برگزاری مراسم افتتاحیه دومین طرح ضیافت اندیشه

خانه خبرها

مراسم افتتاحيه دومين طرح ضيافت انديشه دانشگاه ايلام با حضور حجت الاسلام رحماني معاون سياسي و امنيتي استانداري، دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمين صفرلکي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين هاشمي معاون نهاد، مهندس احمدي رئيس سازمان بسيج دانشجويي استان، سرهنگ شاکرمي فرمانده سپاه ناحيه ايلام و جمع زيادي از دانشجويان عصر روز يکشنبه نهم مرداد در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در ابتداي مراسم دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه با عرض خيرمقدم به حاضرين و تبريک حلول ماه مبارک رمضان گفت: سال گذشته اولين طرح ضيافت انديشه در سطحي وسيع برگزار گرديد که آثار و برکات فراواني را به همراه داشت و اميدوارم بوديم امسال با کسب تجربه آن را در سطحي گسترده تر برگزار نماييم که متاسفانه اين امر حاصل نشد، اما باتوجه به اهميت طرح مجموعه دانشگاه تصميم بر آن گرفت که طرح را در حد محدودي اما با کيفيت بهتر برگزار نمايد.

رئيس دانشگاه افزود: در آيات و روايات اسلامي و تعابير بزرگان هدف خلقت رسيدن به مقام عبوديت بيان شده است و اين امر يعني جز رضايت حق را در نظر نداشتن، براي خدا کار کردن، براي خدا مسئوليت پذيرفتن، براي خدا دوست داشتن و دشمن داشتن و براي خدا خدمت کردن.

دکتر علي محمدي تاکيد کرد: براي رسيدن به کمال  رعايت دو نکته ضروري است. اول برنامه ريزي و قطعاً بدون برنامه ريزي مداوم انسان در پي مسير به جايي نخواهد رسيد و اين برنامه ريزي خود بايد داراي شرايطي باشد از جمله: اول جامع باشد، دوم متعادل باشد، سوم استمرار داشته باشد و چهارم تدريجي باشد.

نکته دوم رعايت مسئله زمان و وقت است زيرا که زمان برگشت ناپذير است و فرصتها از دست مي روند و بايد با برنامه ريزي از تمامي لحظات و زمانها براي پيشرفت در زندگي استفاده نمود.

در ادامه حجت الاسلام هاشمي دبير طرح ضيافت انديشه و معاون نهاد نمايندگي مقام مظعم رهبري ضمن عرض خيرمقدم به حاضرين و فرارسيدن ماه مبارک رمضان ماه ضيافت الهي، گفت: از مهترين برنامه ريزيها و امور جامعه پرداختن به کارهاي فرهنگي واجراي طرحهاي فرهنگي مي باشد و اگر ما تاريخ زندگي پيامبران و ائمه اطهار(ع) را مطالعه نماييم متوجه مي شويم که پيامبران و ائمه اطهار(ع) جان خود را براي امور فرهنگي فدا کرده اند و حتي زماني که مي خواسته اند فردي را مقداري از کفر دور نمايند هزينه هاي زيادي متحمل شده و رنج بيشماري را به جان مي خريدند و ما بايد به درستي متوجه باشيم که هزينه در مسائل فرهنگي را نبايد هدر دادن هزينه به حساب بياوريم.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به برگزاري دومين طرح ضيافت انديشه گفت: با توجه به تعطيلي تابستان و قرار گرفتن ماه رمضان در اين فصل کارشناسان در سال گذشته با بررسي ها و مطالعات انجام گرفته طرح ضيافت انديشه را طراحي کردند که در سال 89 با حضور 120هزار مخاطب کار خود را آغاز کرد و هر استاني 3هزار نفر را در مرکز خود تحت پوشش قرار داد.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به اهداف برگزاري طرح بيان داشت: براي برگزاري اين طرح اهداف زيادي مدنظر قرار گرفته ا ست که از جمله آشنايي دانشجويان با منابع اسلامي، آشنايي دانشجويان با اخلاق اسلامي و جريان هاي فکري و سياسي، ارتقاء سطح فرهنگي، رشد آموزه هاي فکري، يادگيري مهارت هاي زندگي و آشنايي با قدرت نرم انقلاب اسلامي و مکر و فريب دشمن در تهاجم فرهنگي، شبيه خون فرهنگي، ناتوي فرهنگي ،غارت فرهنگي و جنگ نرم تمام عيار عليه انقلاب اسلامي مي باشد.

د ر بخش آموزش در سال گذشته موضوعاتي شامل قرآن شناسي، نهج البلاغه شناسي، جريان شناسي، اخلاق، غرب شناسي، شيعه شناسي، اسلام و فمنيسم و اومانيسم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در بخش تربيت و خودسازي برنامه هايي شامل: نقد فيلم، شب شعر، وبلاگ نويسي، نمايشگاه کتاب، حضور در مزار شهدا، ادعيه، تلاوت هاي دسته جمعي و محفل انس اجرا گرديد و همچنين در بخش ورزش در 13 رشته مسابقاتي مابين دانشجويان با شور و شعف خاصي انجام شد.

دبير طرح ضيافت انديشه با اشاره به تعداد نفرات شرکت کننده درطرح سال 89 گفت: در سال 89 ، 3200 نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 719 نفر از برادران و 1655 نفر از خواهران در کلاسهاي طرح حضور يافتند و مجموعاً 530 نفر از برادران و 1270 نفر از خواهران در آزمون طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام هاشمي افزود: باتوجه به استقبال گسترده دانشجويان، نظر مثبت صاحبنظران و کارشناسان و رضايت رهبر معظم انقلاب اسلامي و عليرغم مشکلات مالي، دانشگاه تصميم گرفت طرح ضيافت انديشه را براي دومين سال متوالي در سطحي محدودتر ولي با کيفيت بهتر برگزار نمايد که اين طرح در 3 بخش دانشجويي، فعالين فرهنگي و اساتيد برگزار مي شود.

در بخش دانشجويي 300 نفر از دانشگاههاي علوم پزشکي ايلام، آزاد اسلامي، پيام نور و دانشگاه ايلام حضور دارند و همچنين با رايزنيهاي انجام گرفته300 نفر در دانشگاه پيام نور به صورت روزانه در طرح شرکت خواهند نمود.

حجت الاسلام هاشمي تاکيد کرد: به علت فشردگي و کوتاهي زمان طرح تمامي دانشجويان بايد در اين مدت 10 روز به صورت شبانه روزي در دانشگاه حضور داشته باشند و به طور مرتب در کلاسها و مراسمات فوق برنامه شرکت نمايند که در پايان طرح به کساني که در دانشگاه ايلام به صورت شبانه روزي حضور خواهند يافت 4 واحد براي آنها منظور خواهد شد و کساني که به صورت روزانه در دانشگاه پيام نور حضور خواهند داشت 2 واحد براي آنها مورد احتساب قرار خواهد گرفت.

در ادامه حجت الاسلام رحماني معاون سياسي و امنيتي استانداري در سخنان کوتاهي ضمن تبريک ماه مبارک رمضان از مجموعه دست اندرکاران برگزاري طرح ضيافت انديشه تقدير و تشکر به عمل آورد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها