شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتردانشجو: ولایتمداری از اهداف آموزش عالی/ دانشگاه سکوی تبلیغات برای اشخاص نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنهایی که تبلیغات سوء می کنند بدانند آموزش عالی این کشور پیرو ولایت فقیه است و در فضایی که دشمن ترسیم می کند محال است که حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو، ظهر پنچشنبه در مراسم آغاز تحصیلی جدید با عنوان میثاق مهر در حرم رضوی اظهار کرد: ما متعهد به دین و اسلام هستیم و در دانشگاه علم و ایمان توام با هم سبب رشد و تعالی انسان ها می شود و ما مصممیم احکام الهی در درون دانشگاه جاری و ساری شود و هرگز در فضای دشمنان حرکت نخواهیم کرد.

جامعه دانشگاهی چشم طمع دشمن را کور کرده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: جامعه دانشگاهی چشم طمع دشمن را کور کرده و اجازه نمی دهد آنها در نقشه های خود موفق شوند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میتنگ تبلیغاتی در دانشگاه گفت: مدیران دانشگاه ها باید شرایطی را فراهم کنند که همه افراد بتوانند در چارچوب قانون در دانشگاه صحبت کنند، اما دانشگاه سکوی تبلیغات برای کسی نیست و نمی تواند محل میتینگ های تبلیغاتی باشد.

وی با اشاره به عاقبت بخیری بیان کرد: رمزعاقبت بخیری ولایت مداری است واگر تا آخرین مرحله در مدار ولایت بودیم عاقبت بخیر می شویم چرا که در غیر این صورت و انحراف از این مسیر سرانجام عاقبت به خیریشان دچار خدشه شد.

وی ادامه داد: کم نداشته ایم وزیر، وکیل و مرجع تقلیدی که ولایت مداریشان خدشه دار شد و عاقبت بخیریشان از دست رفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص هفته دفاع مقدس و با طرح این پرسش که علت اینکه این دفاع، مقدس نام گرفته است چیست، عنوان کرد: هر جانداری از مرز و بوم و آشیانه خود دفاع می کند اما این نوع دفاع قداست ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه به راستی قداست دفاع ما از کجا آمد، چرا شهید  قداست دارد، عنوان کرد: دفاع مقدس دفاع از مسیر و ارزش های الهی و حاکمیت احکام پروردگار بود و شهید این جان و بهترین گوهر حیات را در مسیر نهضت انبیاء و برای برپایی حکومت موعود فدا کرده و برای این است که شهید قداست دارد و این دفاع را مقدس می گویند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در این ایام مبارک دفاع مقدس روزنامه ای که اسمش شرقی است اما در تمام مسیر گویا فقط سیاست غرب را دنبال می کند  سربند بسیجییان و سلحشوران ارتش و سپاه را که در موقع حمل دشمن به پیشانی می بستند را به عنوان نماد تاریکی دانسته و کاریکاتور می کشد و به ارزش های شهادت اهانت می کند.

دانشجو تاکید کرد: این سربند بسیجیان نماد عشق به امام حسین، روشنی و عشق به ابولفضل عباس و حضرت زهرا است آنگاه از آن سو در غرب به رسول اکرم اهانت می شود و در این سو نیز رسانه های هم سو با مستکبران به ارزش های رسول خدا توهین می کنند.

وی ادامه داد: در این جا به راه نهضت انبیا و در آنجا به پیامبر اهانت می شود اما ملت و نظام اسلامی و دانشجویان عزیز پیرو ولایت و عاشق زهرا، امام حسین و ابوالفضل عباس هستند.

جامعه دانشجویی در قبال کاریکاتور سربند بسیجیان سکوت نخواهد کرد

وی بیان کرد: چقدر دانشجویان ما مظلومند که در امت اسلامی رسانه ای به خودش اجازه می دهد هشت سال دفاع مقدس را به سخره بگیرد و در این زمینه حتما جامعه دانشجویی و ملت ایران اسلامی سکوت نخواهد کرد چرا که مردم و دانشگاهیان عاشق ارزش های دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه بی شک مراجع ذی صلاح با اقدام زشت این روزنامه برخورد کرده تا درس عبرتی برای سایرین شود، افزود: من فکر می کنم آنها می خواستند با این نقد زشت و شلوغ بازی ها شما دانشگاهیان و ملت حزب الله را در ارتباط با ارزش های دفاع مقدس بسنجند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: آمریکا و دنبال روهای آن بدانند دانشجویان و ملت ایران عاشقان زهرا و حسین هستند و محال است که این توهین ها را تحمل کنند.

پیشرفت در حوزه فناوری نانو

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع آموزش عالی تصریح کرد: بحث آموزش عالی که به همت جهادگران و یادگاران دفاع مقدس که اکنون در لباس معلم و دانشگاه خدمت می کنند 14 سال زودتر از سند چشم انداز تحقق یافت.

وی عنوان کرد: ایران در منطقه آموزش عالی رتبه اول را دارد و در جهان رتبه 16 را و امیدواریم با همت شما دانشجویان ظرف 5 سال آینده به رتبه تک رقمی دست یابیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: علی رغم تبلیغات سوء رسانه های غربی و دنبال روهای داخلی آنها و تحریم های به قول خودشان فلج کننده این کشور توانست با الگو گرفتن از دفاع مقدس و جهادگری در حوزه نانو و فناوری که یکی از پیشرفته ترین علوم دردنیا است در سال 88 به رتبه شانزدهم و سال 90 به رتبه هشتم دست یابد.

دانشجو گفت: در زمینه سلول های بنیادی نیز نظام اسلامی رتبه 18 را دارد و سهم ایران در تولید علم جهانی در سال 84، سه دهم درصد تولید علم دنیا، در سال 88، هشت دهم و در حال حاضر بالای 2 درصد است.

وی بیان کرد: تعداد دانشجویان در مقطع دکتری 60 درصد افزایش یافته و علی رغم همه تبلیغات سوء مستکبران تعداد دانشجویان ارشد نیز صد درصد افزایش داشته است.

دانشجو تاکید کرد: آزمون متمرکز دکتری به درخواست دانشجویان عزیزی که شکایت از عدم عدالت آموزشی داشتند امسال تخصصی تر برگزار شده و به عدالت نزدیکتر می شود.

وی عنوان کرد: حدود 115 درصد در رشته محل های دکتری و حدود 300 واحد دانشگاهی و مراکز عالی ایجاد شده است.

جذب 12 هزار عضو هیئت علمی

وی از جذب 12 هزار عضو هیئت علمی خبر داد و افزود: برای اینکه رشد علمی ما ادامه دار باشد بیش از 1.5 میلیون متر مربع به فضای آموزش اضافه شده است.

وی در زمینه علوم انسانی نیز گفت: ما در علوم انسانی 400 سرفصل را بازنگری کردیم و 100 سرفصل را در مسیر اسلام تغییر داده و ابلاغ کرده ایم.

وی از تاسیس 15 دانشگاه دخترانه خبر داد و افزود: اعضای هیئت علمی مجرب برای این دانشگاه ها جذب شده است.

وی با اشاره به دانش هسته ای نیز بیان کرد: این دانش در ایران بومی شده و هیچ کس نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: ما اگر در زمینه علم و فناوری حرف برای گفتن نداشتیم نمی توانستیم در مذاکرات مقتدارنه حرکت کنیم.

دانش در زمینه علم و فناوری و حرکت مقتدرانه در مذاکرات

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه در زمینه علم و فناوری دانش داریم در مذاکرات مقتدرانه جلوی خواسته های نامشروع ایستادیم.

وی سپس خطاب به جامعه دانشگاهی گفت: جامعه دانشگاهی با تلاش و ایثارگری و الگو گرفتن از دفاع مقدس اگر نیاز باشد عاشورای دیگر را انشاء خواهند کرد و استکبار بداند پوزه اش توسط جامعه دانشگاهی به خاک خواهد خورد.

وی بیان کرد: این نظام اگر لازم باشد بازهم شهید محمد علی ها، شهریاری ها، احمدی روشنی ها و رضایی نژادها را خواهند داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این ملت از حق مسلم خود که پیشرفت و توسعه در علم و فناوری است کوتاه نمی آید.

ایران علم و فناوری خود را به رخ جهانیان کشیده است

دانشجو تاکید کرد: ما علم و فناوری را برای تعالی می خواهیم نه برای سلطه و ظلم بر انسان ها و نظام اسلامی در میدان علم و فناوری دانش خود را به رخ جهانیان کشیده و بازهم خواهد کشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ابرقدرت های طاغوتی اشاره کرد و افزود: ما در شرایطی قرار داریم که ابرقدرت های طاغوتی که عمرشان طولانی نخواهد بود و افول آنها را خواهیم دید ما را در تحریم قرار دادند و می خواهند ملت و دانشجویان ما را به خیال خام خود به زانو درآورند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاهیان ما در تحمل سختی برای ملت ایران مانند همه صحنه های دیگر الگو خواهد شد، اساتید و اعضای هیئت علمی ما اگر نیازی به سفرها و هزینه ها وجود نداشته باشد نخواهند رفت.

دانشجو بیان کرد: ما جلوی ابرقدرت ها زانو نمی زنیم و انقلابی گری را برای خود افتخار می دانیم و دانشجویان ما نیز مرز خود را با دشمن شفاف تبیین می کنند  و این انقلابی گری را در تقابل با تحریم ها علیه کشور تعریف کرده نه در تقابل با مدیریت دانشگاه.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه امکانات به سمت جبهه ها می رفت و در حال حاضر نیز امکانات به سمت این دفاع مقدس و مقابله با تحریم ها هدایت می شود.