بازتاب پیروزی 8 روزه مقاومت بر رژیم اشغالگر قدس

خانه خبرها

گروه ها و شخصيت هاي فلسطيني پيروزي مقاومت در جنگ 8 روزه غزه را مديون ايران دانسته و از حمايت هاي كشورمان قدرداني كردند.

در همين ارتباط رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين گفت: سلاح مقاومت در نوار غزه از ايران است.

وي افزود: حامي اصلي ما در تأمين سلاح جمهوري اسلامي ايران است. اين مسئله بر كسي پوشيده نيست و من چند روز پيش هم در اين باره سخن گفتم.

وي تصريح كرد: حزب الله لبنان شريك مقاومت فلسطين در جنگ با اسرائيل است، جبهه مقاومت عليه اسرائيل در منطقه شناخته شده است، حماس، جهاد اسلامي، حزب الله و ديگر گروه هاي فلسطيني در اين جبهه قرار دارند، حزب الله در كانون اين رويارويي است، جزئيات جنگ غزه، نشانه ها و درس هاي اين جنگ براي حزب الله هم اهميت دارد.

مقاومت قدردان كمك هاي ايران است

رئيس دفتر سياسي حماس نيز از جمهوري اسلامي به علت حمايت معنوي و تسليحاتي از گروه هاي مقاومت فلسطين قدرداني كرد.

خالد مشعل در گفتگو با سي ان ان تأكيد كرد: حماس قدردان ايران و هر كشوري است كه به مقاومت مردم فلسطين كمك مي كند.

وي با اشاره به كمك هاي تسليحاتي ايران از كشورهاي عربي تقاضا كرد مقاومت اسلامي را از لحاظ تسليحاتي تأمين كنند.

محمود الزهار از مسئولان ارشد جنبش مقاومت فلسطين نيز با تأكيد بر نياز مقاومت به حمايت هاي ايران براي ادامه مبارزه با صهيونيست ها تصريح كرد، اشغالگران قدس پس از ماجراجويي اخيرشان اعتراف كردند كه ورود به نوار غزه هزينه هاي بسيار سنگيني براي آنها خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: ما از كشورهايي كه تاكنون به مقاومت كمك كرده اند انتظار داريم كمك هايشان را قطع نكنند؛ و به اظهارنظرهاي حاشيه اي كه گاهي شنيده مي شود اعتنا نكنند و همچنان به حمايت از مقاومت ادامه دهند؛ زيرا ما نيازمند پيشرفته كردن سلاح هايمان هستيم و ايران به خوبي از نيازهاي ما آگاه است.

الزهار همچنين در جمع خبرنگاران در غزه گفت: كساني كه از تعامل ما با ايران شگفت زده نشده اند پس با ايران در تأمين تسليحاتي مقاومت رقابت كنند.

ايران طلايه دار حمايت از مقاومت

خضر حبيب از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز گفت: ايران از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در اين كشور به رهبري امام خميني تاكنون همواره طلايه دار حمايت از مقاومت فلسطين بوده است.
وي گفت: نقش ايران در حمايت از مقاومت فلسطين به جنگ 8 روزه محدود نمي شود بلكه اين كشور از زمان پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني حمايت قاطع خود از مقاومت را آغاز كرده است
.خضر حبيب ادامه داد: سفارت اسرائيل در تهران به محض پيروزي انقلاب اسلامي ايران در اين كشور تعطيل، پرچم فلسطين بر فراز آن برافراشته و ساختمان آن نيز تحويل فلسطينيان داده شد، اقدام ايران به بستن سفارت اسرائيل در تهران نشان دهنده آن است كه اين كشور با تمام امكانات و ظرفيت ها به حمايت از فلسطين روي آورد.

حبيب افزود: من معتقدم كه ايران به سياست هاي اصولي خود درباره فلسطين و حمايت از فلسطينيان در خصوص مقابله با مستكبران و اشغالگران و در راس آن ها رژيم صهيونيستي وفادار و پايبند است.

اين مقام برجسته حماس تاكيد كرد: نقش ايران در حمايت و مسلح كردن گروه هاي مقاومت برجسته و آشكار است و اين موشك هاي فجر 3 و فجر 5 ايران بود كه در جنگ هشت روزه بر سر صهيونيست ها فرود آمد و بارها فلسطين اشغالي را لرزاند.

وي تسليحات و تجهيزات نظامي را كه ايران در اختيار گروه هاي فلسطيني قرار داده است را به عنوان يكي از عوامل اصلي پيروزي مقاومت در مقابل صهيونيست ها به خصوص در جنگ هشت روزه عنوان و تاكيد كرد ما از اين جا يعني از غزه، غزه پيروز و مقاوم از دولت، مردم و رهبر جمهوري اسلامي ايران تشكر مي كنيم.

اين رهبر بلندپايه فلسطين از تمام كشورهاي عربي و اسلامي خواست مانند ايران از فلسطين و گروه هاي مقاومت فلسطين حمايت كنند، تسليحات در اختيار آنان قرار دهند و كمك مالي كنند، حمايت از فلسطين يك وظيفه و تكليف است و هر كسي در اين خصوص اقدام نكند كوتاهي كرده است.مديون ايران هستيم

مدير مركز مطالعات المشرق در نوار غزه نيز اعلام كرد بدون ترديد اگر حمايت جمهوري اسلامي ايران نبود مقاومت غزه هرگز پيروز نمي شد.

به گزارش العالم، عادل سماره گفت مشخصا اگر حمايت هاي مادي، آموزش نظامي و تسليحاتي ايران نبود پيروزي مقاومت فلسطين در نوار غزه محقق نمي شد.

وي ادامه داد: ايران، سوريه و جنبش حزب الله لبنان نقش اصلي و مهمي را در پيروزي مقاومت در جنگ هشت روزه ايفا كردند.

از سوي ديگر محمود الرمحي دبيركل شوراي قانونگذاري فلسطين نقش ايران را در پيروزي مقاومت فلسطين در برابر اسرائيل ارزشمند دانست و گفت حمايت ايران از مقاومت به امروز محدود نمي شود بلكه ايران يد طولايي در اين زمينه دارد و من معتقدم ايران سهم زيادي در تحقق اين پيروزي دارد.نقش ايران در پيروزي مقاومت

شخصيت هاي سياسي سوريه نيز نقش ايران را در پيروزي مقاومت فلسطين و حمايت از تمام گروه هاي مقاومت فلسطيني برجسته توصيف كردند.

خالد عبود دبير پارلمان سوريه گفت ايران از حاميان واقعي مقاومت فلسطين است، در واقع تكيه گاه و پشتيبان اصلي مقاومت در منطقه، جمهوري اسلامي ايران است، مقاومت بدون حمايت مالي و تسليحاتي ايران نمي توانست به پيروزي جديد در جنگ با رژيم صهيونيستي دست يابد و حرفي براي گفتن و مجالي براي عرض اندام نداشت.

از سوي ديگر زهير غنوم عضو پارلمان سوريه گفت اسرائيل و آمريكا اكنون براي نابود كردن محور مقاومت شامل ايران، سوريه و هر كشور ديگري كه به حقوق بشر به معناي واقعي ايمان دارد تلاش مي كنند.

شيخ عبدالله الشلاش نيز كه عضو پارلمان سوريه است گفت بدون شك حمايت ايران عامل اصلي پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ 8 روزه است زيرا اين موشك هاي ايران است كه تل آويو و فلسطين اشغالي را مي لرزاند و تهران به طور همه جانبه تسليحاتي، لجستيكي و مالي از مقاومت حمايت مي كند.

فاطمه خميس از ديگر اعضاي پارلمان سوريه نيز اظهار داشت بدون ترديد ايران نقش انكارناپذيري در حمايت از مقاومت فلسطين دارد و نقش اين كشور در پيروزي غزه در جنگ هشت روزه كاملا آشكار است.

خميس افزود: ايران در واقع از تمام آزادگان و آزاديخواهان در جهان حمايت مي كند و اين حمايت محصور به نوار غزه و مقاومت فلسطين نيست.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها