شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم اندیشی و تعامل بین دانشگاه ایلام و اداره کل بازرسی استان

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»نشست هم اندیشی و تعامل بین دانشگاه ایلام و اداره کل بازرسی استان ، روز سه شنبه 2/2/1393 در محل سالن جلسات حوزه ریاست با حضور جناب آقای دکتر صحرایی رییس محترم دانشگاه ایلام ، آقای دکتر پور اشرف معاون محترم پژوهش و آقای هواسی سرپرست محترم اداره کل بازرسی استان و هیأت همراه برگزارشد ،

آقای دکتر صحرایی ضمن خوش آمدگویی و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان داشت ، تعامل بین دانشگاه و سازمان‌های بازرسی همچون اداره کل بازرسی استان و دیوان محاسبات را سازنده و تنگاتنگ عنوان نمود و تأکید داشتند کارهای انجام شده در دانشگاه بایستی از شفافیت کامل برخوردار باشد و قبل از این که آسیب سراغ هر اداره یا سازمانی بیاید این سازمان‌ها به ما هشدار داده و پیشگیری کنند.

در ادامه آقای هواسی سرپرست اداره کل بازرسی استان نیز خاطر نشان شد که خدایی ناخواسته سازمان بازرسی کل کشور و به تبع آن ادارات زیر مجموعه این سازمان دنبال پیدا کردن نقاط ضعف ادارات و سازمانهای اجرایی نیست بلکه به دلیل حساسیت بالایی که در مراکز آموزشی و پژوهشی وجود دارد این سازمان نیز این اهمیت و حساسیت را درک نموده و لذا عملکرد آنها را رصد می کند. و به دلیل این که در حوزة پژوهش در کشور مسائلی وجود دارد یعنی در این حوزه نیازسنجی در خصوص اولویتهای کشور صورت نمی پذیرد، در حوزه های علوم پایه و علوم بنیادی پژوهش صورت نمی پذیرد، تحقیقات کاربردی در حوزه تولید و صنعت بایستی بیشتر انجام پذیرد تا پژوهش ها تقاضا محور باشند این اتفاق رخ نمی دهد، دوباره کاری در حوزه پژوهش در کشور زیاد بوده و بعضا نتایج آنها نیز متفاوت است، ساختار پژوهشی مناسب وجود ندارد لذا به صورت بهینه از اعتبارات این حوزه در کشور استفاده نمی شود. پس سازمان بازرسی وظیفه اش عمدتاً مشاوره و پیشگیری از آسیب است.

آمده ایم بگوییم چرا اعتبارات پژوهشی دانشگاه کم است؟ و چرا ادارات و سازمانها با دانشگاه تعامل کمتری دارند؟

دکتر پوراشرف معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این جلسه اظهار داشت مدیر بایستی در هر زمان و مکان بایستی پاسخگو باشد ما هم نیز پاسخگوی کارهای خود خواهیم بود. و خرسندیم از این که مسیری باز شده تا ما مشکل خود را از کانال شما به وزارت علوم انتقال بدهیم که اعتبارات پژوهشی این دانشگاه جواب گوی مأموریت‌های این حوزه نیست .

نشست هم انديشي و تعامل بين دانشگاه ايلام و اداره کل بازرسي استان  نشست هم انديشي و تعامل بين دانشگاه ايلام و اداره کل بازرسي استان