دکتردانشجو: ولایتمداری از اهداف آموزش عالی/ دانشگاه سکوی تبلیغات برای اشخاص نیست

خانه خبرها

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: آنهايي که تبليغات سوء مي کنند بدانند آموزش عالي اين کشور پيرو ولايت فقيه است و در فضايي که دشمن ترسيم مي کند محال است که حرکت کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو، ظهر پنچشنبه در مراسم آغاز تحصيلي جديد با عنوان ميثاق مهر در حرم رضوي اظهار کرد: ما متعهد به دين و اسلام هستيم و در دانشگاه علم و ايمان توام با هم سبب رشد و تعالي انسان ها مي شود و ما مصمميم احکام الهي در درون دانشگاه جاري و ساري شود و هرگز در فضاي دشمنان حرکت نخواهيم کرد.

جامعه دانشگاهي چشم طمع دشمن را کور کرده است

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح کرد: جامعه دانشگاهي چشم طمع دشمن را کور کرده و اجازه نمي دهد آنها در نقشه هاي خود موفق شوند.

دانشجو در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ميتنگ تبليغاتي در دانشگاه گفت: مديران دانشگاه ها بايد شرايطي را فراهم کنند که همه افراد بتوانند در چارچوب قانون در دانشگاه صحبت کنند، اما دانشگاه سکوي تبليغات براي کسي نيست و نمي تواند محل ميتينگ هاي تبليغاتي باشد.

وي با اشاره به عاقبت بخيري بيان کرد: رمزعاقبت بخيري ولايت مداري است واگر تا آخرين مرحله در مدار ولايت بوديم عاقبت بخير مي شويم چرا که در غير اين صورت و انحراف از اين مسير سرانجام عاقبت به خيريشان دچار خدشه شد.

وي ادامه داد: کم نداشته ايم وزير، وکيل و مرجع تقليدي که ولايت مداريشان خدشه دار شد و عاقبت بخيريشان از دست رفت.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص هفته دفاع مقدس و با طرح اين پرسش که علت اينکه اين دفاع، مقدس نام گرفته است چيست، عنوان کرد: هر جانداري از مرز و بوم و آشيانه خود دفاع مي کند اما اين نوع دفاع قداست ندارد.

 وي با تاکيد بر اينکه به راستي قداست دفاع ما از کجا آمد، چرا شهيد  قداست دارد، عنوان کرد: دفاع مقدس دفاع از مسير و ارزش هاي الهي و حاکميت احکام پروردگار بود و شهيد اين جان و بهترين گوهر حيات را در مسير نهضت انبياء و براي برپايي حکومت موعود فدا کرده و براي اين است که شهيد قداست دارد و اين دفاع را مقدس مي گويند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري عنوان کرد: در اين ايام مبارک دفاع مقدس روزنامه اي که اسمش شرقي است اما در تمام مسير گويا فقط سياست غرب را دنبال مي کند  سربند بسيجييان و سلحشوران ارتش و سپاه را که در موقع حمل دشمن به پيشاني مي بستند را به عنوان نماد تاريکي دانسته و کاريکاتور مي کشد و به ارزش هاي شهادت اهانت مي کند.

دانشجو تاکيد کرد: اين سربند بسيجيان نماد عشق به امام حسين، روشني و عشق به ابولفضل عباس و حضرت زهرا است آنگاه از آن سو در غرب به رسول اکرم اهانت مي شود و در اين سو نيز رسانه هاي هم سو با مستکبران به ارزش هاي رسول خدا توهين مي کنند.

وي ادامه داد: در اين جا به راه نهضت انبيا و در آنجا به پيامبر اهانت مي شود اما ملت و نظام اسلامي و دانشجويان عزيز پيرو ولايت و عاشق زهرا، امام حسين و ابوالفضل عباس هستند.

جامعه دانشجويي در قبال کاريکاتور سربند بسيجيان سکوت نخواهد کرد

وي بيان کرد: چقدر دانشجويان ما مظلومند که در امت اسلامي رسانه اي به خودش اجازه مي دهد هشت سال دفاع مقدس را به سخره بگيرد و در اين زمينه حتما جامعه دانشجويي و ملت ايران اسلامي سکوت نخواهد کرد چرا که مردم و دانشگاهيان عاشق ارزش هاي دفاع مقدس هستند.

وي با بيان اينکه بي شک مراجع ذي صلاح با اقدام زشت اين روزنامه برخورد کرده تا درس عبرتي براي سايرين شود، افزود: من فکر مي کنم آنها مي خواستند با اين نقد زشت و شلوغ بازي ها شما دانشگاهيان و ملت حزب الله را در ارتباط با ارزش هاي دفاع مقدس بسنجند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاکيد کرد: آمريکا و دنبال روهاي آن بدانند دانشجويان و ملت ايران عاشقان زهرا و حسين هستند و محال است که اين توهين ها را تحمل کنند.

پيشرفت در حوزه فناوري نانو

دانشجو در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع آموزش عالي تصريح کرد: بحث آموزش عالي که به همت جهادگران و يادگاران دفاع مقدس که اکنون در لباس معلم و دانشگاه خدمت مي کنند 14 سال زودتر از سند چشم انداز تحقق يافت.

وي عنوان کرد: ايران در منطقه آموزش عالي رتبه اول را دارد و در جهان رتبه 16 را و اميدواريم با همت شما دانشجويان ظرف 5 سال آينده به رتبه تک رقمي دست يابيم.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري بيان کرد: علي رغم تبليغات سوء رسانه هاي غربي و دنبال روهاي داخلي آنها و تحريم هاي به قول خودشان فلج کننده اين کشور توانست با الگو گرفتن از دفاع مقدس و جهادگري در حوزه نانو و فناوري که يکي از پيشرفته ترين علوم دردنيا است در سال 88 به رتبه شانزدهم و سال 90 به رتبه هشتم دست يابد.

دانشجو گفت: در زمينه سلول هاي بنيادي نيز نظام اسلامي رتبه 18 را دارد و سهم ايران در توليد علم جهاني در سال 84، سه دهم درصد توليد علم دنيا، در سال 88، هشت دهم و در حال حاضر بالاي 2 درصد است.

وي بيان کرد: تعداد دانشجويان در مقطع دکتري 60 درصد افزايش يافته و علي رغم همه تبليغات سوء مستکبران تعداد دانشجويان ارشد نيز صد درصد افزايش داشته است.

دانشجو تاکيد کرد: آزمون متمرکز دکتري به درخواست دانشجويان عزيزي که شکايت از عدم عدالت آموزشي داشتند امسال تخصصي تر برگزار شده و به عدالت نزديکتر مي شود.

وي عنوان کرد: حدود 115 درصد در رشته محل هاي دکتري و حدود 300 واحد دانشگاهي و مراکز عالي ايجاد شده است.

جذب 12 هزار عضو هيئت علمي

وي از جذب 12 هزار عضو هيئت علمي خبر داد و افزود: براي اينکه رشد علمي ما ادامه دار باشد بيش از 1.5 ميليون متر مربع به فضاي آموزش اضافه شده است.

وي در زمينه علوم انساني نيز گفت: ما در علوم انساني 400 سرفصل را بازنگري کرديم و 100 سرفصل را در مسير اسلام تغيير داده و ابلاغ کرده ايم.

وي از تاسيس 15 دانشگاه دخترانه خبر داد و افزود: اعضاي هيئت علمي مجرب براي اين دانشگاه ها جذب شده است.

وي با اشاره به دانش هسته اي نيز بيان کرد: اين دانش در ايران بومي شده و هيچ کس نمي تواند جلوي ما را بگيرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري عنوان کرد: ما اگر در زمينه علم و فناوري حرف براي گفتن نداشتيم نمي توانستيم در مذاکرات مقتدارنه حرکت کنيم.

دانش در زمينه علم و فناوري و حرکت مقتدرانه در مذاکرات

وي تاکيد کرد: به دليل اينکه در زمينه علم و فناوري دانش داريم در مذاکرات مقتدرانه جلوي خواسته هاي نامشروع ايستاديم.

وي سپس خطاب به جامعه دانشگاهي گفت: جامعه دانشگاهي با تلاش و ايثارگري و الگو گرفتن از دفاع مقدس اگر نياز باشد عاشوراي ديگر را انشاء خواهند کرد و استکبار بداند پوزه اش توسط جامعه دانشگاهي به خاک خواهد خورد.

وي بيان کرد: اين نظام اگر لازم باشد بازهم شهيد محمد علي ها، شهرياري ها، احمدي روشني ها و رضايي نژادها را خواهند داد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تصريح کرد: اين ملت از حق مسلم خود که پيشرفت و توسعه در علم و فناوري است کوتاه نمي آيد.

ايران علم و فناوري خود را به رخ جهانيان کشيده است

دانشجو تاکيد کرد: ما علم و فناوري را براي تعالي مي خواهيم نه براي سلطه و ظلم بر انسان ها و نظام اسلامي در ميدان علم و فناوري دانش خود را به رخ جهانيان کشيده و بازهم خواهد کشيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به ابرقدرت هاي طاغوتي اشاره کرد و افزود: ما در شرايطي قرار داريم که ابرقدرت هاي طاغوتي که عمرشان طولاني نخواهد بود و افول آنها را خواهيم ديد ما را در تحريم قرار دادند و مي خواهند ملت و دانشجويان ما را به خيال خام خود به زانو درآورند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري بيان کرد: دانشگاهيان ما در تحمل سختي براي ملت ايران مانند همه صحنه هاي ديگر الگو خواهد شد، اساتيد و اعضاي هيئت علمي ما اگر نيازي به سفرها و هزينه ها وجود نداشته باشد نخواهند رفت.

دانشجو بيان کرد: ما جلوي ابرقدرت ها زانو نمي زنيم و انقلابي گري را براي خود افتخار مي دانيم و دانشجويان ما نيز مرز خود را با دشمن شفاف تبيين مي کنند  و اين انقلابي گري را در تقابل با تحريم ها عليه کشور تعريف کرده نه در تقابل با مديريت دانشگاه.

وي تصريح کرد: در دوران دفاع مقدس همه امکانات به سمت جبهه ها مي رفت و در حال حاضر نيز امکانات به سمت اين دفاع مقدس و مقابله با تحريم ها هدايت مي شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها