حجه الاسلام هاشمی :دشمن درجنگ نرم باورها واعتقادات اصیل مردم را هدف قرارداده است

خانه خبرها

آنچه درپي  مي آيدقسمت دوم مصاحبه حجه الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ودبير طرح ضيافت انديشه مي باشد که سوالاتي مطرح وايشان پاسخهاي لازم را ارائه نموده است.

  به اقدامات اساسي در دشمن در حوزه هاي گوناگون اشاره اي داشته باشيد؟

دشمن در دو حوزه اقدامات خود را متمرکز مي کند.

-1  تعريف قلب ها و هدايت محبت ها و دوستي هاي مردم و براي اين کار از ابزار مختلف تاثيرگذاري از جمله رسانه و هنر و افرادي که در قلب هاي مردم نفوذ دارند و مي توانند در رفتار آنها تاثير بگذارند، استفاده مي شود به همين خاطر حضور هنرمندان، ورزشکاران، ستارگان و قهرمانان بسيار مورد توجه قرار      مي گيرد.

-2 وارد کردن شبهات و حمله به باورها و اعتقادات مردم و برزدن اذهان مخاطبان

     اگر امکان دارد به اهم شبهات وقتي که دشمن در عرصه هاي فکري، فرهنگي و سياسي، دامن مي زند اشاره نماييد؟

البته مطالبي که دشمن مطرح مي کند به عنوان شبهه برخي اصلاً شبهه نيست بلکه اهانت و عقده گشايي است و بعضي هم اگر بنا است مطرح شود و بحث و گفتگو صورت بگيرد جاي طرحش افکار عمومي سطح جامعه روزنامه و ... نيست بلکه بايد در قالب کرسي هاي آزادانديشي و نظريه پردازي و نقد منصفانه و با حضور صاحبنظران و متخصصان و اصل فن انجام گيرد.

اما بعضي از شبهاتي که دشمن مطرح و بزرگ نمايي مي کند تحليل مغرضانه از اوضاع داخلي کشور در عرصه هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي، سوء استفاده تبليغاتي از اجراي طرح هايي مثل طرح امنيت اجتماعي به عنوان محدودکننده آزادي و حقوق زنان و نقش آزادي هاي مدني و اجتماعي ترويج و اشاعه دنياطلبي و مادي گرايي افراطي با تبليغ مظاهر زندگي غربي، تبليغ مستمر و گسترده لائيسم و سکولاريسم. ترويج نظريه وجود قرائت هاي مختلف از اسلام، اشاعه و تبليغ نسبي بودن موازين اسلامي و ارزشهاي اعتقادي و ديني.

تبليغ ضرورت جدايي دين از سياست و دنيا از آخرت، ترويج و تبليغ وجود تضاد ميان علم و توسعه با دين و اخلاق و ... هزاران شبهه ديگر که به لطف خدا تاکنون در سايه بصيرت و آگاهي و هشياري و دشمن شناسيي مردم نتيجه دلخواه به دست نياورده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها