En Ar

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام استاد وتقدیر از اساتید سرآمد آموزشی در دانشگاه ایلام

مراسم بزرگداشت مقام استاد وتقدير از اساتيد سرآمد آموزشي دانشکده‌ها و گروه‌هاي آموزشي صبح روز چهارشنبه 12 ارديبهشت ماه 1403 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومي، دکتر «طاهر علي‌محمدي» رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره آيت الله شهيد مطهري و تبريک روز معلم از زحمات شبانه روزي اعضاي هيأت علمي دانشگاه در طول يک سال گذشته قدرداني کرد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به خصوصيات آيت الله شهيد مطهري، گفت: آن شهيد والامقام شخصيتي دغدغه‌مند و مسئوليت‌شناس بودند، لذا با تمام وجود در پي حل مشکلات جامعه و پاسخ به سؤالات نسل جوان برآمدند.

رئيس دانشگاه خواستار مسئوليت‌پذيري اعضاي هيأت علمي در تربيت دانشجويان شد و اظهار داشت: دانشجويان تحت تأثير رفتار اساتيد هستند، لذا در کنار مسائل درسي، بايد به دانشجو ميدان داد، تا با تفکر سؤالات خود را مطرح کنند و در اين مسير بايد صبر را با علم درآميخت، تا اهداف مورد نظر محقق شود.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه علمي سودمند است، که مفيد باشد و به حل مشکلات و مسائل جامعه کمک کند، يادآور شد: دانشگاه مسئوليت اجتماعي دارد و در اين راستا استاتيد محترم بايد با دغدغه‌مندي براي حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر «سيد محمد رضا حسيني‌نيا» مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام ضمن گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله شهيد مطهري و تبريک روز معلم، يادآور شد: بر طبق رسالت معلمي بايد، دانشجوياني فرهيخته و متعهد تربيت شوند، تا اداره جامعه را بر عهده بگيرند.

دکتر حسيني‌نيا با بيان اينکه تعليم و تربيت از جنس ماده و طبيعت نيست، گفت: تعليم و تربيت متصل به خداوند است و يک مسئله عرشي است، لذا مقام معلم و استاد يک فرصت مغتنم است که از طرف خداوند به ما واگذار شده و بايد با تمام وجود قدر اين فرصت را بدانيم و حداکثر تلاش را براي تربيت نسل جوان انجام دهيم.

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام به ويژگي‌هاي آيت الله شهيد مطهري اشاره کرد و بيان داشت: تأليفات شهيد مطهري همراه با مطاعه عميق و گسترده و دقت نظر بوده است، چنانکه فرموده است: «هيچ مطلبي را ننوشته ‌ام، که از آن عدول کنم».

دکتر حسيني‌نيا التزام به انصاف را يکي از ويژگي‌هاي بارز شهيد مطهري دانست و گفت: اساتيد ارجمند بايد افق ديد خود را بالا ببرند و  پذيراي انتقادات مطرح شده باشند و به ابهامات دانشجويان پاسخ دهند

مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام مديريت فضاي کلاس را يک اصل مهم در ارائه دروس از طرف اساتيد دانست و يادآور شد: انتظار مي‌رود، اساتيد محترم در کنار مسائل درسي، بر طبق رسالتي که دارند، مطالب ارزشي و اسلامي را مطرح کنند.

در ادامه دکتر «کريم کوخايي زاده» معاون آموش و تحصيلات تکميلي دانشگاه ايلام با تقدير و تشکر از حمايت‌هاي بي‌دريغ و هميشگي رياست محترم دانشگاه جناب آٍقاي دکتر علي‌محمدي و اعضاي هيأت رئيسه، از زحمات مديران حوزه معاونت آموزشي، رؤسا و معاونين آموزشي دانشکده‌ها و مديران گروه‌هاي آموزشي قدرداني کرد و با اشاره به دستاوردهاي درخشان دانشگاه ايلام در سال 1402، گزارشي از روند فعاليت‌هاي حوزه معاونت آموزشي و تحصيلات تکميلي در زمينه‌هاي جذب و ارتقاي اعضاي هيأت علمي،  استعدادهاي درخشان، تحصيلات تکميلي و اداره کل آموزش ارائه کرد.

در پايان از اساتيد سرآمده دانشکده‌ها و گروه‌هاي آموزشي تقدير بعمل آمد.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها