برگزاری نشست هم اندیشی تخصصی منابع طبیعی و حفاظت آب و خاک

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي دانشگاه صبح روز شنبه 20/12/89 نشست تخصصي هم انديشي منابع طبيعي و حفاظت آب و خاک با حضور دکتر سياري معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، دکتر صيدي رئيس دانشکده کشاورزي، مهندس بازدار مديرکل منابع طبيعي استان ومهندس ديانت مدير کل حفاظت از محيط زيست استان  درمحل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

 در ابتداي مراسم دکتر سياري ضمن عرض خيرمقدم به حضار و عذرخواهي از عدم حضور رياست دانشگاه در اين جلسه با تبريک هفته منابع طبيعي گفت: انشاءالله بزودي باغ ميوه هاي قرآني در راستاي حفاظت از منابع طبيعي در دانشگاه احداث مي گردد.

دکتر سياري با اشاره به احداث باغ پسته توسط دانشگاه ابراز اميدواري کرد که اين حرکت سرمنشأ و الگويي براي کشت پسته در استان باشد.

ايشان با اشاره به پديده گرد و غبار آن را تهديدي براي طبيعت استان و جنگلها دانست و خواستار پيگيري جدي مسئولين براي رفع اين معضل شد.

در ادامه دکتر صيدي رئيس دانشکده کشاورزي ضمن تبريک هقته منابع طبيعي گفت: همه ما بايد با مشکلات منابع طبيعي در استان و اهم کارهايي که در اين زمينه صورت گرفته آشنا باشيم تا بتوانيم قضاوت درسيتي داشته باشيم.

ايشان با اشاره به نقش منابع طبيعي در سلامت انسان گفت: همواره در تمدن بشري منابع طبيعي بيشترين نقش را داشتند و دارند و به نوعي نمود يک جامعه، در محيط آن جامعه خلاصه مي شود و پيشرفت کشورها مديون محيط آن جامعه است.

درادامه مهندس بازدار مديرکل منابع طبيعي استان ضمن تشکر از مسئولين دانشگاه به خاطر فراهم نمودن اين جلسه و تبريک هفته منابع طبيعي، هدف از تشکيل اين جلسه را تعادل بخشي بين دستگاههاي اجرايي دانست و گفت: برگزاري اين جلسات خود يک نوع نظارت بردستگاههاي اجرايي مي باشد .

مهندس بازدار با اشاره به مشکلات استان در بخش منابع طبيعي از جمله افزايش دما، کمبود نزولات آسماني، پديده گرد و غبار، فرسايش خاک،بهره برداري هاي بي رويه از منابع و... گفت: امروزه با فرسايش بيش از حد خاک، شيوه منابع ما  سنگلاخي شده که اين بسيار نارحت کننده است و دليل آن هم اين است که در گذشته نتوانستيم تعادل بين منابع و محيط حفظ نمائيم.

در پايان اساتيد و حضار در جلسه به بيان نظرات خود پرداختند که اهم مسائل حول مسائل ذيل بود:

اتخاذ راه حلهاي جدي براي از بين بردن پديده گرد و غبار،حفظ و نگهداري صحيح منابع طبيعي،احداث سدهاي زيرزميني ،ارتباط تنگاتنگ بين دانشگاه و منابع طبيعي استان،استفاده صحيح مردم از طبيعت وتشکيل پروژه هاي مشترک بين دانشجويان و منابع طبيعي با هدف آينده نگري.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها