سازنده اي با ادارات و سازمان هاي مربوطه در سطح استان بوجود آمده که ان شاء الله اين روند ادامه پيدا خواهد کرد و نتايج درخشاني منتج خواهد شد.

  در ادامه دکتر رُستاقي تاريخچه و تغييرات جنگل هاي زاگرس بر اساس مطالعات ديرينه شناسي را تشريح کردند و سپس با بياني شيوا مبتني بر سال ها تجربه؛  مسائل مختلف جنگل شناسي، پتانسيل ها و چالش هاي کنوني و آتي جنگل هاي زاگرس و نيز راهکارهاي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت مديريتي را با تاکيد بر پديده زوال بلوط مورد بحث و بررسي قرار دادند.

  دکتر رستاقي زوال بلوط را پديده اي چند عاملي قلمداد کرد که از گذشته هاي دور آغاز شده است و تأکيد نمود اگرچه شرايط کنوني جنگل هاي زاگرس نگران کننده است، اما با اقدامات علمي و اجرايي هدفمند و جذب نيروهاي متخصص رشته جنگل داري و خصوصاً جذب جوانان فارغ التحصيل اين رشته مي توان اثرات اين بحران را کمرنگ کرد و به آينده اميد داشت.

  وي افزود: با وجود اينکه جنگل هاي زاگرس به صورت مستقيم و غير مستقيم بر حيات و شرايط زيست محيطي کل کشور تأثير گذار است، اما مـأسفانه هنوز جايگاه خوبي در نظام برنامه ريزي، مديريتي و بودجه اي کشور ندارد.
اين سخنراني با جلسه پرسش و پاسخ و اظهار نظر حضار به پايان رسيد.

 

برگزاري سخنراني علمي با موضوع چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس برگزاري سخنراني علمي با موضوع چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس برگزاري سخنراني علمي با موضوع چالش ها و فرصت هاي کنوني و آينده جنگل هاي بلوط زاگرس
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها