شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ایلام برگزار شد

این برنامه معنوی به مناسبت شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد دیشب با حضور دکتر علی محمدی ریاست محترم دانشگاه، حجة الاسلام هاشمی معاونت محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر بگ محمدی معاون محترم فرهنگی اجتماعی، دکتر شریفی راد رئیس محترم دانشکده علوم قرآنی، سرهنگ حیدری رئیس کل محترم راویان ارتش جمهوری اسلامی، سرهنگ منتظری رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرهنگ الماسی معاون محترم هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان، دکتر ملکی مسئول محترم ناحیه بسیج دانشجویی استان، سرهنگ دولتی مسئول حفاظت ناحیه بسیج دانشجویی استان، سروان کریمی جانشین محترم مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان و با حضور خانواده های محترم شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و جمع کثیری از دانشجویان در محل سالن آمفی آیت الله حیدری دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجة الاسلام هاشمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین به پیشگاه مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، یاد و خاطره همه شهدا از صدر اسلام تا کنون را گرامی داشتند.

ایشان پس از عرض خیر مقدم به خانواده های معزز شهدا، همه دانشجویان شرکت کننده و سایر مهمانان برنامه ابراز امیدواری کردند که بتوانیم قدردان زحمات شهدا و خانواده های آن ها باشیم. شهدایی که زبان حالشان این بود:

در وادی عشق ترک سر باید کرد                                              بر قبله گه عشق نظر باید کرد

معاون نهاد رهبری بیان کرد: شهدا هم راه را می شناختند و هم از سختی راه باخبر بودند، هم دشمن را می شناختند و هم از بصیرت و آگاهی نسبت به آنچه بنا بود انجام دهند، برخوردار بودند. همین ویژگی باعث شد در دنیای کنونی شهدا تبدیل به پرچم ایثار و مقاومت شوند. آنچه شهدا داشتند و خود را در این مسیر به مراتب بالایی از معرفت، عشق و دلدادگی رساندند، معنای وفای به عهد را از حسین ابن علی (ع) آموختند. معنای بندگی را رزمندگان ما هم در فرمانبری از ولایت، هم عبادت و راز و نیاز با خدا، هم انس با قرآن کریم و هم دلدادگی با زیارت عاشورا، دعای توسل، زیارت ناحیه مقدسه، زیارت جامعه کبیره و دعای کمیل نشان دادند و هم روحیه استکبار ستیزی را از کربلا گرفتند.

حجة الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: تکبیر، روحیه استکبار ستیزی، خون و اراده اباعبدالله (ع) در جان و دل رزمندگان ما جاری شد. رزمندگان ما به واسطه الهامی که از اباعبدالله الحسین (ع) گرفتند از عمر، خانواده، خوشی ها و سایر جلوه های عالم مادی گذشتند و حتی لحظه ای هم برای خانواده و فرزندان خود دچار تردید نشدند. همان امتحانی را که امام حسین (ع) در سطح وسیع در پیشگاه خداوند سربلند از آن بیرون آمد را شهدا نیز در حد خودشان با موفقیت و سربلندی پس دادند.

وی افزود:  همسران و مادران شهدا نیز با الگوگیری از زینب کبری (س) که توانست چنین حادثه غمباری را به بهترین وجه ممکن مدیریت کند، با تأسی از ایشان فرزندان و همسران خود را به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل بدرقه کردند.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند بتوانیم حاصل تلاش شهدا که همان نظام مقدس اسلامی است را حفظ کنیم و در عرصه عمل مدافع ارزش های اسلامی باشیم.

در ادامه این برنامه سرهنگ حیدری رئیس کل محترم راویان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ الماسی معاون محترم هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) به بیان خاطراتی بسیار تأثیر گذار از رشادت های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی پرداختند.

تجلیل از خانواده های محترم شهدا، شعرخوانی توسط دانشجویان و پخش کلیپ از دیگر برنامه های اجرا شده بود.


يادواره شهداي هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ايلام برگزار شد يادواره شهداي هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ايلام برگزار شد يادواره شهداي هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ايلام برگزار شد يادواره شهداي هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ايلام برگزار شد