شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکترلویی منفرد:تشریح عملکرد دفتراستعدادهای درخشان/40نفرازدانشجویان ازمحل سهمیه استعدادهای درخشان درمقطع کارشناسی ارشدپذیرش شده اند

 دکتر لویی منفردمدیردفتراستعدادهای درخشان دانشگاه درگفتگو باخبرنگار روابط عمومی عملکرداین دفتر طی یک سال گذشته راتشریح کرد .

دکتر علی لویی منفرد مدیر دفتر حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای تمامی دانشگاهیان بخصوص دانشجویان جدیدالورود، گزارش از مهمترین       فعالیت­های صورت گرفته در یکسال گذشته در این حوزه به شرح ذیل اعلام نمود:

1-    پذیرش تعداد 40 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد(بدون آزمون) در رشته­های ادبیات فارسی، ادبیات عرب، زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت بازرگانی،الهیات، فلسفه و کلام اسلامی، شیمی، مهندسی کشاورزی و معماری بر اساس آیین نامه شماره 2536/21 مورخ 31/6/86 سازمان سنجش آموزش کشور(پذیرش دانشجویان برتر بر اساس معدل کل دوره کارشناسی و شرط استعداد درخشان بودن).

2-    برگزاری آیین نامه تجلیل از دانشجویان برتر و استعدادهای درخشان همراه با اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر: این مراسم در طی روزهای 12 لغایت 18 آذر ماه 1389 همزمان با روز دانشجو، بصورت دانشکدهای و در سطح دانشگاه برگزارگردید. دانشجویان تقدیر شده در این مراسم براساس معدل برتر هر رشته و به شرط عضویت در دفتر استعدادهای درخشان، انتخاب شده بودند.

3-    برگزاری اردوی تفریحی، فرهنگی داخل استانی؛

به منظور تقدیر از دانشجویان استعدادهای درخشان آموزشی و پژوهشی، اردوهای جداگانه ویژه خواهران و برادران به مقصد تفریحگاه­های داخل استان برگزار گردید. هدف از این اردوها عمدتاً تشویق دانشجویان کل دانشگاه به سمت استعداد درخشان بودن و ایجاد نشاط و رفع خستگی­های ذهنی و روحی دانشجویان طی یکسال تحصیلی بوده است.

4-    برگزاری مرحله اول المپیاد غیر متمرکز علمی-دانشجویی دانشگاه­های قطب پنج کشور به مرکزیت دانشگاه اصفهان:

ثبت نام و اطلاع رسانی جهت شرکت در این المپیاد همزمان با سراسر کشور از دی ماه سال1389 آغاز گردید. دانشجویان شرکت کننده در المپیاد به تفکیک رشته­های انتخابی در آزمون کتبی شرکت نمودند.پس از اعلام نتایج خوشبختانه دو نفر از دانشجویان دانشگاه در بین دانشگاه­های قطب5 ( قم-مرکزی-اصفهان-چهارمحال بختیاری-ایلام و خوزستان) حائز رتبه­های برتر در مرحله اول المپیاد شده و جهت شرکت در مرحله دوم المپیاد(تیرماه 1390) به سازمان سنجش معرفی شدند.همچنین در پایان مرحله اول نسبت به تقدیر از این دانشجویان و اعطای هدایای نقدی اقدام گردید.

5-    شناسایی دانشجویان استعدادهای درخشان و حائز رتبه­های زیر 20 در کنکور کارشناسی تحصیلی: این برنامه به منظور تقدیر از واجدین رتبه­های زیر 20 در کنکور تحصیلات تکمیلی دانشگاههای سرتاسر کشور در تیر ماه سال جاری برگزار گردید وطی آن به دانشجویان منتخب جوایز نقدی اهداء شد.

6-    شناسایی دانشجویان ممتاز آموزشی و استعدادهای برتر در تمام رشته رشته­ها و مقاطع تحصیلی موجود در دانشگاه جهت عضویت در دفتر استعدادهای درخشان:

برای اجرای این آیتم، ضمن هماهنگی با مسئولین اداره کل آموزش دانشگاه، کارنامه­های دانشجویان بررسی و نسبت به انتخاب دانشجویان ممتاز اقدام گردید. در مرحله بعد به این دانشجویان کارت عضویت در دفتراستعدادها جهت برخورداری از تسهیلات ارائه شده اعطا شد.

7-    اعزام دانشجویان استعدادهای درخشان و نخبه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

به منظور تجلیل از دانشجویان برتر تحصیلی و سوق دادن بقیه دانشجویان به سمت استعداد درخشان بودن، اردوهای جداگانه ویژه خواهران و برادران به مقصد تهران و جهت شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار گردید.

8-    توزیع بن تکثیر در بین دانشجویان عضو دفتر استعدادهای درخشان: این آیتم به منظور تأمین بخشی از هزینه­های تکثیر جزوات تحصیلی، کتب مرجع و نمونه سئوالات آزمون­های تحصیلات تکمیلی ویژه دانشجویان برتر تحصیلی، برگزار گردید.

دکترلویی منفرددرادامه درباره مهمترین برنامه ­های پیش بینی شده برای دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه در سال تحصیلی جدیدگفت:

برگزاری کارگاه­های علمی-آموزشی ویژه ممتازین، رایزنی با مشمولین وزارت علوم و دانشگاه، جهت تقدیر از ممتازین پژوهشی و و اجدین مقالات علمی پژوهشی، رایزنی با مسئولین جهت ایجاد سایت رایانه ویژه استعدادهای درخشان و رایزنی با مدیران پژوهشی و فناوری وزارت و دانشگاه به منظور پرداخت بخشی از هزینه دانشجویان جهت ارائه مقالات و شرکت در کنفرانس علمی-پژوهشی ازجمله برنامه های آینده این دفتردانست.