مراسم گرامیداشت شهید داریوش رضایی نژادوسخنرانی آیت الله قرهی

خانه خبرها

مراسم گراميداشت شهيد داريوش رضايي نژاد وسخنراني آيت الله قرهي رئيس حوزه علميه  صاحب الزمان(عج) تهران با حضوردکتر علي محمدي رئيس دانشگاه ،حجه الاسلام والمسلمين صفرلکي مسئول نهادنمايندگي مقام معظم رهبري ،دکتر سياري معاون فرهنگي واجتماعي ،معاونين ،مديران،اساتيد،کارکنان وجمع زيادي از دانشجويان شب يک شنبه 7/12/90درمحل سالن آيت اله حيدري برگزارگرديد.

درابتداي اين مراسم دكتر علي محمدي رئيس دانشگاه ضمن خيرمقدم به محضر آيت الله قرهي وحاضرين گفت: اين جلسه و همايش براي تقديروگراميداشت ياد وخاطره شهيدان احمدي روشن ، علي محمدي و داريوش رضائي نژاد برگزار شده است . رئيس دانشگاه ايلام که در حضور خانواده داريوش رضائي نژاد سخن مي گفت افزود:شهادت شهيد داريوش رضائي نژاد يك شهادت ويژه و منحصر به فرد است .

ايشان با اشاره به اينكه شهيد رضائي نژادها هم قلم علما را دارند و هم خون شهدا را تصريح كرد:مركبي كه از قلم عالم چكيده مي شود از خون شهيد برتر است و بايد درسهاي بزرگي از آنها گرفته شود كه شهيد رضائي نژاد اين دو ويژگي را با هم در خود داشتند و از اين لحاظ شهيدي ويژه است .

وي افزود:اين شهيد بزرگوار به ما ياد دادند كه مي توان علم وعمل را با هم جمع كرد يعني عالم عامل ،يعني هم مي توان عالم بود و هم متعهدبود.

 دكتر علي محمدي در ادامه به نقش عالم متعهد در جامعه پراخت و گفت :علمي كه در خدمت دين و مردم باشد علم متعهد است و عالمي كه مردم را بشناسند و دين را اجرا كند متعهد است . ايشان شهيد رضائي نژاد را عالم متعهد خواند و گفت :نتيجه عالم متعهد ،شهادت است و هر كس در راه علم و دانش بميرد شهيد است كه حاصل آن رشد فضائل اخلاقي است.

 دكتر علي محمدي حضور عالمان متعهد در توسعه و پيشرفت كشور را بسيار مفيد و ارزشمند دانستند و خاطر نشان كرد:روح شهيد رضائي نژاد بعنوان شهيد راه علم در همه مجالس بخصوص مجالس علمي دانشگاهها حاضر و ناظر بر كار اساتيدو دانشجويان است.

 وي افزود :اين شهيد بزرگوار از ما مي خواهد در اين نظامي كه خونهاي زيادي براي آن ريخته شده ، بايد در تمامي عرصه هايي كه دشمن مي خواهد به انقلاب ضربه بزند حضور مؤثر و با نشاط داشته باشيم . دكتر علي محمدي به نقش و حضور آگاهانه و حداكثري مردم در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي اشاره کردو بيان داشت: دشمن مي خواهد با کمرنگ  نشان دادن حضور مردم در پاي صندوقهاي رأي رابطه ناگسستني ملت با ولايت و نظام را تخريب كند .

 دکترعلي محمدي در پايان گفت: به کساني رأي بدهيم كه فقط نظام و مردم را ببينند و شناخت اصلح ترين آنها از تبليغات نامزدها مشخص است  .

درادامه آيت الله قرهي ، حضور در ايلام را كه شهداي زيادي تقديم انقلاب كرده و مردان بزرگي همچون آيت اله حيدري در دامن آن پرورش يافته است  رايك توفيق بزرگ خواند وبا اشاره به جايگاه والاي اخلاق در زندگي انسان اظهار داشت : اخلاق كل زندگي بشر است و هر كسي كه خلق و خوي مناسب داشته باشد موفق خواهدبود .

 ايشان اولين ويژگي براي يك منتخب را متعهد و متخلق بودن به اخلاق توصيف و علت اين امر را اين چنين بيان داشتند : همه امور در اخلاق خلاصه مي شود و اصل و اساس دين ،اخلاق است . رئيس حوزه علميه صاحب الزمان (عج)تهران در ادامه به نقش اخلاق در زندگي پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(عليهم السلام) پرداخت و حسن خلق را شاكله اصلي دين و ديانت دانست وبيان داشت: مردم در انتخابات بايد با اخلاق ترين نامزد کانديد را برگزيده و از قبيله گرايي پرهيز نموده تا اصلح ترين كه متخلق به اخلاق است را انتخاب نمايند .

حضرت آيت الله قرهي درارتباط با اخلاق مداري کانديداها آنان رابه استادتشبيه کرده وگفت: استادي كه به اخلاق التزام دارد علم را از شاگرد خود دريغ ننموده و بخل نمي ورزد و با حلم ، بردباري ودلسوزي شاگردانش را همچون فرزند خود مي داند.

 وي يكي ديگر از خصوصيتهاي نماينده با اخلاق را صداقت داشتن دانست واظهارداشت: اگر نامزدهاراستگو و صديق باشند به موكلين خود وعده و وعيددروغ نمي دهند و مردم هم دنبال رو كساني هستند كه شرايط مطلوب را داشته باشند ، دروغگو نباشند ،خواسته هاو منافع آنهارا برخود ترجيح دهند و بعد از انتخابات  هم آنها را فراموش ننمايند .

آيت الله قرهي درادامه به نقش علم و دانش در مسيراعتلاي كشوراشاره وبيان داشت: نمايندگان منتخب مجلس بايد از شهداء علم ودانش  و از جمله شهيد رضائي نژاد الگو بگيرند.

ايشان در ادامه سخنان خود ديگر ويژگي هاي يك نماينده اخلاق مدار را برشمردوگفت:شجاعت ،ايستادگي در مقابل تهديد هاي دشمن ، مطيع بودن دربرابرفرامين ولايت واولويت دادن به  خواسته هاي مردم ازجمله ويژگيهاي يک کانديداي اصلح مي باشدوتآکيد نمودند کانديداهاهميشه بايد اين جمله نوراني شهيد آيت اله دکتربهشتي رامدنظر قراردهندکه فرمود:« ما شيفتگان خدمتيم نه تشنگان قدرت »

 آيت اله قرهي درادامه كرامات مقام معظم رهبري را برشمردند و تأكيد كردند: ايشان برترين رهبر جهان و سپهسالار امام زمان (عج) مي باشد كه در فتنه 88 با بصيرت كامل اين غائله پيچيده وازقبل طراحي شده  را كه به بهانه تقلب داشت فضاي كشور را ناآرام مي كردمديريت نموده وتمام طراحيها وبرنامه ها وآرزوهاي دشمنان انقلاب را نقش برآب نمودند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها