شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نهمین جشنواره دانشجویان مخترع و مبتکر بسیجی استان با حضور دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

نهمین جشنواره علمی دانشجویان مخترع و مبتکر بسیجی استان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی، مهندس اعلایی استاندار ایلام ، دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام رحمانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، روسای دانشگاهها و سازمانها و جمع زیادی از دانشجویان ساعت 15 روز پنج شنبه مورخ12/12/89در آمفی آیت الله حیدری دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ایلام ضمن عرض خیر مقدم به ریاست مجلس شورای اسلامی، هیأت همراه و حضار در سالن به خاطر تشریف فرمایی به دانشگاه ایلام با بیان گزارشی از پیشرفت دانشگاه و افزایش دانشجو نسبت به سالهای قبل از انقلاب گفت: در سال 55 آموزش عالی استان ایلام به دانشکده ی دامپروری و آن هم با داشتن 100 نفر دانشجو و زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه محدود بود که هم اکنون دانشگاه ایلام با20رشته درمقطع کارشناسی ارشدو2رشته درمقطع دکتری ودانشگاه پیام نور با 11 واحد، دانشگاه آزاد با 7 واحد، دانشگاه علمی- کاربردی با 9 واحد و سایر موسسه های غیر انتفاعی خدمتگزار فرزندان این مرز و بوم هستند. رئیس دانشگاه اظهار داشت: در دانشگاه ایلام هم اکنون 150 عضو هیأت علمی از درجات دانشیاری، استادیاری و... هست و دانشجویان در مقاطع مختلف دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می کنند که نشان رشد و پیشرفت آموزش عالی در سطح استان می باشد و همه اینها به برکت حضور پربار سید و مولایمان امام خامنه ای در سال70 به استان می باشد.
ایشان با اشاره به اینکه امروزه بسترهای لازم برای فتح قله های علمی حاصل شده است گفت: تکلیف اقتضا می کند که امروزه دانشجویان با بصیرت در فضای جنگ نرم وارد فضای علمی کشور شوند و توطئه های دشمنان را خنثی کنند. در ادامه دکتر احمدی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاههای استان با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی(ع) که "علم اقتدار است هرکس این قدرت را به دست آورد می تواند تحکم کند" گفت: بسیج دانشجویی به منظور حفظ و اقتدار دانشجویان بسیجی و ایثارگر مبنی بر تصویرسازی مثبت از بسیج در راستای ارزش و منزلت بسیج اقدام به جشنواره های علمی با مشارکت دانشگاههای استان نموده که هدف از برگزاری این جشنواره ها شناسایی، حمایت و تشویق دانشجویان مبتکر و مخترع بسیجی می باشد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان افزود: در ارزشیابی که توسط 57 نفر از اعضای هیأت علمی اجرا شده دانشگاه ایلام با 296 ممتاز، 14مقاله و یک اختراع حایز رتبه اول گردید، دانشگاه علوم پزشکی دوم و دانشگاه آزاد رتبه سوم را کسب کردند. در پایان این جلسه دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود به استان ایلام ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان و دانشگاه ایلام گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی شاهد استعدادهای جالبی در عرصه فرهنگ و هنر استان ایلام می باشیم. ایشان با اشاره به حوادث امروز دنیا گفت: حوادث امروز دنیا را به دقت بررسی کنید و با درک صحیح انقلاب اسلامی رویدادهای امروز جهان را پیگیری کنید. امروزه حوادث مهمی در جهان در حال شکل گیری است که بذر این انقلاب ها 32 سال پیش توسط ایران در منطقه کاشته شد و امروزه شاهد ثمربخشی و شکل گیری آن هستیم.
دکتر لاریجانی افزود: برخی معتقدند این انقلابها از یک ماهیت طراحی شده غربی توسط آمریکایی ها برنامه ریزی شده ولی در حقیقت این افراد اطلاعات دقیقی در مورد مناسبات دنیا ندارند و در واقع مناسبات در دو دهه اخیر تغییر کرده است و امروزه خود غربی ها از نظر سیاسی دچار یک آشفتگی بزرگ هستند. ایشان با اشاره به اینکه این انقلابها ریشه دار و عمیق هستند گفت: کسانی که در مورد نتایج این انقلابها زود قضاوت کنند انقلاب شناس نیستند زیرا انقلابی که ساده به دست بیاید ساده و زود هم از دست می رود. دکتر لاریجانی سیاست نه شرقی و نه غربی فقط جمهوری اسلامی حضرت امام را یک اصل برای وحدت مطرح کرد و گفت: در همان زمان هم فشارهای زیادی را بر ایران تحمیل می کردند تا مانع شکل گیری انقلاب اسلامی شوند، ما شهدای زیادی را برای این انقلاب تقدیم کردیم تا انقلابمان بتواند فضای منطقه را تکان و تغییر دهد. مسئله انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بزرگ برای جهان اسلام است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست های متوالی آمریکا در منطقه گفت: اکنون ابهت نظامی آمریکا شکسته شد و ساختار امنیتی آمریکا در جنگ 33 روزه دچار افول گردید، ابهت اقتصادی آمریکا دچار مشگل گشته و همه اینها ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد. مقاومت ملت ایران در عرصه های مختلف علمی و سیاسی نتایجی داشت که مهمتریت نتیجه آن بیداری اسلامی ملتها و صدور انقلاب اسلامی به سایر ملتها می باشد. امروزه ملتهای مختلف در جستجوی بدست آوردن عزت خود هستند. دکتر لاریجانی ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه ایران از انقلابهای مردمی گفت: انقلاب ایران این جوهره را دارد که نقش مهمی را در شکل گیری این انقلابها ایفا کند زیرا حضرت امام (ره) به ما یاد دادند که عزتمندانه زندگی کنیم و از مردم سالاری دینی به همه وجود در همه کشورها حمایت کنیم. ما امروزه نیاز به حمایت پنهان از این انقلابها نداریم و با صراحت اعلام می کنیم که از این انقلابها حمایت می کنیم. ایشان با اشاره به شکل گیری انقلاب ایران گفت: ما برای اسلام انقلاب کردیم و سیاستمان در درون اسلام است خیلی این را باور ندارند و الان بازیچه دست دشمن شده اند.و در پازل شطرنج دشمن، بازی می کنند. دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نظر علمی به برکت انقلاب اسلامی تحول چشم گیری در تمام استانها بوجود آمده است و نتیجه آن هم بومی شدن علم می باشد.
باید از لحاظ علمی ما نمونه و الگو شویم که لازمه اش این است که با توجه به شرایط در حال تغییر منطقه خود راقوی کنیم. هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ اقتصادی و سیاسی تکیه گاه محکمی برای سایر ملت های در حال انقلاب باشیم. ایشان افزود: امروزه باید فضایی را بوجود آورد تا رونق علمی و فناوری داشته باشیم و برای این امر باید مجاهدت کرد و با چشم اندازی ده ساله در این راه تلاش کرد تا بتوانیم در این عرصه از ولایت مطلقه فقیه صیانت کنیم.
شایان ذکر است در پایان این مراسم، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار ایلام، رئیس دانشگاه و روسای دیگر دانشگاهها از دانشجویان نخبه و برتر بسیجی با اهداء لوح یادبود تقدیر شد .