مراسم قرعه‌کشی اعزام به حج عمره دانشجویی

خانه خبرها

 

 « به گزارش خبرنگار روابط عمومي» مراسم قرعه‌کشي حج عمره دانشگاه‌‌‌ها و مراکز آموزش عالي استان، 18 آبان با حضور جمعي از دانشجويان و رؤساي دانشگاه‌هاياستان در سالن آيت‌الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سراج، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در اين مراسم، اظهار داشتند: اعزام جوانان به‌ويژه دانشجويان به سفر معنوي حج يکي از کارهاي ارزشمند نظام جمهوري اسلامي است که مي‌توان تأثيرات مثبت آن را به وضوح در دانشگاه‌ها مشاهده کرد.
وي با گلايه از ممنوعيت اعزام بانوان مجرد به سفر حج از سوي مسئولان سعودي، گفت: با اين قانون حجم زيادي از دانشجويان از اين سفر معنوي محروم شده‌اند.
حجت‌الاسلام سراج با اشاره به آثار معنوي سفر حج بر روي انسان، افزود: اين سفر چه به صورت عمره و چه تمتع به نوعي حرف آخر هر فردي است، انسان در اين سفر بايد به عظمت خلقت فکر کند.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام بيان داشت: خود نگاه کردن به خانه کعبه عبادت است و بر اساس روايات انسان به خواندن قرآن در اين مکان سفارش شده است که اين مطلب اين پيام را مي‌رساند که اين مکان محل نزول کلام وحي بوده و اين آيات قرآني در همين مکان نازل شده است و مخاطب اين آيات خود انسان به عنوان خليفة‌الله است، کسي که بار امانت الهي را قبول کرد.
وي با تأکيد بر حضور دانشجويان قبل از اعزام به سفر حج در دوره‌هاي آموزشي و مطالعه جزوات در اين زمينه و آشنايي با تفکرات انحرافي وهابيت، گفت: خود همين رفتن به سفر حج نقض بافته‌هاي تفکرات وهابيت است.
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، خاطر نشان کرد: اين سفر معنوي را اگر آخرين سفر حج خود بدانيم، پيماني با خداست براي بهتر عمل کردن در زندگي؛ بر اساس روايات کسي که از زيارت خانه خدا بر مي‌گردد تمام گناهانش آمرزيده مي‌شود مانند کسي که تازه از مادر متولد شده و بايد باقي عمر را غنيمت بداند و در ادامه راه زندگي بهتر عمل کند.
يادآور مي‌شود، در ادامه مراسم قرعه‌کشي نفرات قطعي و ذخيره اعزام به حج عمره دانشجويي با بهره‌گيري از سامانه ديجيتالي در بين افراد ثبت‌نامي از مراکز مختلف آموزش عالي استان برگزار شد و اسامي اين نفرات از روز بيستم آبان‌ماه بر روي پايگاه اينترنتي labbaik.ir قابل مشاهده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها