شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جلسه نقد فیلم با موضوع هالیوود واسلام هراسی

در ادامه جلسات نقد فیلم طرح ضیافت اندیشه دانشجویی جلسه ای با موضوع هالیوود واسلام هراسی توسط حجت الاسلام اسفندیاری وبا حضور حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ودبیر برگزاری طرح ضیافت اندیشه وجمع زیادی از دانشجویان شب یک شنبه 8/5/91 در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام اسفندیاری به بیان اهمیت رسانه­هار در جهان امروزی پرداخت وگفت:در جهان امروزی رسانه قوی ترین ابزاری است که ما می توانیم به وسیله آن پیام خود را انتقال دهیم.

وی افزود: در جهان امروز مرزهای فرهنگی برداشته شده است وجهان امرزو جهانی است با مرزهای شیشه ای که مهمترین نقش  در جریان از بین رفتن مرزهای فرهنگی را رسانه ها برعهده داشته اند.

حجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به ماهیت رسانه گفت:رسانه ها فقط ابزار نیستند بلکه به قول یکی از نظریه پردازان جهانی،  رسانه ابزار نیست بلکه خود پیام است وامروز چنان ارتباط رسانه با انسان زیاده شده است که یکی از منتقدان سینما گفته است که مشخص نیست انسان کامپیوتر را به خدمت گرفته است ویا کامپیوتر انسان را در خدمت دارد.

وی با اشاره به تاریخ شکل گیری سینما گفت:سینما در غرب شکل گرفته است وبرای همین هرجا که رفته است فرهنگ غربی را با خود منتقل کرده است.

حجت الاسلام اسفندیاری­درادامه به روند شکل گیری اسلام هراسی درهالیوود اشاره کرد وگفت:رونداسلام هراسی در هالیوودبه سه دوره بالرین،بلیونر وبمب گذار وتروریست تقسم می شود.

وی در توضیح این سه عنوان گفت:هالیوود در دوره بالرین بیشتر زنان عرب ومسلمان را به عنوان زنانی رقاصه وکاملا تحت سلطه مردان  وعقب افتاده معرفی می کرد ودر دوره بلیونرمسلمانان در در قالب مردان ثروتنمند وهوس باز معرفی می شوند.

 حجت الاسلام اسفندیاری در مورد دوره بمب گذار وتروریست گفت: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تحلیلگران غربی اسلام را به عنوان یک چالش برای غرب مطرح کردند وبرای همین هالیوود در این راستا در فیلمهای تولیدی خود مسلمانان را افرادی شرور و مرموز معرفی می نماید که این امر بعد از حوادث یازده سپتامبر اوج می گیرد.

در ادامه  جلسه سکانسهایی از فیلمهای مختلف مطابق دور های نقل شده به نمایش در آمد.

برگزاري جلسه نقد فيلم با موضوع هاليوود واسلام هراسي برگزاري جلسه نقد فيلم با موضوع هاليوود واسلام هراسي برگزاري جلسه نقد فيلم با موضوع هاليوود واسلام هراسي