شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی­محمدی : برای سال جدید مجوز پذیرش دانشجو در یازده رشته تحصیلی ازجمله هفت رشته درمقطع دکتری اخذ شده است

دکتر علی­محمدی رئیس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: دانشگاه ایلام هماهنگ با سیاست­های کلی وزارت، سیاست راهبردی خود را افزایش رشته­ های مورد نیاز در مقاطع تحصیلات تکمیلی قرار داده است.

 در همین راستا با رایزنیهایی که انجام گرفت، شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات  و فناوری در دو ماه اول سال جاری برای یازده رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مجوز صادر کرده است.

این رشته­ها عبارتند از: هفت رشته فلسفه و کلام اسلامی، علوم قرآن  و حدیث، شیمی آلی، زراعت(فیزیولوژی گیاهان زراعی)، اصلاح نباتات (ژنتیک مولکولی و مهندسی ژنتیک)، زبان و ادبیات فارسی و آموزش زبان انگلیسی درمقطع دکتری، و سه رشته علوم اقتصادی، مهندسی معماری و مهندسی منابع طبیعی، جنگلداری درمقطع کارشناسی ارشد و یک رشته بهداشت مواد غذایی درمقطع کارشناسی ناپیوسته.

 رییس دانشگاه با اشاره به فرآیند اخذ مجوز رشته­های جدید گفت: برای اخذ مجوز رشته­های جدید ، مخصوصاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی از دو سال گذشته برنامه­ریزی دقیق و منسجمی انجام شده است که از جمله آنها می­توان به ارتقای سطح علمی اساتید، جذب اعضای هیات علمی جدید، توسعه آزمایشگاهها، توسعه کتابخانه­ها و فراهم ساختن دیگر زیر ساخت­ها اشاره کرد.

 ایشان افزود: با توجه به رایزنیهای صورت گرفته با سازمان سنجش ، در تمامی رشته­های مذکور برای سال تحصیلی 92-91 پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه اظهار امیدواری کرد که با تداوم روند جذب اعضای متعهد و متخصص هیأت علمی جدید و فراهم ساختن شرایط ارتقای آنان، بتوانیم در سالهای آینده نیز شاهد اخذ مجوز در رشته ­های دیگر در مقطع دکتری باشیم.