شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم اندیشی تخصصی منابع طبیعی و حفاظت آب و خاک

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه صبح روز شنبه 20/12/89 نشست تخصصی هم اندیشی منابع طبیعی و حفاظت آب و خاک با حضور دکتر سیاری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر صیدی رئیس دانشکده کشاورزی، مهندس بازدار مدیرکل منابع طبیعی استان ومهندس دیانت مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان  درمحل سالن فرزانگان برگزار گردید.

 در ابتدای مراسم دکتر سیاری ضمن عرض خیرمقدم به حضار و عذرخواهی از عدم حضور ریاست دانشگاه در این جلسه با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: انشاءالله بزودی باغ میوه های قرآنی در راستای حفاظت از منابع طبیعی در دانشگاه احداث می گردد.

دکتر سیاری با اشاره به احداث باغ پسته توسط دانشگاه ابراز امیدواری کرد که این حرکت سرمنشأ و الگویی برای کشت پسته در استان باشد.

ایشان با اشاره به پدیده گرد و غبار آن را تهدیدی برای طبیعت استان و جنگلها دانست و خواستار پیگیری جدی مسئولین برای رفع این معضل شد.

در ادامه دکتر صیدی رئیس دانشکده کشاورزی ضمن تبریک هقته منابع طبیعی گفت: همه ما باید با مشکلات منابع طبیعی در استان و اهم کارهایی که در این زمینه صورت گرفته آشنا باشیم تا بتوانیم قضاوت درسیتی داشته باشیم.

ایشان با اشاره به نقش منابع طبیعی در سلامت انسان گفت: همواره در تمدن بشری منابع طبیعی بیشترین نقش را داشتند و دارند و به نوعی نمود یک جامعه، در محیط آن جامعه خلاصه می شود و پیشرفت کشورها مدیون محیط آن جامعه است.

درادامه مهندس بازدار مدیرکل منابع طبیعی استان ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه به خاطر فراهم نمودن این جلسه و تبریک هفته منابع طبیعی، هدف از تشکیل این جلسه را تعادل بخشی بین دستگاههای اجرایی دانست و گفت: برگزاری این جلسات خود یک نوع نظارت بردستگاههای اجرایی می باشد .

مهندس بازدار با اشاره به مشکلات استان در بخش منابع طبیعی از جمله افزایش دما، کمبود نزولات آسمانی، پدیده گرد و غبار، فرسایش خاک،بهره برداری های بی رویه از منابع و... گفت: امروزه با فرسایش بیش از حد خاک، شیوه منابع ما  سنگلاخی شده که این بسیار نارحت کننده است و دلیل آن هم این است که در گذشته نتوانستیم تعادل بین منابع و محیط حفظ نمائیم.

در پایان اساتید و حضار در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند که اهم مسائل حول مسائل ذیل بود:

اتخاذ راه حلهای جدی برای از بین بردن پدیده گرد و غبار،حفظ و نگهداری صحیح منابع طبیعی،احداث سدهای زیرزمینی ،ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و منابع طبیعی استان،استفاده صحیح مردم از طبیعت وتشکیل پروژه های مشترک بین دانشجویان و منابع طبیعی با هدف آینده نگری.