شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر دانشجو: تعداد زیادی از دانشمندان دانشگاههای جهان ایرانی هستند

دکتر دانشجو وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به همایش "ایران و تبادلات علمی با جهان" در ولز تاکید کرد: و نام ایران همچنان بر بام پیشرفت های علمی جهان چشم نوازی و دلربایی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر دانشجو در این پیام که توسط علیرضا صالحیرایزن علمی کشورمان در انگلیس و ایرلند قرائت شد، افزود: همان گونه که تاریخ جهان به خوبی گواه آن است آثار و برکات تمدن ایرانی - اسلامی به ویژه در عرصه تبادلات علمی به چند مورد خاص محدود نمی شود و آثار علمی عالمان موثر در تاریخ ایران اسلامی آن چنان گسترده و خارج از شمارش اند که بیان اجمالی آن نیز از حوصله این مجال بیرون است.

دکتردانشجو گفت: هم اکنون جهان مرهون زایش و پرورش عالمان بزرگی است که در دامان تمدن و تدین ایران اسلامی رشد یافته اند و جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ به نظم جهانی عادلانه، با تمام توان علمی و فنی خود که به یمن انقلاب اسلامی و تلاش بی وقفه دانشمندان و جوانان ایرانی و به رغم مخالفت ها و مقاومت های سلطه جویانه بیگانگان اینک به مرزهای علوم و فنون نوین جهانی نزدیک شده، آمادگی دارد با همه کشورهای جهان تبادل علمی داشته باشد.

دکتردانشجو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین آماده است با تعامل پیش برنده، یافته ها و دستاوردهای دانشمندان ایرانی و مراکز علمی خود را به جهانیان عرضه کند و متقابلا از توانمندی سایر کشورها در عرصه علوم و فنون استفاده کند.

وزیرمحترم علوم با تاکید بر اینکه دانش همچون دین و اخلاق بر مدار وجود انسان قوام و دوام می یابد و لذا هویتی فراملی و جهانی دارد، اظهار داشت: پیشرفت های علمی محصول تلاش همه عالمان در همه نقاط جهان است. تفرعن و سلطه مبنای غیرعلمی و غیرانسانی دارد و باید با همه اشکال نابرابری و سلطه طلبی مبارزه ای علمی و انسانی داشت تا زمینه های صلح پایدار بر مبنای تساوی و عدالت در جهان فراهم شود.

در بخشی از پیام وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: خوشبختانه ایران با پیشینه تاریخی درخشان خود، مهد دانش و تمدن و دروازه تعالی و تبادل علمی بوده و با ظهور دین مبین اسلام و آموزه های انسانی آن در عرصه تبادل دانش، حضوری فعال و درخششی مضاعف داشته است. اسلام با تعالیم ارزنده خود حصار مکان و زمان را شکسته و جهاد علمی را به عنوان فریضه ای دائمی خصیصه حیات طیبه انسانی دانسته است.

دکتردانشجو در پایان پیام خود با قدردانی از برگزاری همایش "ایران و تبادلات علمی با جهان؛ سیاست ها، تجارب و چالش ها"  اظهار داشت: بدون شک برگزاری چنین همایش هایی می تواند زمینه آشنایی و ارتباط بیشتر ملت ها بخصوص دانشمندان و دانشجویان کشورها را با جمهوری اسلامی ایران فراهم سازد و بستر مناسبی را برای گسترش مبادلات علمی ایران با سایر کشورهای جهان مهیا کند.

به گزارش مهر، همایش دو روزه "ایران و تبادلات علمی با جهان؛ سیاست ها، تجارب و چالش ها" با حضور جمعی از استادان و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دوره های دکتری در کشورهای اروپایی و داخل کشور صبح امروز در غرب ولز گشایش یافت.