شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجه الاسلام هاشمی :دشمن درجنگ نرم باورها واعتقادات اصیل مردم را هدف قرارداده است

آنچه درپی  می آیدقسمت دوم مصاحبه حجه الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ودبیر طرح ضیافت اندیشه می باشد که سوالاتی مطرح وایشان پاسخهای لازم را ارائه نموده است.

  به اقدامات اساسی در دشمن در حوزه های گوناگون اشاره ای داشته باشید؟

دشمن در دو حوزه اقدامات خود را متمرکز می کند.

-1  تعریف قلب ها و هدایت محبت ها و دوستی های مردم و برای این کار از ابزار مختلف تاثیرگذاری از جمله رسانه و هنر و افرادی که در قلب های مردم نفوذ دارند و می توانند در رفتار آنها تاثیر بگذارند، استفاده می شود به همین خاطر حضور هنرمندان، ورزشکاران، ستارگان و قهرمانان بسیار مورد توجه قرار      می گیرد.

-2 وارد کردن شبهات و حمله به باورها و اعتقادات مردم و برزدن اذهان مخاطبان

     اگر امکان دارد به اهم شبهات وقتی که دشمن در عرصه های فکری، فرهنگی و سیاسی، دامن می زند اشاره نمایید؟

البته مطالبی که دشمن مطرح می کند به عنوان شبهه برخی اصلاً شبهه نیست بلکه اهانت و عقده گشایی است و بعضی هم اگر بنا است مطرح شود و بحث و گفتگو صورت بگیرد جای طرحش افکار عمومی سطح جامعه روزنامه و ... نیست بلکه باید در قالب کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی و نقد منصفانه و با حضور صاحبنظران و متخصصان و اصل فن انجام گیرد.

اما بعضی از شبهاتی که دشمن مطرح و بزرگ نمایی می کند تحلیل مغرضانه از اوضاع داخلی کشور در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، سوء استفاده تبلیغاتی از اجرای طرح هایی مثل طرح امنیت اجتماعی به عنوان محدودکننده آزادی و حقوق زنان و نقش آزادی های مدنی و اجتماعی ترویج و اشاعه دنیاطلبی و مادی گرایی افراطی با تبلیغ مظاهر زندگی غربی، تبلیغ مستمر و گسترده لائیسم و سکولاریسم. ترویج نظریه وجود قرائت های مختلف از اسلام، اشاعه و تبلیغ نسبی بودن موازین اسلامی و ارزشهای اعتقادی و دینی.

تبلیغ ضرورت جدایی دین از سیاست و دنیا از آخرت، ترویج و تبلیغ وجود تضاد میان علم و توسعه با دین و اخلاق و ... هزاران شبهه دیگر که به لطف خدا تاکنون در سایه بصیرت و آگاهی و هشیاری و دشمن شناسیی مردم نتیجه دلخواه به دست نیاورده است.