جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشگاه ايلام 31 خرداد با حضور رياست محترم دانشگاه جناب آقاي دکتر صحرايي ، معاونين محترم ايشان ، رؤساي محترم دانشکده ها ، اعضاء محترم هيئت علمي ،دانشجويان و خانواده محترم آنها ،در سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

 

 

آقاي دكتر صحرايي رياست محترم دانشگاه ايلام با گراميداشت سالروز درگذشت دکتر شريعتي و شهادت دکتر چمران بيان نمود اين دو استاد به گردن جامعه و دانشجويان حق فراواني دارند ويكي ازعمده ويژگي­هاي آنان متعهد بودن آنها در مقابل مسئوليت اجتماعيشان بودكه حاضر شدند جان خود رادراين راه نثار کنند و بايد به عنوان جامعه دانشگاهي به اين عزيزان افتخار بکنيم و براي آنها علو درجات از پروردگار مسئلت مي­نمائيم.

امّا امروز در واقع روزي است که شما عزيزان از يک دوره دوياچهارساله از تحصيل فراغت پيدا مي­کنيد. فراغت از  تحصيل در واقع به معناي لغويش يعني دست کشيدن ازتحصيل نيست وکسب علم و دانش چيزي نيست که انسان از آن دست بکشد و رها کند. بلکه شماعزيزان از يک دوره تحصيلي به دوره ديگري از تحصيل ميرويد زيرا يادگيري مختص به زمان نيست وهميشه انسان تا زماني که در قيد حيات است يادگيري برايش ادامه دارد . انتظار اين نيست که در دانشگاه و در اين دوره تحصيل فقط مجموعه اي از اندوخته هاو تجربه­ هاي علمي کسب ­کنيم. بلکه به نظر من از آن مهمتر چيزي است که به آن درزندگي  نياز داريم ، يعني ما بايد بتوانيم علاوه بر تجربيات درسي ، تجربياتي پيدا بکنيم که با آن زندگي کنيم .من انتظارم اينست که نگرش ما به هستي به دنيا و به پديده­ ها تغيير کرده باشد .بايستي نگرش ما به زندگي علمي باشد آن مشکلي که جامعه ما با آن گرفتار است ، يعني ما هر چند تحصيل­ کرده­ هاي فراوان داريم اما تحصيلاتمان در فرهنگ عامه و زندگي خيلي نقش واثر ندارد و مشکلي از زندگي را حل نمي­ نمايد. انتظار همه اينست که در اين دوره که در دانشگاه بوده­ ايم نگاه مان به زندگي ، به مسائل اجتماعي و فرهنگي تغيير بکند و نگاهمان ،نگاه علمي باشد .من اميدوارم در اين فرصت زماني کم که در دانشگاه بوده­ ايد ،هم تجربيات و مهارتهاي علمي را کسب کرده باشيد و هم مهارت زندگي کردن را ياد گرفته باشيد.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي» در ابتداي اين ديدار آقاي دکتر بگ محمدي معاون فرهنگي ضمن خير مقدم به حاضرين ،آمار دانشجويان فارغ التحصيل را 253 نفر اعلام نمود.

وي گفت: در حاشيه اين جشن از 29 نفر از نفرات برتر کنکور ارشد ، 85 نفر از فعالان فرهنگي و نفرات برتر طراحي يادمان شهداء گمنام دانشگاه تقدير مي شود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها