یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

اين برنامه معنوي به مناسبت شکست حصر و آزادسازي سوسنگرد ديشب با حضور دکتر علي محمدي رياست محترم دانشگاه، حجة الاسلام هاشمي معاونت محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر بگ محمدي معاون محترم فرهنگي اجتماعي، دکتر شريفي راد رئيس محترم دانشکده علوم قرآني، سرهنگ حيدري رئيس کل محترم راويان ارتش جمهوري اسلامي، سرهنگ منتظري رئيس محترم بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، سرهنگ الماسي معاون محترم هماهنگ کننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان، دکتر ملکي مسئول محترم ناحيه بسيج دانشجويي استان، سرهنگ دولتي مسئول حفاظت ناحيه بسيج دانشجويي استان، سروان کريمي جانشين محترم مسئول ناحيه بسيج دانشجويي استان و با حضور خانواده هاي محترم شهداي هشت سال جنگ تحميلي و جمع کثيري از دانشجويان در محل سالن آمفي آيت الله حيدري دانشگاه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم حجة الاسلام هاشمي ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين به پيشگاه مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبري و همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، ياد و خاطره همه شهدا از صدر اسلام تا کنون را گرامي داشتند.

ايشان پس از عرض خير مقدم به خانواده هاي معزز شهدا، همه دانشجويان شرکت کننده و ساير مهمانان برنامه ابراز اميدواري کردند که بتوانيم قدردان زحمات شهدا و خانواده هاي آن ها باشيم. شهدايي که زبان حالشان اين بود:

در وادي عشق ترک سر بايد کرد                                              بر قبله گه عشق نظر بايد کرد

معاون نهاد رهبري بيان کرد: شهدا هم راه را مي شناختند و هم از سختي راه باخبر بودند، هم دشمن را مي شناختند و هم از بصيرت و آگاهي نسبت به آنچه بنا بود انجام دهند، برخوردار بودند. همين ويژگي باعث شد در دنياي کنوني شهدا تبديل به پرچم ايثار و مقاومت شوند. آنچه شهدا داشتند و خود را در اين مسير به مراتب بالايي از معرفت، عشق و دلدادگي رساندند، معناي وفاي به عهد را از حسين ابن علي (ع) آموختند. معناي بندگي را رزمندگان ما هم در فرمانبري از ولايت، هم عبادت و راز و نياز با خدا، هم انس با قرآن کريم و هم دلدادگي با زيارت عاشورا، دعاي توسل، زيارت ناحيه مقدسه، زيارت جامعه کبيره و دعاي کميل نشان دادند و هم روحيه استکبار ستيزي را از کربلا گرفتند.

حجة الاسلام هاشمي خاطر نشان کرد: تکبير، روحيه استکبار ستيزي، خون و اراده اباعبدالله (ع) در جان و دل رزمندگان ما جاري شد. رزمندگان ما به واسطه الهامي که از اباعبدالله الحسين (ع) گرفتند از عمر، خانواده، خوشي ها و ساير جلوه هاي عالم مادي گذشتند و حتي لحظه اي هم براي خانواده و فرزندان خود دچار ترديد نشدند. همان امتحاني را که امام حسين (ع) در سطح وسيع در پيشگاه خداوند سربلند از آن بيرون آمد را شهدا نيز در حد خودشان با موفقيت و سربلندي پس دادند.

وي افزود:  همسران و مادران شهدا نيز با الگوگيري از زينب کبري (س) که توانست چنين حادثه غمباري را به بهترين وجه ممکن مديريت کند، با تأسي از ايشان فرزندان و همسران خود را به سوي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل بدرقه کردند.

ايشان در پايان ابراز اميدواري کردند بتوانيم حاصل تلاش شهدا که همان نظام مقدس اسلامي است را حفظ کنيم و در عرصه عمل مدافع ارزش هاي اسلامي باشيم.

در ادامه اين برنامه سرهنگ حيدري رئيس کل محترم راويان ارتش جمهوري اسلامي ايران و سرهنگ الماسي معاون محترم هماهنگ کننده سپاه اميرالمومنين (ع) به بيان خاطراتي بسيار تأثير گذار از رشادت هاي شهداي هشت سال جنگ تحميلي پرداختند.

تجليل از خانواده هاي محترم شهدا، شعرخواني توسط دانشجويان و پخش کليپ از ديگر برنامه هاي اجرا شده بود.


آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها