برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی

خانه خبرها

مراسم جشن آغاز سال تحصيلي با حضور مهندس اعلايي استاندار ايلام، دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، معاونين و جمع زيادي از دانشجويان شب دوشنبه 10/7/91 در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه با عرض خير مقدم به حضور استاندار ايلام، ميهمانان و دانشجويان  ابراز اميدواري کرد که دانشجويان عزيز در آغاز سال تحصيلي جديد در طريق کسب علم و دانش موفق باشند و بتوانند منشاء خدماتي ارزشمند به نظام مقدس اسلامي گردند.

علي محمدي در ادامه با اشاره به وجود سختيهاي راه کسب علم گفت: کسب علم و دانش به سادگي و با راحت طلبي  به  دست  نمي­آيد، بلکه  نيازمند تلاش خستگي نا پذير و طاقت فرسا مي­باشد و مطالعه سير زندگي علما و دانشمندان گوياي اين واقعيت است.

 دکتر علي محمدي دومين عامل در کسب علم را استمرار ذکر کرد وگفت: در راه کسب علم بايد استمرار داشت تا فرد بتواند به عمق مطالب دست پيدا نموده و توان تحليل آن را پيدا نمايد.

رئيس دانشگاه استفاده مطلوب از زمان را از ديگر عوامل اساسي در اين زمينه ذکر کرد و بيان داشت: با استفاده مطلوب از زمان بايد به طور گسترده بر داشته هاي علمي خود بيفزايم و در اين راه فرصتها را هرچند اندک از دست ندهيم و در اين ارتباط کساني که عمري از آنها سپري شده است بهتر اهميت اين موضوع را درک مي­نمايند.

  دکتر علي محمدي ديگر عامل اساسي در اين زمينه را برنامه­ريزي عنوان کرد و گفت: با برنامه ريزي دقيق و هدف گذاري مناسب است که فرد مي­تواند از زمان، منابع و توان خود استفاده مناسب نمايد تا بهتر بتواند به هدف مورد نظر دست يابد.

رئيس دانشگاه در ادامه گزارش مختصري از روند رشد دانشگاه در حوزه آموزشي ارائه داد و گفت: براي ايجاد انگيزه در بين دانشجويان سياست دانشگاه بر توسعه رشته­هاي تحصيلات تکميلي قرار گرفته است و در اين راستا دو مقوله کيفي کردن و افزايش ظرفيت در دستور کار قرار گرفته است و براي همين در سال جديد مجوز دوازده رشته تحصيلي اخذ گرديده که شامل دو رشته کارشناسي،  سه رشته کارشناسي ارشد و هفت رشته دکتري مي­باشند.

دکتر علي­محمدي به روند رشد دانشجويان تحصيلات تکميلي اشاره کرد و گفت: در سال 87 دانشگاه داراي 77 دانشجوي کارشناسي ارشد بوده است، اما الان بيش از 600 دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري در دانشگاه مشغول تحصيل هستند.

رئيس دانشگاه همچنبن به روند رشد جذب اعضاي هيات علمي اشاره کرد و گفت: در راستاي بستر سازي براي رشد رشته­هاي تحصيلي و توانمند سازي دانشجويان با برنامه ريزي دقيق در دو سال گذشته 50 عضو هيأت علمي جذب شده و همچنين 20نفر بورس گرديده­اند که  اين امر سبب ارتقاي نسبت استاد به دانشجو شده است.

 دکتر علي محمدي در پايان براي دانشجويان در سال جديد تحصيلي آرزوي موفقيت نمود.

در ادامه مراسم مهندس اعلايي استاندار ايلام با ابراز شور و شعف از حضور در بين دانشجويان با اشاره به اهانت صورت گرفته به ساحت پيامبراکرم(ص) در امريکا و فرانسه گفت: روند بالاي گرايش مردم غرب به دين اسلام عليرغم همه توطئه­ها و تبليغات فراوان  از علل اصلي اهانت غربيها به ساحت مقدس پيامبراسلام(ص) مي­باشد که در اين راه به هيچ هدفي نخواهند رسيد.

مهندس اعلايي  در ادامه به موضوع اهميت هويت در بين جوانان اشاره کرد و بيان داشت: جوانان الان بايد هم به ريشه و گذشته خود و هم به آرمانش  نگاه داشته باشد تا به هويت واقعي خود دست يابد.

ريشه ما در تمدن بزرگ اسلامي قرن چهارم و پنجم است که شکوه آن تمام جهان را تحت تاثير قرار داده است و  غربيها در موارد مختلف به اين موضوع اعتراف کرده­اند و  در زمينه هاي  پزشکي، نجوم، رياضي، کشاورزي، مهندسي، معماري، ادبيات، تاريخ، جغرافيا و... کتابهاي مسلمين را ترجمه کرده­اند  و از آن نهايت استفاده را برداه­اند.

مهندس اعلايي در ارتباط با موضوع آرمان جوانان گفت: ما براي اينکه بتوانيم در زندگي خود به کمال برسيم بايد آرمان داشته باشيم و آرمان ما همان است که خداوند در قرآن براي ما ترسيم کرده است وآن صاحب شدن زمين است و در قران ذکر شده است که زمين به صالحان به ارث خواهد رسيد.

اهداي جوايز به دانشجويان اعزامي اردوهاي جهادي، اجراي موسقي توسط آقاي مراد  خاني وپخش کليپ از دئيگر برنامه هاي مراسم بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها