دکتر علی محمدی: مشارکت فعال در روند توسعه استان مهمترین راهبرد اجرایی دانشگاه ایلام می باشد

خانه خبرها

اشاره:

نهمين همايش بين المللي آموزش زبان و ادبيات انگليسي ايران روزهاي پنج شنبه وجمعه 21و22/7/90 با حضور مقامات استان، صاحبنظران و اساتيد داخلي و خارجي و دانشجويان  به صورت باشکوهي دردانشگاه­ايلام برگزارگرديد.براي اطلاع رساني لازم دراين زمينه چندين سوال طرح وجناب آقاي دکترعلي محمدي رئيس دانشگاه پاسخهاي لازم را ارائه داده است.

آقاي دکتر لطفا به اهداف دانشگاه در برگزاري اين گونه همايشها اشاره اي بفرماييد؟

برگزاري اين همايش در راستاي سياست هاي  کلي اي است که ما از ابتداي مسئوليت در نظر داشته ايم. يکي از سياست هاي کلي ما اين است که با برگزاري همايش هاي­ملي و بين المللي با مضامين­فرهنگي، علمي و سياسي هم باعث افزايش سطح علمي، فرهنگي و تعميق بنيانهاي فکري­اعضاي هيات علمي، دانشجويان و مجموعه کارکنان دانشگاه بشويم و هم در سطح جامعه، تأثيرگذاري دانشگاه را عيني نمائيم.مسلماً توسعه و پيشرفت دانشگاه با همه معنايي که دارد منتج به توسعه استان خواهد شدواين امر با تغيير نگرش ها، کيفي کردن مديريتها، توانمندسازي منابع انساني جامعه و مواردي از اين دست حاصل خواهدشد و ­برگزاري اين نوع همايش ها ما را به اين اهداف نزديک خواهد کرد.

درمورد برگزاري همايش درسطح بين المللي توضيحي ارائه نماييد؟

براي اولين بار است که دراستان ودانشگاه چنين همايشي درسطح بين المللي برگزارمي گرددو اميدواريم که نقطه عطفي براي برگزاري چنين همايشهايي در همين سطح باشد.زماني که برگزاري اين همايش توسط دانشکده ادبيات وعلوم انساني و گروه زبان انگليسي پيشنهاد شد با توجه به ضرورت اخذ مجوز از هيأت محترم دولت، با مکاتبه با وزير محترم علوم ،تحقيقات و فناوري و با پيگيري هاي فراوان بعدي اين مهم حاصل شد.

از برگزاري اين همايش بين المللي با موضوع آموزش زبان و ادبيات انگليسي چه اهدافي را دنبال کرده ايد؟

اين همايش چند هدف را رصد کرده است . يکي از آن اهداف متوجه عموم جامعه است. با توجه به اهميت آشنايي و تسلط بر زبانهاي خارجي براي تأثيرگذاري مثبت و مفيد بر ساير فرهنگها و ملل و ضرورت تعامل با آنها مي بايست شرايطي را ايجاد کرد که عموم جامعه مخصوصاً جوانان به اهميت اين قضيه پي برده و به سوي آن گرايش پيدا کنند چنين همايش هايي مي توانند در جلب توجه جامعه و جوانان به ما کمک نمايند.

ديگر از اهداف مورد نظر اين است که دولتمردان توجه شان به موضوع زبان و اهميت فراگيري و گسترش آن در سطح جامعه بيشترشده و براي برنامه ريزي دقيق تر در امر آموزش زبان و بازنگري در روشهاي فراگيري آن کمر همت ببندند.

هدف ديگر متوجه متخصصان اين رشته مي شود که با ارائه مقاله و از طريق هم انديشي و هم افزايي در رشد و پيشرفت کيفي اين رشته مؤثر باشند.

سخن آخر؟

اکنون که نظام مقدس اسلامي درگير جنگ نرمي است که با همه پيچيدگيهايش از سوي دشمنان برنامه ريزي و پيگيري مي شود، آشنايي کافي با زبان انگليسي و ساير زبانها مي تواند ما را در مقابله با آن کمک کند.

مسلماً براي فهم و درک فتنه ها و تهديدهاي خارجي و خنثي کردن توطئه ها و برنامه ريزيهاي شيطاني آنان نيازمند به آشنايي با زبان مورد استفاده آنان هستيم.امام علي(ع)فرمودند: «مَن علم لسان قوم امن من شرّهم؛هرکس با زبان قومي آشنا باشد از شر آنها در امان خواهد ماند» .اين حديث ناظر به همان مطلبي است که عرض کردم، گرچه معناي بالاتري نيز از آن فهميده مي شود که عبارت باشد از ضرورت فهم روشهاي دشمن در فتنه انگيزي، طرق نفوذ  آنها و نوع ابزار به کار رفته توسط آنان در تهاجم فرهنگي و سياسي خود.

جا دارد در اينجا از همه عزيزاني که ما را در برگزاري اين همايش بزرگ ياري نمودند، مخصوصاً برادر ارجمندم جناب آقاي دکتر دانشجوکه مسير اخذ مجوز براي برگزاري آن را تسهيل نمودند، تشکر کنم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها