شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انتقال اداره بورس و صندوق رفاه دانشجویان به سازمان امور دانشجویان

به گفته وزیر علوم، تحقیقات فناوری صندوق رفاه دانشجویان و اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج به محل سازمان امور دانشجویان منتقل خواهند شد تا همه مجموعه خدمات دانشجویی در یک مکان ارائه شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دکترکامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از بازدید از سازمان امور دانشجویان در جمع کارکنان این سازمان با بیان اینکه تجمیع تمام بخش‌هایی که به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند در یک محل موجب می‌شود تا ارائه این خدمات در کمترین زمان ممکن و به نحو بهتری انجام شود، گفت: علاوه بر این تجمیع باعث می‌شود در هزینه و وقت دانشجویان صرفه‌جویی شود.

وزیر علوم اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان و اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج نیز به زودی به محل سازمان امور دانشجویان منتقل خواهند شد تا همه مجموعه خدمات دانشجویی در یک مکان ارائه شود.

دکتردانشجو گفت: ایجاد سازمان امور دانشجویان که ردیف بودجه مستقل و درآمد اختصاصی دارد و به شکل هیات امنایی اداره می‌شود این امکان را خواهد داد تا این مجموعه بتواند با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی برای ارائه بهتر خدمات به دانشجویان تصمیم‌گیری کند.

همچنین در این دیدار دکتر ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن تاکید بر نقش سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سازمان امور دانشجویان  گفت: تا جایی که امکان دارد با واگذاری و تفویض اختیار به دانشگاه‌ها تصدی‌گری سازمان امور دانشجویان در ارائه خدمات دانشجویی کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات دانشجویی به صورت الکترونیکی از برنامه‌های اصلی سازمان امور دانشجویان جهت تسریع در انجام خدمات و نیز کاهش مراجعات حضوری است.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بسیاری از اختیارات کمیسون‌های موارد خاص نیز به دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مادر واگذارشده است و بسیاری از خدمات دانشجویی نیز ازقبیل انتقال و میهمانی، بورس، آزمون زبان و ارزشیابی مدارک تحصیلی از طریق سامانه‌های اینترنتی ارائه می‌شود.