تجلیل از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ایلام با حضور مسئولان استانی

خانه خبرها

جلسه تجليل از پژوهشگران برتر استان با حضور آقاي کلانتري معاون محترم سياسي امنيتي استانداري، آقاي رستمي معاون محترم پشتيباني استانداري، دکتر پوراشرف معاون محترم پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام و دبير ستاد پژوهش، دکتر دل پيشه رئيس محترم دانشگاه علوم پزشکي ايلام، دکتر عباسي رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايلام، دکتر طاهري رئيس محترم دانشگاه پيام نور واحد ايلام، اساتيد دانشگاه ها، نخبگان و پژوهشگران برتر استان و جمعي از مسئولين استاني در دانشگاه ايلام برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دکتر پوراشرف ضمن عرض تبريک هفته پژوهش و خير مقدم به شرکت کنندگان، حصول نتايج مثبت در حوزه پژوهش هاي کاربردي را بسيار مثبت ارزيابي کرد و به خاطر موفقيت هاي بدست آمده به پژوهشگران تبريک گفت.

در ادامه اين برنامه هر کدام از پژوهشگران به بيان مشکلات، انتقادات و پيشنهادات در زمينه مسائل پژوهشي پرداختند و اجرايي شدن قانون بودجه در راستاي پژوهش، احياي پروژه هاي کاربردي، تصويب طرح هاي پژوهشي نياز محور براي دستگاه هاي اجرايي، واگذاري طرح هاي مطالعاتي و پژوهشي به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي، سامان بخشي به وضعيت پژوهش استان، تقويت ارتباط و تعامل بين دستگاه هاي اجرايي و مراکز پژوهشي، حمايت در زمينه تأسيس پارک علم و فناوري، ارتباط بيشتر و حمايت مسئولان استاني از پژوهشگران و دانشگاهيان، توجه جدي به پژوهش هاي حوزه علوم انساني، راه اندازي بانک اطلاعات مورد نياز پژوهش، حمايت مادي و معنوي از طرح هاي پژوهشي و پژوهشگران، تجاري سازي اختراعات، استفاده از پژوهش هاي بومي، در دسترس قرار دادن اعتبار پژوهشي براي مراکز پژوهشي، ايجاد يک کارگروه مشترک از پژوهشگران دانشگاهي و کارشناسان با تجربه دستگاه هاي اجرايي، ايجاد هماهنگي بين آموزش و پژوهش، کيفي سازي سطح آموزش عالي استان، تجهيز امکانات آزمايشگاهي و پژوهشي دانشگاه ها و مراکز پژوهشي، ملزم نمودن دستگاه هاي دولتي براي استفاده از طرح هاي پژوهشي توليد شده در دانشگاه ها در پروژه هاي اجرايي را خواستار شدند.

در ادامه آقاي رستمي معاون محترم پشتيباني استانداري همه مباحث مطرح شده در اين جلسه را مثبت ارزيابي کرد و بيان نمود: هفته گذشته در کارگروه پژوهش استان همه اين مسائل مورد بررسي قرار گرفت و تصميم گيري لازم صورت پذيرفته است.

ايشان کيفي سازي موضوع پايان نامه هاي دانشجويان را بسيار مهم دانستند و احساس تعهد در زمينه آموزش را وظيفه همه متوليان امر آموزش قلمداد کردند.

در پايان آقاي کلانتري معاون سياسي، امنيتي استانداري ضمن گرامي داشت سالروز شهادت شهيد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه و همچنين تبريک هفته پژوهش خاطر نشان کرد: ترديدي نداريم که دانشگاه مبدأ تحولات است و نگاه مقام معظم رهبري به آينده کشور با اتکا به تلاش پژوهشگران و نخبگان کشور است و همچنين در سند چشم انداز 20 ساله و الگوي اسلامي، ايراني پيشرفت مورد تأکيد قرار گرفته است. بنابراين بايد با نگاه علمي دانشگاهيان به بررسي و يافتن راه حل براي مشکلات بپردازيم. همچنين بايد با نگاه علمي از گذشته آسيب شناسي شود.

معاون استاندار با تأکيد بر ضرورت تقويت ارتباط دانشگاه و مسئولان استاني تصريح کرد: ما به شدت به ارتباط با دانشگاهيان پايبند هستيم. بايد گفتمان مشترک داشته باشيم. چون همه انسان ها متفاوت هستند و طبيعي است که ايده ها و نگرش ها متفاوت باشد. اما همه به دنبال يک آرمان مشترک هستيم که آن هم پيشرفت، ارتقاي علمي استان و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي است. مهم ترين وظيفه يک مدير تصميم گيري است و در تصميم گيري ها بايد سياست گذاري استراتژيک اهداف که اصلي ترين عامل است، مد نظر قرار گيرد.

وي گفت: بايد از پژوهش حمايت مادي و معنوي صورت پذيرد. ارزش انسان ها به پول و مقام نيست؛ بلکه به ميزان دانايي، توانايي و مهارت است. اما تشويق نوعي تبليغ در جهت افزايش کمي و کيفي طرح هاي پژوهشي قلمداد مي شود.

ايشان تجميع اعتبارات پژوهشي و تدوين برنامه جامع پژوهش استان را از برنامه هاي در دست اقدام استانداري در زمينه پژوهش برشمرد.

در پايان از پژوهشگران برتر استاني به ذيل تجليل به عمل آمد:

1.      آقاي دکتر کورش سايه ميري پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکي ايلام

2.      خانم سيده ياسمن نبي پور پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان

3.      آقاي دکتر رحمت ا... محمدي پور پژوهشگر برتر پرديس علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد استان

4.      آقاي دکتر محمد باقر آرايش پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامي استان

5.      آقاي دکتر سامي سجادي فر و آقاي دکتر علي حسن سهراب نژاد پژوهشگران برتر دانشگاه پيام نور استان

6.       آقاي علي هواسي پژوهشگر برتر کانون هاي فرهنگي، هنري مساجد استان

7.      آقاي مهندس شعبان طاهري پژوهشگر برتر شرکت مخابرات استان

8.      آقاي علي حيات نيا پژوهشگر برتر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

9.      خانم مريم مومني پژوهشگر برتر جهاد دانشگاهي واحد استان ايلام

10.  آقاي ايوب هواسي پژوهشگر برتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان

11.  آقاي سرگرد فرزاد درويشي پژوهشگر برتر فرماندهي انتظامي استان

12.  آقاي دکتر رامين پورنجف پژوهشگر برتر سازمان دامپزشکي استان

13.  آقاي مراد نصري پژوهشگر برتر اداره کل بيمه سلامت استان

14.  آقاي مجيد موسي نژاد پژوهشگر برتر اداره کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان

15.  آقاي دکتر محمود روشني پژوهشگر برتر بنياد نخبگان استان

16.  آقاي مهندس محمدرضا هواسي پژوهشگر برتر اداره کل راه و شهرسازي استان

17.  آقاي سروان داقر پرماسي پژوهشگر برتر فرماندهي مرزباني استان

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها