برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان

خانه خبرها

مراسم جشن فارغ التحصيلي دانشجويان با حضور دکتر علي محمدي رييس دانشگاه، معاونين، روساي دانشکده­ها، مديران گروه و جمع زيادي از دانشجويان صبح امروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي اين مراسم دکتر سياري معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ضمن خير مقدم به دانشجويان و ميهمانان مراسم و تشکر از کساني که در برگزاري باشکوه مراسم دخيل بوده­اند گفت: برنامه امروز در سه بخش: جشن فارغ التحصيلي جمعي از دانشجويان، تقدير از دانشجويان فعال فرهنگي و تقدير از برترينهاي کنکور کارشناسي ارشد برگزار مي­شود.

دکتر سياري تاکيد کرد: دانشگاه ايلام برنامه­هاي  فرهنگي  را  با  محوريت  دانشجويان  برگزار مي­کند و به همين جهت است که دانشگاه براي دومين سال پياپي در ليست دانشگاه­هاي برتر کشور در زمينه فرهنگي قرار مي­گيرد.

دکتر سياري درباره دانشجويان برتر کنکور کارشناسي ارشد بيان داشت: خوشبختانه دانشجويان دانشگاه، با تلاشي که داشته­اند و همچنين کمک اساتيد ارجمند، امسال رتبه­هاي خوبي را در کنکور کارشناسي ارشد کسب کرده­اند، و به عنوان نمونه 14 نفر  از اين عزيزان در رشته­هاي مختلف حائز رتبه يک تا پنج شده­اند، که اين امر براي دانشگاه يک افتخار ماندگار است.

دکتر سياري در ارتباط با دانشجويان فارغ التحصيل گفت: اميدوارم دانشجوياني که امروز فارع التحصيل مي­شوند با برنامه­ريزي به مدارج علمي بالاتر راه يابند و اين امر جز با تلاش و برنامه ريزي حاصل نمي­شود.

دکتر سياري در پايان از دانشجويان خواست به صورت گسترده در انتخابات روز 24 خرداد حضور به هم رسانند.

در ادامه دکتر علي محمدي رييس دانشگاه با تبريک فرا رسيدن ماه شعبان و ايام مبارک ولادت امام حسين(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(ع) و خير مقدم به ميهمانان و دانشجويان گفت: موضوع فرهنگ در جامعه ما و بخصوص در دانشگاه­ها از اهميت زيادي برخوردار است و براي همين لازم است که از دانشجويان فعال در اين حوزه تقدير بعمل آيد. دانشجويان عزيزي که بدون  چشم داشت و فقط براي رضاي خداوند در دانشگاه به کار فرهنگي پرداخته­اند و موجبات نشاط دانشجويان و ايجاد طراوت در دانشگاه را فراهم کرده­اند.

دکتر علي محمدي افزود: با زحمات دانشجويان عزيز و تلاش و همکاري نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، معاون محترم فرهنگي دانشگاه، کارشناسان امور فرهنگي و دانشجويان گرامي دانشگاه به مدت دو سال است که جز دوازده  دانشگاه برتر فرهنگي در سطح کشور قرار  مي­گيرد و من بر خود لازم مي­دانم، از تمامي اين عزيزان کمال تشکر و قدرداني را داشته باشم.

دکتر علي محمدي تاکيد کرد: دو  نکته در فعاليت­هاي فرهنگي دانشجويان حائز اهميت است. اول اينکه، اين عزيزان به وظيفه خود در جامعه اسلامي و دانشگاه عمل کرده­اند، چرا که در فرهنگ ديني عمل به تکليف از اهميت بسزايي برخوردار است. و دوم کسب تجربه توسط اين دانشجويان مي­باشد، که اين تجربه گرانبها در آينده براي آنها اهميت کليدي دارد و اينان مي­تواند در کارهاي اجرايي و اداري از اين تجربه ارزشمند استفاده نمايند.

دکتر علي محمد در ادامه با ابراز خرسندي از موفقيت دانشجويان دانشگاه در کسب رتبه هاي برتر در کنکور کارشناسي ارشد بيان داشت: با زحمات معاون محترم آموزشي، روساي دانشکده­ها، معاونين آموزشي دانشکده­ها، مديران گروه و اساتيد ارجمند و همچنين تلاش و پشتکار دانشجويان، امسال تعداد زيادي از دانشجويان موفق به کسب رتبه هاي تک رقمي و دو رقمي در کنکور کارشناسي ارشد دانشگاه ­هاي دولتي شده اند که اين امر براي دانشگاه يک دستاورد مهم به شمار  مي­آيد.

رييس دانشگاه در ادامه خطاب به دانشجوياني فارغ التحصيل اظهار داشت: زندگي خود در اين مدت را مرور کنيد، تا ضمن شناسايي نقاط ضعف و قوت، با برنامه­ريزي و همچنين برطرف کرد ضعفها، خود را براي ورود به مدارج علمي بالاتر و همچنين زندگي اجتماعي آماده نماييد.

دکتر علي محمدي تاکيد کرد: در اين ارتباط تذکر دو نکته اهميت اساسي دارد. اول اينکه همه متوجه شده­ايد که عمر سريع مي­گذرد و بنا به فرمايش امير­مومنان حضرت علي(ع)، فرصت­ها مثل ابر در حال گذر هستند و بقدين لحاظ ما بايد با دقت از  زمان و عمر خود نهايت استفاده را ببريم. دوم اينکه فرصت ها هرگز بر نمي­گردند. براي همين ما بايد از فرصت­هاي به دست آمده براي کسب علم و معرفت  حداکثر استفاده را برده و زندگي خود را در مسير تعالي قرار دهيم و براي جامه اسلامي­مان مفيد باشيم.

دکتر علي محمدي در ادامه با اشاره به اينکه با برنامه­ريزي و رايزني­هاي انجام شده در مهرماه امسال در 14 رشته تحصيلي در مقطع دکتري و 30 رشته تحصيلي در مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه، دانشجو مي­پذيرد، ابراز اميدواري کرد که دانشجويان بتوانند از اين فرصت براي ادامه تحصيل خود استفاده نمايند.

دکتر علي­محمدي در ادامه مراسم با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز روز 24 خرداد گفت: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک تجربه جديد در زمينه اداره اجتماع در قالب مردم سالاري ديني، برخلاف خواست و اراده قدرت­هاي سلطه گر امروز در سطح دنيا به عنوان يک الگو مطرح شده و امروز ديگر مکتب ليبرال دموکراسي غرب يکتاز ميدان نيست.

رييس دانشگاه تاکيد کرد: انقلاب اسلامي با موفقيت­هايي که در زمينه­هاي سياسي، فرهنگي، علمي، اقتصادي و نظامي در طي 34  سال گذشته کسب کرده است، امروز به عنوان يک چالش جدي براي استکبار و غرب تبديل شده است. و  اين امر سبب شده است که دشمنان با تمام توان در  برابر انقلاب اسلامي قرار بگيرند و انواع و اقسام توطئه ها را طراحي و اجرا کنند.

دکتر علي­محمدي افزود: بدين لحاظ ما بايد در راستاي حراست از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي و همچنين مقابله با دشمني­هاي استکبار که خواهان حضور کم تعداد ما در پاي صندوق­هاي رأي هستند، بايد نقشه آنها را با شکست مواجه کنيم و  با حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات روز 24 خرداد، حضور به هم رسانيم. تا موفقيت­هاي روز افزون انقلاب اسلامي در سايه رهبري الهي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) را ادامه داده و موجبات شکست زياده خواهي­هاي دشمنان اين ملت را فراهم آريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها