مقام عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایلام

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي » ديدار جناب آقاي دکتر رضا فرجي دانا وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري با اعضاء محترم هيأت علمي دانشگاه ايلام در حاشيه سفر استاني رياست محترم جمهور و هيأت دولت به استان ايلام روز چهارشنبه ساعت 18:30 در سالن فرزانگان دانشگاه ايلام برگزار گرديد  .

لازم به ذکر است که اين ديدار با استقبال گسترده اعضاء هيأت علمي همراه شد .

در ابتداي اين ديدار جناب آقاي دکتر صحرايي رياست محترم دانشگاه ايلام ضمن خير مقدم به جناب آقاي دکتر فرجي دانا و تشکر جهت حضور درجمع  اعضاء هيأت علمي دانشگاه اميد داشت که بتوان در جهت پيشبرد اهداف آموزش عالي و توسعه استان قدم هايي مثبت برداشته شود که امروز با حضور وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري مي توان بيشتر به آن انديشيد .

در ادامه اين ديدار جناب آقاي رضا فرجي دانا ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان ايلام و بخصوص دانشگاه ايلام از اعضاء هيأت علمي خواست تا نظرات خود را در مورد توسعه استان ، پيشرفت آموزش عالي در استان بيان نمايند.

اعضاء محترم هيأت علمي ضمن تشکر از حضور مقام عالي وزارت ، به بيات کمي و کاستي ها و نقاط پيشرفت و استراتژيک در اين زمينه پرداختند .

در پايان اين ديدار  وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري ضمن جمع بندي اين ديدار اميد داشت که بتوان گام هاي در راستاي پيشبرد اهداف آموزش عالي و توسعه استان برداشت .

جناب آقاي دکتر رضا فرجي دانا اظهار داشت : نگاه آمايشي به توسعه آموزش عالي داشتن هدف است حتماً ما بايد به آن نائل شويم و فارغ التحصلي را به جامعه تحويل دهيم که جامعه به آن نياز دارد ، اين يعني تقاضا محور شدن آموزش .

وي گفت : باور من اين است که ما مجبور هستيم به تقاضاي اجتماعي براي آموزش عالي پاسخ دهيم . بدون اينکه تقاضا آماده باشد ، ما سمت عرضه هستيم ، اگر سياست هاي آموزش عالي در دنيا را مطالعه کنيم ، جز کشور چين که نيروهايي را تربيت مي کنند که از ابتدا شغلش هم معلوم وتعريف شده است ، در بقيه کشورها آموزش عالي سبد اشتغال را غني مي سازد و بازار تقاضا از اين اشتغال بر مي دارد و هر چه غني تر باشد بهتر است .

وزير محترم علوم تحقيقات و فناوري بيان داشت : نگاه آمايشي بايد داشته باشيم يعني مزيت هاي منطقه را بايد ديد ، ما در استاني هستيم که قطب باستان شناسي کشور مي تواند باشد ، در استاني هستيم که مزيت گاز و نفت را دارد ، در استاني هستيم که دامپروري دارد ما بايک رويکرد مناسب بايد حرکت کنيم تا بتوانيم پشتيباني از بازار استان انجام دهيم هرچند راهي طولاني داريم ، ما کار را آغاز نموده ايم جلساتي با نمايندگان محترم استان برگزار شده که قدم بعدي آن جلسه با روساي دانشگاه هاست ، اما بايد يک سند بالادستي وجود داشته باشد که آمايش سرزمين باشد براي اين کشور و بگويد که من به چه تصميمي براي ايلام رسيده ام ، آموزش عالي خودت را در اين مسير تعريف کن .

جناب آقاي دکتر رضا فرجي دانا در ادامه سخنان خود در جمع اعضاء هيأت علمي دانشگاه ايلام بيان داشت : برنامه ريزي کلان آموزش عالي براي استقرار گفتمان علم وفناوري مي گويد ما بايد به اين موارد توجه داشته باشيم ، توجه داشته باشيد اصولاً کار ما دير بازده است . نگاه دولت جناب آقاي روحاني به استان هاي پيراموني داراي اهميت استراتژيک است پس آموزش عالي نيز در آنها مهم است . ايشان ادامه داد که نقش خود را در ارتباط با کشورهاي همسايه بخصوص عراق را پيدا کنيد و با قرار گرفتن در مسير مناسب و انتخاب هدف درست از اين ارتباطات درآمدزايي داشته باشيد اولين قدم ايجاد پرديس عربي زبان در دانشگاه ايلام است اعضاء هيأت علمي را هدفمند انتخاب نمائيد .

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها