شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم قرعه‌کشی اعزام به حج عمره دانشجویی

 

 « به گزارش خبرنگار روابط عمومی» مراسم قرعه‌کشی حج عمره دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی استان، 18 آبان با حضور جمعی از دانشجویان و رؤسای دانشگاه‌هایاستان در سالن آیت‌الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سراج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در این مراسم، اظهار داشتند: اعزام جوانان به‌ویژه دانشجویان به سفر معنوی حج یکی از کارهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است که می‌توان تأثیرات مثبت آن را به وضوح در دانشگاه‌ها مشاهده کرد.
وی با گلایه از ممنوعیت اعزام بانوان مجرد به سفر حج از سوی مسئولان سعودی، گفت: با این قانون حجم زیادی از دانشجویان از این سفر معنوی محروم شده‌اند.
حجت‌الاسلام سراج با اشاره به آثار معنوی سفر حج بر روی انسان، افزود: این سفر چه به صورت عمره و چه تمتع به نوعی حرف آخر هر فردی است، انسان در این سفر باید به عظمت خلقت فکر کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام بیان داشت: خود نگاه کردن به خانه کعبه عبادت است و بر اساس روایات انسان به خواندن قرآن در این مکان سفارش شده است که این مطلب این پیام را می‌رساند که این مکان محل نزول کلام وحی بوده و این آیات قرآنی در همین مکان نازل شده است و مخاطب این آیات خود انسان به عنوان خلیفة‌الله است، کسی که بار امانت الهی را قبول کرد.
وی با تأکید بر حضور دانشجویان قبل از اعزام به سفر حج در دوره‌های آموزشی و مطالعه جزوات در این زمینه و آشنایی با تفکرات انحرافی وهابیت، گفت: خود همین رفتن به سفر حج نقض بافته‌های تفکرات وهابیت است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، خاطر نشان کرد: این سفر معنوی را اگر آخرین سفر حج خود بدانیم، پیمانی با خداست برای بهتر عمل کردن در زندگی؛ بر اساس روایات کسی که از زیارت خانه خدا بر می‌گردد تمام گناهانش آمرزیده می‌شود مانند کسی که تازه از مادر متولد شده و باید باقی عمر را غنیمت بداند و در ادامه راه زندگی بهتر عمل کند.
یادآور می‌شود، در ادامه مراسم قرعه‌کشی نفرات قطعی و ذخیره اعزام به حج عمره دانشجویی با بهره‌گیری از سامانه دیجیتالی در بین افراد ثبت‌نامی از مراکز مختلف آموزش عالی استان برگزار شد و اسامی این نفرات از روز بیستم آبان‌ماه بر روی پایگاه اینترنتی labbaik.ir قابل مشاهده است.

مراسم قرعه‌کشي اعزام به حج عمره دانشجويي مراسم قرعه‌کشي اعزام به حج عمره دانشجويي مراسم قرعه‌کشي اعزام به حج عمره دانشجويي مراسم قرعه‌کشي اعزام به حج عمره دانشجويي