شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مهندس محمدی مسئول مزرعه آموزشی مهران: برداشت محصولات در مزرعه مهران به نحو مطلوبی افزایش یافته است

مهندس حسین محمدی مسئول مزرعه آموزشی مهران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: اینجانب از سال 89 در دانشگاه مشغول فعالیت می باشم و از سال 90 بعنوان مسئول مزرعه آموزشی مهران تعیین گردیدم که در این مدت تمام تلاش خود را برای ساماندهی امور و افزایش کمی و کیفی برداشت محصولات انجام داده ام.

مهندس محمدی درباره فعالیت های مزرعه گفت: با حمایت های همه جانبه و بی دریغ جناب آقای دکتر علی محمدی رییس دانشگاه و همچنین برنامه ریزی و مشاوره و همکاری رییس محترم دانشکده کشاورزی تحول وسیعی در سطح مزرعه انجام شده است. در این راستا با همکاری و رایزنی که با سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد، سیستم آبیاری بارانی مزرعه با اعتبار 350 میلیون تومان تجهیز شد.

وی درباره برداشت محصولات مزرعه گفت: در سال زراعی 91-90 با انجام عملیات حفاری و همچنین اهتمام کارگران مزرعه و علیرغم محدویت های زیاد، حدود 10 تن ذرت، 20 تن گندم و 2000 بسته یونجه تولید شد.

همچنین در سال زراعی 92- 91 سیر صعودی رشد تولیدات ادامه پیدا کرد و حدود 45 تن گندم، 10 تن جو و 4270 بسته یونجه تولید و درآمد خوبی برای دانشگاه کسب گردید.

مهندس محمدی افزود: در اواخر سال 1391 برای اولین بار کشت گیاهان دارویی در سطح 5 هکتار با حمایت ریاست محترم دانشگاه انجام گرفت که در اواخر تیرماه حدود 1080 کیلو گرم گیاه نعنا فلفلی برداشت شد و الان گیاه زوفا در حال برداشت است.

آقای محمدی درباره برنامه های مزرعه گفت: در صددیم سطح زیر کشت گندم، یونجه و ذرت را بالا برده و همچنین میزان کشت گیاهان دارویی را تا دو برابر افزایش دهیم.