شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم گرامیداشت شهید داریوش رضایی نژادوسخنرانی آیت الله قرهی

مراسم گرامیداشت شهید داریوش رضایی نژاد وسخنرانی آیت الله قرهی رئیس حوزه علمیه  صاحب الزمان(عج) تهران با حضوردکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ،حجه الاسلام والمسلمین صفرلکی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری ،دکتر سیاری معاون فرهنگی واجتماعی ،معاونین ،مدیران،اساتید،کارکنان وجمع زیادی از دانشجویان شب یک شنبه 7/12/90درمحل سالن آیت اله حیدری برگزارگردید.

درابتدای این مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به محضر آیت الله قرهی وحاضرین گفت: این جلسه و همایش برای تقدیروگرامیداشت یاد وخاطره شهیدان احمدی روشن ، علی محمدی و داریوش رضائی نژاد برگزار شده است . رئیس دانشگاه ایلام که در حضور خانواده داریوش رضائی نژاد سخن می گفت افزود:شهادت شهید داریوش رضائی نژاد یک شهادت ویژه و منحصر به فرد است .

ایشان با اشاره به اینکه شهید رضائی نژادها هم قلم علما را دارند و هم خون شهدا را تصریح کرد:مرکبی که از قلم عالم چکیده می شود از خون شهید برتر است و باید درسهای بزرگی از آنها گرفته شود که شهید رضائی نژاد این دو ویژگی را با هم در خود داشتند و از این لحاظ شهیدی ویژه است .

وی افزود:این شهید بزرگوار به ما یاد دادند که می توان علم وعمل را با هم جمع کرد یعنی عالم عامل ،یعنی هم می توان عالم بود و هم متعهدبود.

 دکتر علی محمدی در ادامه به نقش عالم متعهد در جامعه پراخت و گفت :علمی که در خدمت دین و مردم باشد علم متعهد است و عالمی که مردم را بشناسند و دین را اجرا کند متعهد است . ایشان شهید رضائی نژاد را عالم متعهد خواند و گفت :نتیجه عالم متعهد ،شهادت است و هر کس در راه علم و دانش بمیرد شهید است که حاصل آن رشد فضائل اخلاقی است.

 دکتر علی محمدی حضور عالمان متعهد در توسعه و پیشرفت کشور را بسیار مفید و ارزشمند دانستند و خاطر نشان کرد:روح شهید رضائی نژاد بعنوان شهید راه علم در همه مجالس بخصوص مجالس علمی دانشگاهها حاضر و ناظر بر کار اساتیدو دانشجویان است.

 وی افزود :این شهید بزرگوار از ما می خواهد در این نظامی که خونهای زیادی برای آن ریخته شده ، باید در تمامی عرصه هایی که دشمن می خواهد به انقلاب ضربه بزند حضور مؤثر و با نشاط داشته باشیم . دکتر علی محمدی به نقش و حضور آگاهانه و حداکثری مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کردو بیان داشت: دشمن می خواهد با کمرنگ  نشان دادن حضور مردم در پای صندوقهای رأی رابطه ناگسستنی ملت با ولایت و نظام را تخریب کند .

 دکترعلی محمدی در پایان گفت: به کسانی رأی بدهیم که فقط نظام و مردم را ببینند و شناخت اصلح ترین آنها از تبلیغات نامزدها مشخص است  .

درادامه آیت الله قرهی ، حضور در ایلام را که شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده و مردان بزرگی همچون آیت اله حیدری در دامن آن پرورش یافته است  رایک توفیق بزرگ خواند وبا اشاره به جایگاه والای اخلاق در زندگی انسان اظهار داشت : اخلاق کل زندگی بشر است و هر کسی که خلق و خوی مناسب داشته باشد موفق خواهدبود .

 ایشان اولین ویژگی برای یک منتخب را متعهد و متخلق بودن به اخلاق توصیف و علت این امر را این چنین بیان داشتند : همه امور در اخلاق خلاصه می شود و اصل و اساس دین ،اخلاق است . رئیس حوزه علمیه صاحب الزمان (عج)تهران در ادامه به نقش اخلاق در زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) پرداخت و حسن خلق را شاکله اصلی دین و دیانت دانست وبیان داشت: مردم در انتخابات باید با اخلاق ترین نامزد کاندید را برگزیده و از قبیله گرایی پرهیز نموده تا اصلح ترین که متخلق به اخلاق است را انتخاب نمایند .

حضرت آیت الله قرهی درارتباط با اخلاق مداری کاندیداها آنان رابه استادتشبیه کرده وگفت: استادی که به اخلاق التزام دارد علم را از شاگرد خود دریغ ننموده و بخل نمی ورزد و با حلم ، بردباری ودلسوزی شاگردانش را همچون فرزند خود می داند.

 وی یکی دیگر از خصوصیتهای نماینده با اخلاق را صداقت داشتن دانست واظهارداشت: اگر نامزدهاراستگو و صدیق باشند به موکلین خود وعده و وعیددروغ نمی دهند و مردم هم دنبال رو کسانی هستند که شرایط مطلوب را داشته باشند ، دروغگو نباشند ،خواسته هاو منافع آنهارا برخود ترجیح دهند و بعد از انتخابات  هم آنها را فراموش ننمایند .

آیت الله قرهی درادامه به نقش علم و دانش در مسیراعتلای کشوراشاره وبیان داشت: نمایندگان منتخب مجلس باید از شهداء علم ودانش  و از جمله شهید رضائی نژاد الگو بگیرند.

ایشان در ادامه سخنان خود دیگر ویژگی های یک نماینده اخلاق مدار را برشمردوگفت:شجاعت ،ایستادگی در مقابل تهدید های دشمن ، مطیع بودن دربرابرفرامین ولایت واولویت دادن به  خواسته های مردم ازجمله ویژگیهای یک کاندیدای اصلح می باشدوتآکید نمودند کاندیداهاهمیشه باید این جمله نورانی شهید آیت اله دکتربهشتی رامدنظر قراردهندکه فرمود:« ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت »

 آیت اله قرهی درادامه کرامات مقام معظم رهبری را برشمردند و تأکید کردند: ایشان برترین رهبر جهان و سپهسالار امام زمان (عج) می باشد که در فتنه 88 با بصیرت کامل این غائله پیچیده وازقبل طراحی شده  را که به بهانه تقلب داشت فضای کشور را ناآرام می کردمدیریت نموده وتمام طراحیها وبرنامه ها وآرزوهای دشمنان انقلاب را نقش برآب نمودند.