شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم با شکوه عزاداری امام جواد علیه السلام و وداع با شهدای گمنام

مراسم عزاداری امام جواد علیه السلام و وداع با شهدای گمنام شب دوشنبه 24/7/91 با حضور دکتر علی­محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، روسای دانشکده­ها، مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و جمع زیادی از دانشجویان در محوطه مسجد دانشگاه در فضایی معنوی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تسلیت سالروز شهادت نهمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت و تشکر از بانیان برگزاری مراسم گفت: شهیدان گمنامی که پیکر آنها الان در اینجا حاضر است مقام رفیبع خود را با پیروی و ارادت از ائمه اطهار به دست آورده­اند و این امر برای ما یک فرصت گرانبهاست که باید ازآن نهایت استفاده را ببریم و ممکن است که این فرصت هرگز برای ما تکرار نشود.

ما باید دل خود را با شهداء گره بزنیم تا بتوانیم از نورانیت، معنویت و عشق آنها نسبت به خداوند استفاده لازم را ببریم و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حجت الاسلام هاشمی افزود: شهداء با اقتدا به ائمه اطهار و اعتماد به خداوند که بر همه امور قادر و عالم است گوهر گرانبهای شهادت را به دست آوردند و توانستند نردبان تعالی و کمال را به سوی قرب الهی بپیمایند، که در عالم نیکی بالاتر از آن وجود ندارد.  و تمام وعده­های خداوند در قرآن نسبت به اهل ایمان، مهاجرین و مجاهدین را صاحب شده­اند.

وی افزود: خداوند مستقیماً در قرآن به شهداء بشارت داده است که جایگاه آنها در بهشت جاودانه و ابدی خواهد بود و این امر با ادای تکلیف شهداء به وظیفه خود بر اساس آموزه ها و دستورات خداوند در قرآن به دست آمده است.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به ارتباط شهداء و حماسه کربلا پرداخت و بیان داشت: شهداء در کار ماندگار خود در دفاع از اسلام و میهن اسلامی از حماسه ماندگار کربلاء الهام گرفتند و پیام شهدای کربلا را آنگونه که بوده است شناختند و آن را در عمل با اهدای جان خود تفسیر کردند.

امام حسین(ع) در کربلا تمام هستی خود را تقدیم خداوند نمودند و در همین راستا شهدای هشت سال دفاع مقدس با الهام از حماسه کربلا، جان خود را تقدیم کرده و حماسه کربلا را در جبهه­ها تکرار کردند.

 حجت الاسلام هاشمی ابراز امیدواری کرد که همگان بتوانند در مسیر شهداء گام بردارند و از وجود نورانی آنها نهایت استفاده را ببرند.

در ادامه مراسم در فضایی معنوی دعای زیارت عاشوراء با مداحی آقای خاتون بیگی اجراء گردید و در پایان حاضرین به سینه زنی پرداختند.

 

برگزاري مراسم با شکوه عزاداري امام جواد عليه السلام و وداع با شهداي گمنام برگزاري مراسم با شکوه عزاداري امام جواد عليه السلام و وداع با شهداي گمنام برگزاري مراسم با شکوه عزاداري امام جواد عليه السلام و وداع با شهداي گمنام