شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تجلیل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ایلام با حضور مسئولان استانی

جلسه تجلیل از پژوهشگران برتر استان با حضور آقای کلانتری معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، آقای رستمی معاون محترم پشتیبانی استانداری، دکتر پوراشرف معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام و دبیر ستاد پژوهش، دکتر دل پیشه رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر عباسی رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، دکتر طاهری رئیس محترم دانشگاه پیام نور واحد ایلام، اساتید دانشگاه ها، نخبگان و پژوهشگران برتر استان و جمعی از مسئولین استانی در دانشگاه ایلام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر پوراشرف ضمن عرض تبریک هفته پژوهش و خیر مقدم به شرکت کنندگان، حصول نتایج مثبت در حوزه پژوهش های کاربردی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و به خاطر موفقیت های بدست آمده به پژوهشگران تبریک گفت.

در ادامه این برنامه هر کدام از پژوهشگران به بیان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات در زمینه مسائل پژوهشی پرداختند و اجرایی شدن قانون بودجه در راستای پژوهش، احیای پروژه های کاربردی، تصویب طرح های پژوهشی نیاز محور برای دستگاه های اجرایی، واگذاری طرح های مطالعاتی و پژوهشی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، سامان بخشی به وضعیت پژوهش استان، تقویت ارتباط و تعامل بین دستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی، حمایت در زمینه تأسیس پارک علم و فناوری، ارتباط بیشتر و حمایت مسئولان استانی از پژوهشگران و دانشگاهیان، توجه جدی به پژوهش های حوزه علوم انسانی، راه اندازی بانک اطلاعات مورد نیاز پژوهش، حمایت مادی و معنوی از طرح های پژوهشی و پژوهشگران، تجاری سازی اختراعات، استفاده از پژوهش های بومی، در دسترس قرار دادن اعتبار پژوهشی برای مراکز پژوهشی، ایجاد یک کارگروه مشترک از پژوهشگران دانشگاهی و کارشناسان با تجربه دستگاه های اجرایی، ایجاد هماهنگی بین آموزش و پژوهش، کیفی سازی سطح آموزش عالی استان، تجهیز امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، ملزم نمودن دستگاه های دولتی برای استفاده از طرح های پژوهشی تولید شده در دانشگاه ها در پروژه های اجرایی را خواستار شدند.

در ادامه آقای رستمی معاون محترم پشتیبانی استانداری همه مباحث مطرح شده در این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و بیان نمود: هفته گذشته در کارگروه پژوهش استان همه این مسائل مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری لازم صورت پذیرفته است.

ایشان کیفی سازی موضوع پایان نامه های دانشجویان را بسیار مهم دانستند و احساس تعهد در زمینه آموزش را وظیفه همه متولیان امر آموزش قلمداد کردند.

در پایان آقای کلانتری معاون سیاسی، امنیتی استانداری ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین تبریک هفته پژوهش خاطر نشان کرد: تردیدی نداریم که دانشگاه مبدأ تحولات است و نگاه مقام معظم رهبری به آینده کشور با اتکا به تلاش پژوهشگران و نخبگان کشور است و همچنین در سند چشم انداز 20 ساله و الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت مورد تأکید قرار گرفته است. بنابراین باید با نگاه علمی دانشگاهیان به بررسی و یافتن راه حل برای مشکلات بپردازیم. همچنین باید با نگاه علمی از گذشته آسیب شناسی شود.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه و مسئولان استانی تصریح کرد: ما به شدت به ارتباط با دانشگاهیان پایبند هستیم. باید گفتمان مشترک داشته باشیم. چون همه انسان ها متفاوت هستند و طبیعی است که ایده ها و نگرش ها متفاوت باشد. اما همه به دنبال یک آرمان مشترک هستیم که آن هم پیشرفت، ارتقای علمی استان و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. مهم ترین وظیفه یک مدیر تصمیم گیری است و در تصمیم گیری ها باید سیاست گذاری استراتژیک اهداف که اصلی ترین عامل است، مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: باید از پژوهش حمایت مادی و معنوی صورت پذیرد. ارزش انسان ها به پول و مقام نیست؛ بلکه به میزان دانایی، توانایی و مهارت است. اما تشویق نوعی تبلیغ در جهت افزایش کمی و کیفی طرح های پژوهشی قلمداد می شود.

ایشان تجمیع اعتبارات پژوهشی و تدوین برنامه جامع پژوهش استان را از برنامه های در دست اقدام استانداری در زمینه پژوهش برشمرد.

در پایان از پژوهشگران برتر استانی به ذیل تجلیل به عمل آمد:

1.      آقای دکتر کورش سایه میری پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی ایلام

2.      خانم سیده یاسمن نبی پور پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان

3.      آقای دکتر رحمت ا... محمدی پور پژوهشگر برتر پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد استان

4.      آقای دکتر محمد باقر آرایش پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان

5.      آقای دکتر سامی سجادی فر و آقای دکتر علی حسن سهراب نژاد پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان

6.       آقای علی هواسی پژوهشگر برتر کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان

7.      آقای مهندس شعبان طاهری پژوهشگر برتر شرکت مخابرات استان

8.      آقای علی حیات نیا پژوهشگر برتر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

9.      خانم مریم مومنی پژوهشگر برتر جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام

10.  آقای ایوب هواسی پژوهشگر برتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

11.  آقای سرگرد فرزاد درویشی پژوهشگر برتر فرماندهی انتظامی استان

12.  آقای دکتر رامین پورنجف پژوهشگر برتر سازمان دامپزشکی استان

13.  آقای مراد نصری پژوهشگر برتر اداره کل بیمه سلامت استان

14.  آقای مجید موسی نژاد پژوهشگر برتر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

15.  آقای دکتر محمود روشنی پژوهشگر برتر بنیاد نخبگان استان

16.  آقای مهندس محمدرضا هواسی پژوهشگر برتر اداره کل راه و شهرسازی استان

17.  آقای سروان داقر پرماسی پژوهشگر برتر فرماندهی مرزبانی استان

تجليل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ايلام با حضور مسئولان استاني تجليل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ايلام با حضور مسئولان استاني تجليل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ايلام با حضور مسئولان استاني تجليل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ايلام با حضور مسئولان استاني