شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

همایش ملی ایلام ، مهد کشاورزی باستان

همایش ملی ایلام ، مهد کشاورزی باستان

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی » این همایش با حضور  حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه ایلام،مهندس مروارید استاندار محترم ایلام،پروفسورفرانک هل استاد دانشگاه ییل و از باستان شناسان مطرح وباسابقه پژوهشی در استان ،پروفسور کوچکی استاد تمام دانشگاه  فردوسی مشهد،مسئولین استانی ، اساتید دانشگاه و فرهیختگان در محل سالن آیت اله حیدری دانشگاه ایلام در تاریخ 30 و31 اردیبهشت ماه 93 به مدت دو روز برگزار گردید.

دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه ایلام در سخنانی مقدم مهمانان ، پژوهشگران و اساتید گرامی از سراسر کشور را گرامی داشت .

ریاست محترم دانشگاه اظهار داشت : پتانسیل مهم استان در حوزه کشاورزی و دامپروری است ، این پتانسیل قدمتی به بلندای تاریخ در این منطقه دارد و افزود که به حق نام این همایش را ایلام مهد کشاورزی باستان گذاشته اند و ابراز امید واری نمود که این همایش شروعی باشد برای بالفعل در آمدن این پتانسیل که اولویت اول این منطقه است .

آقای دکتر صحرایی بیان داشت : که دانشگاه ایلام نقش کلیدی در این زمینه می تواند داشته باشد و با تکیه بر کادر مجرب و اعضاء هیأت علمی دانشکده کشاورزی آمادگی خود را در جهت همکاری در بخش های مختلف این حوزه اعلام می نماید .

ریاست دانشگاه ایلام گفت : قطعاً این همایش سر آغازی بر شکوفا نمودن پتانسیل های موجود در استان خواهد بود و اظهار امیدواری داشت که این همایش موجب تعامل دانشگاه ایلام و سازمان های اجرایی در این بخش شود ، که موجب جهش عظیم در این زمینه برای استان می شود .

 

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام لطفی، مهندس مروارید و پروفسور کوچکی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش به ایراد سخنرانی پرداختند و پروفسور هل گزارش کاملی از روند تحقیقات خود در تپه علی کش در طول بیش از نیم قرن ارائه نمودند.

سپس همایش برای ارائه مقالات علمی وارد اجرای پانل های علمی شد وطی آن تعداد 12 مورد سخنرانی توسط پژوهشگران برجسته کشوری واستانی ارائه شد.

در مراسم پایانی همایش از پروفسور فرانک هل ،پروفسور کوچکی و برگزیدگان همایش با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی » همایش ملی ایلام ، مهد کشاورزی باستان با اهداف معرفی قابلیتهای تاریخی،فرصتها وتوانمندیهای بخش کشاورزی ومنابع طبیعی استان برگزار گردید.

تعداد 200 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شد که از این بین 129 مقاله در مرحله چکیده مقاله مورد تأیید هیئت داوران قرارگرفت ودر نهایت از بین مقالات تعداد 12 مقاله برای سخنرانی ومابقی بصورت پوستر گزینش شدند.

 

شایان ذکر است برگزار کنندگان این همایش دانشگاه ایلام ، سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ، مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان ایلام وسازمان میراث فرهنگی کشور بوده .

 

 

 

همايش ملي ايلام ، مهد كشاورزي باستان همايش ملي ايلام ، مهد كشاورزي باستان همايش ملي ايلام ، مهد كشاورزي باستان