شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان با حضور دکتر علی محمدی رییس دانشگاه، معاونین، روسای دانشکده­ها، مدیران گروه و جمع زیادی از دانشجویان صبح امروز در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر سیاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن خیر مقدم به دانشجویان و میهمانان مراسم و تشکر از کسانی که در برگزاری باشکوه مراسم دخیل بوده­اند گفت: برنامه امروز در سه بخش: جشن فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان، تقدیر از دانشجویان فعال فرهنگی و تقدیر از برترینهای کنکور کارشناسی ارشد برگزار می­شود.

دکتر سیاری تاکید کرد: دانشگاه ایلام برنامه­های  فرهنگی  را  با  محوریت  دانشجویان  برگزار می­کند و به همین جهت است که دانشگاه برای دومین سال پیاپی در لیست دانشگاه­های برتر کشور در زمینه فرهنگی قرار می­گیرد.

دکتر سیاری درباره دانشجویان برتر کنکور کارشناسی ارشد بیان داشت: خوشبختانه دانشجویان دانشگاه، با تلاشی که داشته­اند و همچنین کمک اساتید ارجمند، امسال رتبه­های خوبی را در کنکور کارشناسی ارشد کسب کرده­اند، و به عنوان نمونه 14 نفر  از این عزیزان در رشته­های مختلف حائز رتبه یک تا پنج شده­اند، که این امر برای دانشگاه یک افتخار ماندگار است.

دکتر سیاری در ارتباط با دانشجویان فارغ التحصیل گفت: امیدوارم دانشجویانی که امروز فارع التحصیل می­شوند با برنامه­ریزی به مدارج علمی بالاتر راه یابند و این امر جز با تلاش و برنامه ریزی حاصل نمی­شود.

دکتر سیاری در پایان از دانشجویان خواست به صورت گسترده در انتخابات روز 24 خرداد حضور به هم رسانند.

در ادامه دکتر علی محمدی رییس دانشگاه با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ایام مبارک ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) و خیر مقدم به میهمانان و دانشجویان گفت: موضوع فرهنگ در جامعه ما و بخصوص در دانشگاه­ها از اهمیت زیادی برخوردار است و برای همین لازم است که از دانشجویان فعال در این حوزه تقدیر بعمل آید. دانشجویان عزیزی که بدون  چشم داشت و فقط برای رضای خداوند در دانشگاه به کار فرهنگی پرداخته­اند و موجبات نشاط دانشجویان و ایجاد طراوت در دانشگاه را فراهم کرده­اند.

دکتر علی محمدی افزود: با زحمات دانشجویان عزیز و تلاش و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاون محترم فرهنگی دانشگاه، کارشناسان امور فرهنگی و دانشجویان گرامی دانشگاه به مدت دو سال است که جز دوازده  دانشگاه برتر فرهنگی در سطح کشور قرار  می­گیرد و من بر خود لازم می­دانم، از تمامی این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

دکتر علی محمدی تاکید کرد: دو  نکته در فعالیت­های فرهنگی دانشجویان حائز اهمیت است. اول اینکه، این عزیزان به وظیفه خود در جامعه اسلامی و دانشگاه عمل کرده­اند، چرا که در فرهنگ دینی عمل به تکلیف از اهمیت بسزایی برخوردار است. و دوم کسب تجربه توسط این دانشجویان می­باشد، که این تجربه گرانبها در آینده برای آنها اهمیت کلیدی دارد و اینان می­تواند در کارهای اجرایی و اداری از این تجربه ارزشمند استفاده نمایند.

دکتر علی محمد در ادامه با ابراز خرسندی از موفقیت دانشجویان دانشگاه در کسب رتبه های برتر در کنکور کارشناسی ارشد بیان داشت: با زحمات معاون محترم آموزشی، روسای دانشکده­ها، معاونین آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه و اساتید ارجمند و همچنین تلاش و پشتکار دانشجویان، امسال تعداد زیادی از دانشجویان موفق به کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ­های دولتی شده اند که این امر برای دانشگاه یک دستاورد مهم به شمار  می­آید.

رییس دانشگاه در ادامه خطاب به دانشجویانی فارغ التحصیل اظهار داشت: زندگی خود در این مدت را مرور کنید، تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت، با برنامه­ریزی و همچنین برطرف کرد ضعفها، خود را برای ورود به مدارج علمی بالاتر و همچنین زندگی اجتماعی آماده نمایید.

دکتر علی محمدی تاکید کرد: در این ارتباط تذکر دو نکته اهمیت اساسی دارد. اول اینکه همه متوجه شده­اید که عمر سریع می­گذرد و بنا به فرمایش امیر­مومنان حضرت علی(ع)، فرصت­ها مثل ابر در حال گذر هستند و بقدین لحاظ ما باید با دقت از  زمان و عمر خود نهایت استفاده را ببریم. دوم اینکه فرصت ها هرگز بر نمی­گردند. برای همین ما باید از فرصت­های به دست آمده برای کسب علم و معرفت  حداکثر استفاده را برده و زندگی خود را در مسیر تعالی قرار دهیم و برای جامه اسلامی­مان مفید باشیم.

دکتر علی محمدی در ادامه با اشاره به اینکه با برنامه­ریزی و رایزنی­های انجام شده در مهرماه امسال در 14 رشته تحصیلی در مقطع دکتری و 30 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه، دانشجو می­پذیرد، ابراز امیدواری کرد که دانشجویان بتوانند از این فرصت برای ادامه تحصیل خود استفاده نمایند.

دکتر علی­محمدی در ادامه مراسم با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز روز 24 خرداد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تجربه جدید در زمینه اداره اجتماع در قالب مردم سالاری دینی، برخلاف خواست و اراده قدرت­های سلطه گر امروز در سطح دنیا به عنوان یک الگو مطرح شده و امروز دیگر مکتب لیبرال دموکراسی غرب یکتاز میدان نیست.

رییس دانشگاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی با موفقیت­هایی که در زمینه­های سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و نظامی در طی 34  سال گذشته کسب کرده است، امروز به عنوان یک چالش جدی برای استکبار و غرب تبدیل شده است. و  این امر سبب شده است که دشمنان با تمام توان در  برابر انقلاب اسلامی قرار بگیرند و انواع و اقسام توطئه ها را طراحی و اجرا کنند.

دکتر علی­محمدی افزود: بدین لحاظ ما باید در راستای حراست از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین مقابله با دشمنی­های استکبار که خواهان حضور کم تعداد ما در پای صندوق­های رأی هستند، باید نقشه آنها را با شکست مواجه کنیم و  با حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات روز 24 خرداد، حضور به هم رسانیم. تا موفقیت­های روز افزون انقلاب اسلامی در سایه رهبری الهی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را ادامه داده و موجبات شکست زیاده خواهی­های دشمنان این ملت را فراهم آریم.

برگزاري جشن فارغ التحصيلي دانشجويان برگزاري جشن فارغ التحصيلي دانشجويان برگزاري جشن فارغ التحصيلي دانشجويان برگزاري جشن فارغ التحصيلي دانشجويان