شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سخنرانی آیت الله قائم مقامی با موضوع نماز وتکامل جامعه دانشگاهی

سخنرانی آیت الله قائم مقامی با موضوع نماز وتکامل جامعه دانشگاهی با حضور دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه،حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه،معاونین وجمع زیادی از دانشجویان در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه باتبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)وعرض خیر مقدم به آیت الله قائم مقامی در سخنان کوتاهی به بیان اهمیت نماز در سنت پیامبر(ص) وروایات اسلامی وائمه اطهار پرداخت .

در ادمه آیت الله قائم مقامی با تبریک میلاد فاطمه زهرا(س)واظهار شور وشعف از حضور دربیت دانشجویان دانشگاه واستان ایلام بیان داشت:در روایات ومنابع اسلامی وشیعی بعد از موضوع ولایت براهمیت وجایگاه نماز تاکید شده است.

ایشان افزود:نماز به موضوع وجود ارتباط دارد ودر این راستا دونظر بیان شده است اول اینکه بین تکالیف ودستورات ووجود ارتباطی نیست ودومین نظر که مربوط به ائمه می باشد تاکید دارد که بین تکالیف وووجود وهستی ارتباط معقول ومنطقی وجود داردواگر خداوندتکالیفی رابرای انسان مقررداشته است این تکالیف برخاسته از اقتضائات وجود است.

آیت الله قائم مقامی تاکید کرد:انسان باید باشناخت وادراک خودش  اهمیت نماز رابشناسد وبا طلب وتمنا آن را انجام دهد ونماز علامت این است که انسان برصراط وجودی خود آگاهی کامل دارد.

آیت الله قائم مقامی افزود:برای همین بهترین وارزشمندترین هدیه خداوند به انسان نماز است ودر نمازاست که حضور خداوند وتجلی اونمودار می شودوبرای همین است که بدون نماز هیچ کسی نمی تواند به کمال برسد هرچند که تکالیف دیگر را در به نحومطلوبی انجام دهد.

ایشان درپایان به ارتباط بین نماز و ولایت پرداخت وگفت:یکی از بزرگان گفته است نماز ولایتی است که ظاهر شده است ولایت نماز باطنی است واین گفته ارتباط این دوموضوع را به خوبی نمایان می سازد.

سخنراني آيت الله قائم مقامي با موضوع نماز وتکامل جامعه دانشگاهي سخنراني آيت الله قائم مقامي با موضوع نماز وتکامل جامعه دانشگاهي سخنراني آيت الله قائم مقامي با موضوع نماز وتکامل جامعه دانشگاهي