دکتر دانشجو: تعداد زیادی از دانشمندان دانشگاههای جهان ایرانی هستند

خانه خبرها

دکتر دانشجو وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري در پيامي به همايش "ايران و تبادلات علمي با جهان" در ولز تاکيد کرد: و نام ايران همچنان بر بام پيشرفت هاي علمي جهان چشم نوازي و دلربايي مي کند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر دانشجو در اين پيام که توسط عليرضا صالحيرايزن علمي کشورمان در انگليس و ايرلند قرائت شد، افزود: همان گونه که تاريخ جهان به خوبي گواه آن است آثار و برکات تمدن ايراني - اسلامي به ويژه در عرصه تبادلات علمي به چند مورد خاص محدود نمي شود و آثار علمي عالمان موثر در تاريخ ايران اسلامي آن چنان گسترده و خارج از شمارش اند که بيان اجمالي آن نيز از حوصله اين مجال بيرون است.

دکتردانشجو گفت: هم اکنون جهان مرهون زايش و پرورش عالمان بزرگي است که در دامان تمدن و تدين ايران اسلامي رشد يافته اند و جمهوري اسلامي ايران با اعتقاد راسخ به نظم جهاني عادلانه، با تمام توان علمي و فني خود که به يمن انقلاب اسلامي و تلاش بي وقفه دانشمندان و جوانان ايراني و به رغم مخالفت ها و مقاومت هاي سلطه جويانه بيگانگان اينک به مرزهاي علوم و فنون نوين جهاني نزديک شده، آمادگي دارد با همه کشورهاي جهان تبادل علمي داشته باشد.

دکتردانشجو تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران همچنين آماده است با تعامل پيش برنده، يافته ها و دستاوردهاي دانشمندان ايراني و مراکز علمي خود را به جهانيان عرضه کند و متقابلا از توانمندي ساير کشورها در عرصه علوم و فنون استفاده کند.

وزيرمحترم علوم با تاکيد بر اينکه دانش همچون دين و اخلاق بر مدار وجود انسان قوام و دوام مي يابد و لذا هويتي فراملي و جهاني دارد، اظهار داشت: پيشرفت هاي علمي محصول تلاش همه عالمان در همه نقاط جهان است. تفرعن و سلطه مبناي غيرعلمي و غيرانساني دارد و بايد با همه اشکال نابرابري و سلطه طلبي مبارزه اي علمي و انساني داشت تا زمينه هاي صلح پايدار بر مبناي تساوي و عدالت در جهان فراهم شود.

در بخشي از پيام وزيرمحترم علوم، تحقيقات و فناوري آمده است: خوشبختانه ايران با پيشينه تاريخي درخشان خود، مهد دانش و تمدن و دروازه تعالي و تبادل علمي بوده و با ظهور دين مبين اسلام و آموزه هاي انساني آن در عرصه تبادل دانش، حضوري فعال و درخششي مضاعف داشته است. اسلام با تعاليم ارزنده خود حصار مکان و زمان را شکسته و جهاد علمي را به عنوان فريضه اي دائمي خصيصه حيات طيبه انساني دانسته است.

دکتردانشجو در پايان پيام خود با قدرداني از برگزاري همايش "ايران و تبادلات علمي با جهان؛ سياست ها، تجارب و چالش ها"  اظهار داشت: بدون شک برگزاري چنين همايش هايي مي تواند زمينه آشنايي و ارتباط بيشتر ملت ها بخصوص دانشمندان و دانشجويان کشورها را با جمهوري اسلامي ايران فراهم سازد و بستر مناسبي را براي گسترش مبادلات علمي ايران با ساير کشورهاي جهان مهيا کند.

به گزارش مهر، همايش دو روزه "ايران و تبادلات علمي با جهان؛ سياست ها، تجارب و چالش ها" با حضور جمعي از استادان و دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در دوره هاي دکتري در کشورهاي اروپايي و داخل کشور صبح امروز در غرب ولز گشايش يافت.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها