شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی

مراسم جشن آغاز سال تحصیلی با حضور مهندس اعلایی استاندار ایلام، دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین و جمع زیادی از دانشجویان شب دوشنبه 10/7/91 در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه با عرض خیر مقدم به حضور استاندار ایلام، میهمانان و دانشجویان  ابراز امیدواری کرد که دانشجویان عزیز در آغاز سال تحصیلی جدید در طریق کسب علم و دانش موفق باشند و بتوانند منشاء خدماتی ارزشمند به نظام مقدس اسلامی گردند.

علی محمدی در ادامه با اشاره به وجود سختیهای راه کسب علم گفت: کسب علم و دانش به سادگی و با راحت طلبی  به  دست  نمی­آید، بلکه  نیازمند تلاش خستگی نا پذیر و طاقت فرسا می­باشد و مطالعه سیر زندگی علما و دانشمندان گویای این واقعیت است.

 دکتر علی محمدی دومین عامل در کسب علم را استمرار ذکر کرد وگفت: در راه کسب علم باید استمرار داشت تا فرد بتواند به عمق مطالب دست پیدا نموده و توان تحلیل آن را پیدا نماید.

رئیس دانشگاه استفاده مطلوب از زمان را از دیگر عوامل اساسی در این زمینه ذکر کرد و بیان داشت: با استفاده مطلوب از زمان باید به طور گسترده بر داشته های علمی خود بیفزایم و در این راه فرصتها را هرچند اندک از دست ندهیم و در این ارتباط کسانی که عمری از آنها سپری شده است بهتر اهمیت این موضوع را درک می­نمایند.

  دکتر علی محمدی دیگر عامل اساسی در این زمینه را برنامه­ریزی عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب است که فرد می­تواند از زمان، منابع و توان خود استفاده مناسب نماید تا بهتر بتواند به هدف مورد نظر دست یابد.

رئیس دانشگاه در ادامه گزارش مختصری از روند رشد دانشگاه در حوزه آموزشی ارائه داد و گفت: برای ایجاد انگیزه در بین دانشجویان سیاست دانشگاه بر توسعه رشته­های تحصیلات تکمیلی قرار گرفته است و در این راستا دو مقوله کیفی کردن و افزایش ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است و برای همین در سال جدید مجوز دوازده رشته تحصیلی اخذ گردیده که شامل دو رشته کارشناسی،  سه رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکتری می­باشند.

دکتر علی­محمدی به روند رشد دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: در سال 87 دانشگاه دارای 77 دانشجوی کارشناسی ارشد بوده است، اما الان بیش از 600 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه همچنبن به روند رشد جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: در راستای بستر سازی برای رشد رشته­های تحصیلی و توانمند سازی دانشجویان با برنامه ریزی دقیق در دو سال گذشته 50 عضو هیأت علمی جذب شده و همچنین 20نفر بورس گردیده­اند که  این امر سبب ارتقای نسبت استاد به دانشجو شده است.

 دکتر علی محمدی در پایان برای دانشجویان در سال جدید تحصیلی آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه مراسم مهندس اعلایی استاندار ایلام با ابراز شور و شعف از حضور در بین دانشجویان با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت پیامبراکرم(ص) در امریکا و فرانسه گفت: روند بالای گرایش مردم غرب به دین اسلام علیرغم همه توطئه­ها و تبلیغات فراوان  از علل اصلی اهانت غربیها به ساحت مقدس پیامبراسلام(ص) می­باشد که در این راه به هیچ هدفی نخواهند رسید.

مهندس اعلایی  در ادامه به موضوع اهمیت هویت در بین جوانان اشاره کرد و بیان داشت: جوانان الان باید هم به ریشه و گذشته خود و هم به آرمانش  نگاه داشته باشد تا به هویت واقعی خود دست یابد.

ریشه ما در تمدن بزرگ اسلامی قرن چهارم و پنجم است که شکوه آن تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده است و  غربیها در موارد مختلف به این موضوع اعتراف کرده­اند و  در زمینه های  پزشکی، نجوم، ریاضی، کشاورزی، مهندسی، معماری، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و... کتابهای مسلمین را ترجمه کرده­اند  و از آن نهایت استفاده را برداه­اند.

مهندس اعلایی در ارتباط با موضوع آرمان جوانان گفت: ما برای اینکه بتوانیم در زندگی خود به کمال برسیم باید آرمان داشته باشیم و آرمان ما همان است که خداوند در قرآن برای ما ترسیم کرده است وآن صاحب شدن زمین است و در قران ذکر شده است که زمین به صالحان به ارث خواهد رسید.

اهدای جوایز به دانشجویان اعزامی اردوهای جهادی، اجرای موسقی توسط آقای مراد  خانی وپخش کلیپ از دئیگر برنامه های مراسم بود.