شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی محمدی: مشارکت فعال در روند توسعه استان مهمترین راهبرد اجرایی دانشگاه ایلام می باشد

اشاره:

نهمین همایش بین المللی آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران روزهای پنج شنبه وجمعه 21و22/7/90 با حضور مقامات استان، صاحبنظران و اساتید داخلی و خارجی و دانشجویان  به صورت باشکوهی دردانشگاه­ایلام برگزارگردید.برای اطلاع رسانی لازم دراین زمینه چندین سوال طرح وجناب آقای دکترعلی محمدی رئیس دانشگاه پاسخهای لازم را ارائه داده است.

آقای دکتر لطفا به اهداف دانشگاه در برگزاری این گونه همایشها اشاره ای بفرمایید؟

برگزاری این همایش در راستای سیاست های  کلی ای است که ما از ابتدای مسئولیت در نظر داشته ایم. یکی از سیاست های کلی ما این است که با برگزاری همایش های­ملی و بین المللی با مضامین­فرهنگی، علمی و سیاسی هم باعث افزایش سطح علمی، فرهنگی و تعمیق بنیانهای فکری­اعضای هیات علمی، دانشجویان و مجموعه کارکنان دانشگاه بشویم و هم در سطح جامعه، تأثیرگذاری دانشگاه را عینی نمائیم.مسلماً توسعه و پیشرفت دانشگاه با همه معنایی که دارد منتج به توسعه استان خواهد شدواین امر با تغییر نگرش ها، کیفی کردن مدیریتها، توانمندسازی منابع انسانی جامعه و مواردی از این دست حاصل خواهدشد و ­برگزاری این نوع همایش ها ما را به این اهداف نزدیک خواهد کرد.

درمورد برگزاری همایش درسطح بین المللی توضیحی ارائه نمایید؟

برای اولین بار است که دراستان ودانشگاه چنین همایشی درسطح بین المللی برگزارمی گرددو امیدواریم که نقطه عطفی برای برگزاری چنین همایشهایی در همین سطح باشد.زمانی که برگزاری این همایش توسط دانشکده ادبیات وعلوم انسانی و گروه زبان انگلیسی پیشنهاد شد با توجه به ضرورت اخذ مجوز از هیأت محترم دولت، با مکاتبه با وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری و با پیگیری های فراوان بعدی این مهم حاصل شد.

از برگزاری این همایش بین المللی با موضوع آموزش زبان و ادبیات انگلیسی چه اهدافی را دنبال کرده اید؟

این همایش چند هدف را رصد کرده است . یکی از آن اهداف متوجه عموم جامعه است. با توجه به اهمیت آشنایی و تسلط بر زبانهای خارجی برای تأثیرگذاری مثبت و مفید بر سایر فرهنگها و ملل و ضرورت تعامل با آنها می بایست شرایطی را ایجاد کرد که عموم جامعه مخصوصاً جوانان به اهمیت این قضیه پی برده و به سوی آن گرایش پیدا کنند چنین همایش هایی می توانند در جلب توجه جامعه و جوانان به ما کمک نمایند.

دیگر از اهداف مورد نظر این است که دولتمردان توجه شان به موضوع زبان و اهمیت فراگیری و گسترش آن در سطح جامعه بیشترشده و برای برنامه ریزی دقیق تر در امر آموزش زبان و بازنگری در روشهای فراگیری آن کمر همت ببندند.

هدف دیگر متوجه متخصصان این رشته می شود که با ارائه مقاله و از طریق هم اندیشی و هم افزایی در رشد و پیشرفت کیفی این رشته مؤثر باشند.

سخن آخر؟

اکنون که نظام مقدس اسلامی درگیر جنگ نرمی است که با همه پیچیدگیهایش از سوی دشمنان برنامه ریزی و پیگیری می شود، آشنایی کافی با زبان انگلیسی و سایر زبانها می تواند ما را در مقابله با آن کمک کند.

مسلماً برای فهم و درک فتنه ها و تهدیدهای خارجی و خنثی کردن توطئه ها و برنامه ریزیهای شیطانی آنان نیازمند به آشنایی با زبان مورد استفاده آنان هستیم.امام علی(ع)فرمودند: «مَن علم لسان قوم امن من شرّهم؛هرکس با زبان قومی آشنا باشد از شر آنها در امان خواهد ماند» .این حدیث ناظر به همان مطلبی است که عرض کردم، گرچه معنای بالاتری نیز از آن فهمیده می شود که عبارت باشد از ضرورت فهم روشهای دشمن در فتنه انگیزی، طرق نفوذ  آنها و نوع ابزار به کار رفته توسط آنان در تهاجم فرهنگی و سیاسی خود.

جا دارد در اینجا از همه عزیزانی که ما را در برگزاری این همایش بزرگ یاری نمودند، مخصوصاً برادر ارجمندم جناب آقای دکتر دانشجوکه مسیر اخذ مجوز برای برگزاری آن را تسهیل نمودند، تشکر کنم.