شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم افتتاحیه دومین طرح ضیافت اندیشه

مراسم افتتاحیه دومین طرح ضیافت اندیشه دانشگاه ایلام با حضور حجت الاسلام رحمانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی معاون نهاد، مهندس احمدی رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان، سرهنگ شاکرمی فرمانده سپاه ناحیه ایلام و جمع زیادی از دانشجویان عصر روز یکشنبه نهم مرداد در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه با عرض خیرمقدم به حاضرین و تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته اولین طرح ضیافت اندیشه در سطحی وسیع برگزار گردید که آثار و برکات فراوانی را به همراه داشت و امیدوارم بودیم امسال با کسب تجربه آن را در سطحی گسترده تر برگزار نماییم که متاسفانه این امر حاصل نشد، اما باتوجه به اهمیت طرح مجموعه دانشگاه تصمیم بر آن گرفت که طرح را در حد محدودی اما با کیفیت بهتر برگزار نماید.

رئیس دانشگاه افزود: در آیات و روایات اسلامی و تعابیر بزرگان هدف خلقت رسیدن به مقام عبودیت بیان شده است و این امر یعنی جز رضایت حق را در نظر نداشتن، برای خدا کار کردن، برای خدا مسئولیت پذیرفتن، برای خدا دوست داشتن و دشمن داشتن و برای خدا خدمت کردن.

دکتر علی محمدی تاکید کرد: برای رسیدن به کمال  رعایت دو نکته ضروری است. اول برنامه ریزی و قطعاً بدون برنامه ریزی مداوم انسان در پی مسیر به جایی نخواهد رسید و این برنامه ریزی خود باید دارای شرایطی باشد از جمله: اول جامع باشد، دوم متعادل باشد، سوم استمرار داشته باشد و چهارم تدریجی باشد.

نکته دوم رعایت مسئله زمان و وقت است زیرا که زمان برگشت ناپذیر است و فرصتها از دست می روند و باید با برنامه ریزی از تمامی لحظات و زمانها برای پیشرفت در زندگی استفاده نمود.

در ادامه حجت الاسلام هاشمی دبیر طرح ضیافت اندیشه و معاون نهاد نمایندگی مقام مظعم رهبری ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی، گفت: از مهترین برنامه ریزیها و امور جامعه پرداختن به کارهای فرهنگی واجرای طرحهای فرهنگی می باشد و اگر ما تاریخ زندگی پیامبران و ائمه اطهار(ع) را مطالعه نماییم متوجه می شویم که پیامبران و ائمه اطهار(ع) جان خود را برای امور فرهنگی فدا کرده اند و حتی زمانی که می خواسته اند فردی را مقداری از کفر دور نمایند هزینه های زیادی متحمل شده و رنج بیشماری را به جان می خریدند و ما باید به درستی متوجه باشیم که هزینه در مسائل فرهنگی را نباید هدر دادن هزینه به حساب بیاوریم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به برگزاری دومین طرح ضیافت اندیشه گفت: با توجه به تعطیلی تابستان و قرار گرفتن ماه رمضان در این فصل کارشناسان در سال گذشته با بررسی ها و مطالعات انجام گرفته طرح ضیافت اندیشه را طراحی کردند که در سال 89 با حضور 120هزار مخاطب کار خود را آغاز کرد و هر استانی 3هزار نفر را در مرکز خود تحت پوشش قرار داد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اهداف برگزاری طرح بیان داشت: برای برگزاری این طرح اهداف زیادی مدنظر قرار گرفته ا ست که از جمله آشنایی دانشجویان با منابع اسلامی، آشنایی دانشجویان با اخلاق اسلامی و جریان های فکری و سیاسی، ارتقاء سطح فرهنگی، رشد آموزه های فکری، یادگیری مهارت های زندگی و آشنایی با قدرت نرم انقلاب اسلامی و مکر و فریب دشمن در تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی ،غارت فرهنگی و جنگ نرم تمام عیار علیه انقلاب اسلامی می باشد.

د ر بخش آموزش در سال گذشته موضوعاتی شامل قرآن شناسی، نهج البلاغه شناسی، جریان شناسی، اخلاق، غرب شناسی، شیعه شناسی، اسلام و فمنیسم و اومانیسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش تربیت و خودسازی برنامه هایی شامل: نقد فیلم، شب شعر، وبلاگ نویسی، نمایشگاه کتاب، حضور در مزار شهدا، ادعیه، تلاوت های دسته جمعی و محفل انس اجرا گردید و همچنین در بخش ورزش در 13 رشته مسابقاتی مابین دانشجویان با شور و شعف خاصی انجام شد.

دبیر طرح ضیافت اندیشه با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده درطرح سال 89 گفت: در سال 89 ، 3200 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 719 نفر از برادران و 1655 نفر از خواهران در کلاسهای طرح حضور یافتند و مجموعاً 530 نفر از برادران و 1270 نفر از خواهران در آزمون طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: باتوجه به استقبال گسترده دانشجویان، نظر مثبت صاحبنظران و کارشناسان و رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و علیرغم مشکلات مالی، دانشگاه تصمیم گرفت طرح ضیافت اندیشه را برای دومین سال متوالی در سطحی محدودتر ولی با کیفیت بهتر برگزار نماید که این طرح در 3 بخش دانشجویی، فعالین فرهنگی و اساتید برگزار می شود.

در بخش دانشجویی 300 نفر از دانشگاههای علوم پزشکی ایلام، آزاد اسلامی، پیام نور و دانشگاه ایلام حضور دارند و همچنین با رایزنیهای انجام گرفته300 نفر در دانشگاه پیام نور به صورت روزانه در طرح شرکت خواهند نمود.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: به علت فشردگی و کوتاهی زمان طرح تمامی دانشجویان باید در این مدت 10 روز به صورت شبانه روزی در دانشگاه حضور داشته باشند و به طور مرتب در کلاسها و مراسمات فوق برنامه شرکت نمایند که در پایان طرح به کسانی که در دانشگاه ایلام به صورت شبانه روزی حضور خواهند یافت 4 واحد برای آنها منظور خواهد شد و کسانی که به صورت روزانه در دانشگاه پیام نور حضور خواهند داشت 2 واحد برای آنها مورد احتساب قرار خواهد گرفت.

در ادامه حجت الاسلام رحمانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری در سخنان کوتاهی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از مجموعه دست اندرکاران برگزاری طرح ضیافت اندیشه تقدیر و تشکر به عمل آورد.