شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر سیاری :هدف از شکل گیری راهیان نورزنده نگهداشتن یاد و خاطره رشادتها و ایثارگری های دلاورمردان عرصه دفاع مقدس است

دکتر سیاری معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه هدف از شکل گیری راهیان نور را زنده نگهداشتن یاد و خاطره رشادتها و ایثارگری های دلاورمردان عرصه دفاع مقدس دانست و گفت: یاد و خاطره شهدایی که درراه دفاع از دین و تمامیت ارضی کشور جان خودرافداکردند، یک وظیفه است ودرهمین راستا هرساله اعضای هیات علمی ودانشجویان... جهت تجدید میثاق با شهدا و آرمانهای انقلاب در مناطق جنگی جنوب و غرب کشور حضور می یابند زیرا اگر رشادتهای این مردان الهی نبود امروزه شاهد این آسایش و امنیت در دانشگاهها برای دانشجویان و اساتید نبودیم
.

دکتر سیاری راهیان نور را یک فعالیت فرهنگی بسیار ارزنده برای دانشگاه دانست و افزود: با توجه به فضای معنوی حاکم بر دانشجویان در طول مسیر و آشنایی  با واقعیات جنگ ودلاوریها وایثار رزمندگان دردوران دفاع مقد س، پس از بازگشت، دانشجویان باالگوهایی جاودان آشنامی شوند.

معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه گفت: درهمین راستا،دانشگاه ایلام هر ساله دانشجویان را برای بازدید از مناطق جنوب و غرب کشور اعزام می نمایدکه امسال هم تعداد 5 دستگاه اتوبوس برای اعزام دانشجویان تدارک دیده شد که سه اتوبوس اختصاص به خواهران و دو اتوبوس به برادران دانشجو اختصاص دارد.

دکتر سیاری ا امه داد: هزینه ایاب و ذهاب این دانشجویان از اعتبارات فرهنگی تأمین می گردد و دانشجویان خواهر و برادر به ترتیب از تاریخ های 18 و 19 اسفند در ابتدا از مناطق عملیاتی غرب از جمله شرهانی بازدید می کنند و سپس راهی مناطق جنوب از جمله اروند کنار، شلمچه، طلائیه و... می شوند.

دکتر سیاری در پایان گفت: اعزام کارکنان دانشگاه برای بازدید از مناطق عملیاتی توسط ستاد راهیان نور استان انجام می شود که اجرای آن برعهده ستاد مرکزی یعنی سپاه پاسداران می باشد و اعزام اعضای هم توسط بسیج اساتید دانشگاهها می باشد.