نشست هم اندیشی و تعامل بین دانشگاه ایلام و اداره کل بازرسی استان

خانه خبرها

«به گزارش خبرنگار روابط عمومي»نشست هم انديشي و تعامل بين دانشگاه ايلام و اداره کل بازرسي استان ، روز سه شنبه 2/2/1393 در محل سالن جلسات حوزه رياست با حضور جناب آقاي دکتر صحرايي رييس محترم دانشگاه ايلام ، آقاي دکتر پور اشرف معاون محترم پژوهش و آقاي هواسي سرپرست محترم اداره کل بازرسي استان و هيأت همراه برگزارشد ،

آقاي دکتر صحرايي ضمن خوش آمدگويي و تبريک ولادت حضرت زهرا (س) و حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بيان داشت ، تعامل بين دانشگاه و سازمان‌هاي بازرسي همچون اداره کل بازرسي استان و ديوان محاسبات را سازنده و تنگاتنگ عنوان نمود و تأکيد داشتند کارهاي انجام شده در دانشگاه بايستي از شفافيت کامل برخوردار باشد و قبل از اين که آسيب سراغ هر اداره يا سازماني بيايد اين سازمان‌ها به ما هشدار داده و پيشگيري کنند.

در ادامه آقاي هواسي سرپرست اداره کل بازرسي استان نيز خاطر نشان شد که خدايي ناخواسته سازمان بازرسي کل کشور و به تبع آن ادارات زير مجموعه اين سازمان دنبال پيدا کردن نقاط ضعف ادارات و سازمانهاي اجرايي نيست بلکه به دليل حساسيت بالايي که در مراکز آموزشي و پژوهشي وجود دارد اين سازمان نيز اين اهميت و حساسيت را درک نموده و لذا عملکرد آنها را رصد مي کند. و به دليل اين که در حوزة پژوهش در کشور مسائلي وجود دارد يعني در اين حوزه نيازسنجي در خصوص اولويتهاي کشور صورت نمي پذيرد، در حوزه هاي علوم پايه و علوم بنيادي پژوهش صورت نمي پذيرد، تحقيقات کاربردي در حوزه توليد و صنعت بايستي بيشتر انجام پذيرد تا پژوهش ها تقاضا محور باشند اين اتفاق رخ نمي دهد، دوباره کاري در حوزه پژوهش در کشور زياد بوده و بعضا نتايج آنها نيز متفاوت است، ساختار پژوهشي مناسب وجود ندارد لذا به صورت بهينه از اعتبارات اين حوزه در کشور استفاده نمي شود. پس سازمان بازرسي وظيفه اش عمدتاً مشاوره و پيشگيري از آسيب است.

آمده ايم بگوييم چرا اعتبارات پژوهشي دانشگاه کم است؟ و چرا ادارات و سازمانها با دانشگاه تعامل کمتري دارند؟

دکتر پوراشرف معاون پژوهش و فناوري دانشگاه نيز در اين جلسه اظهار داشت مدير بايستي در هر زمان و مکان بايستي پاسخگو باشد ما هم نيز پاسخگوي کارهاي خود خواهيم بود. و خرسنديم از اين که مسيري باز شده تا ما مشکل خود را از کانال شما به وزارت علوم انتقال بدهيم که اعتبارات پژوهشي اين دانشگاه جواب گوي مأموريت‌هاي اين حوزه نيست .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها