شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مقام عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایلام

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی » دیدار جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری با اعضاء محترم هیأت علمی دانشگاه ایلام در حاشیه سفر استانی ریاست محترم جمهور و هیأت دولت به استان ایلام روز چهارشنبه ساعت 18:30 در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار گردید  .

لازم به ذکر است که این دیدار با استقبال گسترده اعضاء هیأت علمی همراه شد .

در ابتدای این دیدار جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه ایلام ضمن خیر مقدم به جناب آقای دکتر فرجی دانا و تشکر جهت حضور درجمع  اعضاء هیأت علمی دانشگاه امید داشت که بتوان در جهت پیشبرد اهداف آموزش عالی و توسعه استان قدم هایی مثبت برداشته شود که امروز با حضور وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری می توان بیشتر به آن اندیشید .

در ادامه این دیدار جناب آقای رضا فرجی دانا ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان ایلام و بخصوص دانشگاه ایلام از اعضاء هیأت علمی خواست تا نظرات خود را در مورد توسعه استان ، پیشرفت آموزش عالی در استان بیان نمایند.

اعضاء محترم هیأت علمی ضمن تشکر از حضور مقام عالی وزارت ، به بیات کمی و کاستی ها و نقاط پیشرفت و استراتژیک در این زمینه پرداختند .

در پایان این دیدار  وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری ضمن جمع بندی این دیدار امید داشت که بتوان گام های در راستای پیشبرد اهداف آموزش عالی و توسعه استان برداشت .

جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا اظهار داشت : نگاه آمایشی به توسعه آموزش عالی داشتن هدف است حتماً ما باید به آن نائل شویم و فارغ التحصلی را به جامعه تحویل دهیم که جامعه به آن نیاز دارد ، این یعنی تقاضا محور شدن آموزش .

وی گفت : باور من این است که ما مجبور هستیم به تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی پاسخ دهیم . بدون اینکه تقاضا آماده باشد ، ما سمت عرضه هستیم ، اگر سیاست های آموزش عالی در دنیا را مطالعه کنیم ، جز کشور چین که نیروهایی را تربیت می کنند که از ابتدا شغلش هم معلوم وتعریف شده است ، در بقیه کشورها آموزش عالی سبد اشتغال را غنی می سازد و بازار تقاضا از این اشتغال بر می دارد و هر چه غنی تر باشد بهتر است .

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری بیان داشت : نگاه آمایشی باید داشته باشیم یعنی مزیت های منطقه را باید دید ، ما در استانی هستیم که قطب باستان شناسی کشور می تواند باشد ، در استانی هستیم که مزیت گاز و نفت را دارد ، در استانی هستیم که دامپروری دارد ما بایک رویکرد مناسب باید حرکت کنیم تا بتوانیم پشتیبانی از بازار استان انجام دهیم هرچند راهی طولانی داریم ، ما کار را آغاز نموده ایم جلساتی با نمایندگان محترم استان برگزار شده که قدم بعدی آن جلسه با روسای دانشگاه هاست ، اما باید یک سند بالادستی وجود داشته باشد که آمایش سرزمین باشد برای این کشور و بگوید که من به چه تصمیمی برای ایلام رسیده ام ، آموزش عالی خودت را در این مسیر تعریف کن .

جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا در ادامه سخنان خود در جمع اعضاء هیأت علمی دانشگاه ایلام بیان داشت : برنامه ریزی کلان آموزش عالی برای استقرار گفتمان علم وفناوری می گوید ما باید به این موارد توجه داشته باشیم ، توجه داشته باشید اصولاً کار ما دیر بازده است . نگاه دولت جناب آقای روحانی به استان های پیرامونی دارای اهمیت استراتژیک است پس آموزش عالی نیز در آنها مهم است . ایشان ادامه داد که نقش خود را در ارتباط با کشورهای همسایه بخصوص عراق را پیدا کنید و با قرار گرفتن در مسیر مناسب و انتخاب هدف درست از این ارتباطات درآمدزایی داشته باشید اولین قدم ایجاد پردیس عربی زبان در دانشگاه ایلام است اعضاء هیأت علمی را هدفمند انتخاب نمائید .

 

مقام عالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در دانشگاه ايلام مقام عالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در دانشگاه ايلام مقام عالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در دانشگاه ايلام مقام عالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري در دانشگاه ايلام