برگزاری جلسه نقد فیلم با موضوع هالیوود واسلام هراسی

خانه خبرها

در ادامه جلسات نقد فيلم طرح ضيافت انديشه دانشجويي جلسه اي با موضوع هاليوود واسلام هراسي توسط حجت الاسلام اسفندياري وبا حضور حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ودبير برگزاري طرح ضيافت انديشه وجمع زيادي از دانشجويان شب يک شنبه 8/5/91 در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

در اين جلسه حجت الاسلام اسفندياري به بيان اهميت رسانه­هار در جهان امروزي پرداخت وگفت:در جهان امروزي رسانه قوي ترين ابزاري است که ما مي توانيم به وسيله آن پيام خود را انتقال دهيم.

وي افزود: در جهان امروز مرزهاي فرهنگي برداشته شده است وجهان امرزو جهاني است با مرزهاي شيشه اي که مهمترين نقش  در جريان از بين رفتن مرزهاي فرهنگي را رسانه ها برعهده داشته اند.

حجت الاسلام اسفندياري با اشاره به ماهيت رسانه گفت:رسانه ها فقط ابزار نيستند بلکه به قول يکي از نظريه پردازان جهاني،  رسانه ابزار نيست بلکه خود پيام است وامروز چنان ارتباط رسانه با انسان زياده شده است که يکي از منتقدان سينما گفته است که مشخص نيست انسان کامپيوتر را به خدمت گرفته است ويا کامپيوتر انسان را در خدمت دارد.

وي با اشاره به تاريخ شکل گيري سينما گفت:سينما در غرب شکل گرفته است وبراي همين هرجا که رفته است فرهنگ غربي را با خود منتقل کرده است.

حجت الاسلام اسفندياري­درادامه به روند شکل گيري اسلام هراسي درهاليوود اشاره کرد وگفت:رونداسلام هراسي در هاليوودبه سه دوره بالرين،بليونر وبمب گذار وتروريست تقسم مي شود.

وي در توضيح اين سه عنوان گفت:هاليوود در دوره بالرين بيشتر زنان عرب ومسلمان را به عنوان زناني رقاصه وکاملا تحت سلطه مردان  وعقب افتاده معرفي مي کرد ودر دوره بليونرمسلمانان در در قالب مردان ثروتنمند وهوس باز معرفي مي شوند.

 حجت الاسلام اسفندياري در مورد دوره بمب گذار وتروريست گفت: بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي تحليلگران غربي اسلام را به عنوان يک چالش براي غرب مطرح کردند وبراي همين هاليوود در اين راستا در فيلمهاي توليدي خود مسلمانان را افرادي شرور و مرموز معرفي مي نمايد که اين امر بعد از حوادث يازده سپتامبر اوج مي گيرد.

در ادامه  جلسه سکانسهايي از فيلمهاي مختلف مطابق دور هاي نقل شده به نمايش در آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها