شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام 31 خرداد با حضور ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر صحرایی ، معاونین محترم ایشان ، رؤسای محترم دانشکده ها ، اعضاء محترم هیئت علمی ،دانشجویان و خانواده محترم آنها ،در سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

 

 

آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه ایلام با گرامیداشت سالروز درگذشت دکتر شریعتی و شهادت دکتر چمران بیان نمود این دو استاد به گردن جامعه و دانشجویان حق فراوانی دارند ویکی ازعمده ویژگی­های آنان متعهد بودن آنها در مقابل مسئولیت اجتماعیشان بودکه حاضر شدند جان خود رادراین راه نثار کنند و باید به عنوان جامعه دانشگاهی به این عزیزان افتخار بکنیم و برای آنها علو درجات از پروردگار مسئلت می­نمائیم.

امّا امروز در واقع روزی است که شما عزیزان از یک دوره دویاچهارساله از تحصیل فراغت پیدا می­کنید. فراغت از  تحصیل در واقع به معنای لغویش یعنی دست کشیدن ازتحصیل نیست وکسب علم و دانش چیزی نیست که انسان از آن دست بکشد و رها کند. بلکه شماعزیزان از یک دوره تحصیلی به دوره دیگری از تحصیل میروید زیرا یادگیری مختص به زمان نیست وهمیشه انسان تا زمانی که در قید حیات است یادگیری برایش ادامه دارد . انتظار این نیست که در دانشگاه و در این دوره تحصیل فقط مجموعه ای از اندوخته هاو تجربه­ های علمی کسب ­کنیم. بلکه به نظر من از آن مهمتر چیزی است که به آن درزندگی  نیاز داریم ، یعنی ما باید بتوانیم علاوه بر تجربیات درسی ، تجربیاتی پیدا بکنیم که با آن زندگی کنیم .من انتظارم اینست که نگرش ما به هستی به دنیا و به پدیده­ ها تغییر کرده باشد .بایستی نگرش ما به زندگی علمی باشد آن مشکلی که جامعه ما با آن گرفتار است ، یعنی ما هر چند تحصیل­ کرده­ های فراوان داریم اما تحصیلاتمان در فرهنگ عامه و زندگی خیلی نقش واثر ندارد و مشکلی از زندگی را حل نمی­ نماید. انتظار همه اینست که در این دوره که در دانشگاه بوده­ ایم نگاه مان به زندگی ، به مسائل اجتماعی و فرهنگی تغییر بکند و نگاهمان ،نگاه علمی باشد .من امیدوارم در این فرصت زمانی کم که در دانشگاه بوده­ اید ،هم تجربیات و مهارتهای علمی را کسب کرده باشید و هم مهارت زندگی کردن را یاد گرفته باشید.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی» در ابتدای این دیدار آقای دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی ضمن خیر مقدم به حاضرین ،آمار دانشجویان فارغ التحصیل را 253 نفر اعلام نمود.

وی گفت: در حاشیه این جشن از 29 نفر از نفرات برتر کنکور ارشد ، 85 نفر از فعالان فرهنگی و نفرات برتر طراحی یادمان شهداء گمنام دانشگاه تقدیر می شود.

 

جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ايلام جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ايلام جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ايلام جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ايلام