شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بازتاب پیروزی 8 روزه مقاومت بر رژیم اشغالگر قدس

گروه ها و شخصیت های فلسطینی پیروزی مقاومت در جنگ 8 روزه غزه را مدیون ایران دانسته و از حمایت های کشورمان قدردانی کردند.

در همین ارتباط رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: سلاح مقاومت در نوار غزه از ایران است.

وی افزود: حامی اصلی ما در تأمین سلاح جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله بر کسی پوشیده نیست و من چند روز پیش هم در این باره سخن گفتم.

وی تصریح کرد: حزب الله لبنان شریک مقاومت فلسطین در جنگ با اسرائیل است، جبهه مقاومت علیه اسرائیل در منطقه شناخته شده است، حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و دیگر گروه های فلسطینی در این جبهه قرار دارند، حزب الله در کانون این رویارویی است، جزئیات جنگ غزه، نشانه ها و درس های این جنگ برای حزب الله هم اهمیت دارد.

مقاومت قدردان کمک های ایران است

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از جمهوری اسلامی به علت حمایت معنوی و تسلیحاتی از گروه های مقاومت فلسطین قدردانی کرد.

خالد مشعل در گفتگو با سی ان ان تأکید کرد: حماس قدردان ایران و هر کشوری است که به مقاومت مردم فلسطین کمک می کند.

وی با اشاره به کمک های تسلیحاتی ایران از کشورهای عربی تقاضا کرد مقاومت اسلامی را از لحاظ تسلیحاتی تأمین کنند.

محمود الزهار از مسئولان ارشد جنبش مقاومت فلسطین نیز با تأکید بر نیاز مقاومت به حمایت های ایران برای ادامه مبارزه با صهیونیست ها تصریح کرد، اشغالگران قدس پس از ماجراجویی اخیرشان اعتراف کردند که ورود به نوار غزه هزینه های بسیار سنگینی برای آنها خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: ما از کشورهایی که تاکنون به مقاومت کمک کرده اند انتظار داریم کمک هایشان را قطع نکنند؛ و به اظهارنظرهای حاشیه ای که گاهی شنیده می شود اعتنا نکنند و همچنان به حمایت از مقاومت ادامه دهند؛ زیرا ما نیازمند پیشرفته کردن سلاح هایمان هستیم و ایران به خوبی از نیازهای ما آگاه است.

الزهار همچنین در جمع خبرنگاران در غزه گفت: کسانی که از تعامل ما با ایران شگفت زده نشده اند پس با ایران در تأمین تسلیحاتی مقاومت رقابت کنند.

ایران طلایه دار حمایت از مقاومت

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور به رهبری امام خمینی تاکنون همواره طلایه دار حمایت از مقاومت فلسطین بوده است.
وی گفت: نقش ایران در حمایت از مقاومت فلسطین به جنگ 8 روزه محدود نمی شود بلکه این کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی حمایت قاطع خود از مقاومت را آغاز کرده است
.خضر حبیب ادامه داد: سفارت اسرائیل در تهران به محض پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این کشور تعطیل، پرچم فلسطین بر فراز آن برافراشته و ساختمان آن نیز تحویل فلسطینیان داده شد، اقدام ایران به بستن سفارت اسرائیل در تهران نشان دهنده آن است که این کشور با تمام امکانات و ظرفیت ها به حمایت از فلسطین روی آورد.

حبیب افزود: من معتقدم که ایران به سیاست های اصولی خود درباره فلسطین و حمایت از فلسطینیان در خصوص مقابله با مستکبران و اشغالگران و در راس آن ها رژیم صهیونیستی وفادار و پایبند است.

این مقام برجسته حماس تاکید کرد: نقش ایران در حمایت و مسلح کردن گروه های مقاومت برجسته و آشکار است و این موشک های فجر 3 و فجر 5 ایران بود که در جنگ هشت روزه بر سر صهیونیست ها فرود آمد و بارها فلسطین اشغالی را لرزاند.

وی تسلیحات و تجهیزات نظامی را که ایران در اختیار گروه های فلسطینی قرار داده است را به عنوان یکی از عوامل اصلی پیروزی مقاومت در مقابل صهیونیست ها به خصوص در جنگ هشت روزه عنوان و تاکید کرد ما از این جا یعنی از غزه، غزه پیروز و مقاوم از دولت، مردم و رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم.

این رهبر بلندپایه فلسطین از تمام کشورهای عربی و اسلامی خواست مانند ایران از فلسطین و گروه های مقاومت فلسطین حمایت کنند، تسلیحات در اختیار آنان قرار دهند و کمک مالی کنند، حمایت از فلسطین یک وظیفه و تکلیف است و هر کسی در این خصوص اقدام نکند کوتاهی کرده است.مدیون ایران هستیم

مدیر مرکز مطالعات المشرق در نوار غزه نیز اعلام کرد بدون تردید اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود مقاومت غزه هرگز پیروز نمی شد.

به گزارش العالم، عادل سماره گفت مشخصا اگر حمایت های مادی، آموزش نظامی و تسلیحاتی ایران نبود پیروزی مقاومت فلسطین در نوار غزه محقق نمی شد.

وی ادامه داد: ایران، سوریه و جنبش حزب الله لبنان نقش اصلی و مهمی را در پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه ایفا کردند.

از سوی دیگر محمود الرمحی دبیرکل شورای قانونگذاری فلسطین نقش ایران را در پیروزی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل ارزشمند دانست و گفت حمایت ایران از مقاومت به امروز محدود نمی شود بلکه ایران ید طولایی در این زمینه دارد و من معتقدم ایران سهم زیادی در تحقق این پیروزی دارد.نقش ایران در پیروزی مقاومت

شخصیت های سیاسی سوریه نیز نقش ایران را در پیروزی مقاومت فلسطین و حمایت از تمام گروه های مقاومت فلسطینی برجسته توصیف کردند.

خالد عبود دبیر پارلمان سوریه گفت ایران از حامیان واقعی مقاومت فلسطین است، در واقع تکیه گاه و پشتیبان اصلی مقاومت در منطقه، جمهوری اسلامی ایران است، مقاومت بدون حمایت مالی و تسلیحاتی ایران نمی توانست به پیروزی جدید در جنگ با رژیم صهیونیستی دست یابد و حرفی برای گفتن و مجالی برای عرض اندام نداشت.

از سوی دیگر زهیر غنوم عضو پارلمان سوریه گفت اسرائیل و آمریکا اکنون برای نابود کردن محور مقاومت شامل ایران، سوریه و هر کشور دیگری که به حقوق بشر به معنای واقعی ایمان دارد تلاش می کنند.

شیخ عبدالله الشلاش نیز که عضو پارلمان سوریه است گفت بدون شک حمایت ایران عامل اصلی پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ 8 روزه است زیرا این موشک های ایران است که تل آویو و فلسطین اشغالی را می لرزاند و تهران به طور همه جانبه تسلیحاتی، لجستیکی و مالی از مقاومت حمایت می کند.

فاطمه خمیس از دیگر اعضای پارلمان سوریه نیز اظهار داشت بدون تردید ایران نقش انکارناپذیری در حمایت از مقاومت فلسطین دارد و نقش این کشور در پیروزی غزه در جنگ هشت روزه کاملا آشکار است.

خمیس افزود: ایران در واقع از تمام آزادگان و آزادیخواهان در جهان حمایت می کند و این حمایت محصور به نوار غزه و مقاومت فلسطین نیست.