نهمین جشنواره دانشجویان مخترع و مبتکر بسیجی استان با حضور دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

خانه خبرها
نهمين جشنواره علمي دانشجويان مخترع و مبتکر بسيجي استان با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي دکتر لاريجاني، مهندس اعلايي استاندار ايلام ، دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه، حجت الاسلام رحماني معاون سياسي و امنيتي استانداري ، روساي دانشگاهها و سازمانها و جمع زيادي از دانشجويان ساعت 15 روز پنج شنبه مورخ12/12/89در آمفي آيت الله حيدري دانشگاه برگزار گرديد.
در ابتداي جلسه دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه ايلام ضمن عرض خير مقدم به رياست مجلس شوراي اسلامي، هيأت همراه و حضار در سالن به خاطر تشريف فرمايي به دانشگاه ايلام با بيان گزارشي از پيشرفت دانشگاه و افزايش دانشجو نسبت به سالهاي قبل از انقلاب گفت: در سال 55 آموزش عالي استان ايلام به دانشکده ي دامپروري و آن هم با داشتن 100 نفر دانشجو و زير نظر دانشگاه رازي کرمانشاه محدود بود که هم اکنون دانشگاه ايلام با20رشته درمقطع کارشناسي ارشدو2رشته درمقطع دکتري ودانشگاه پيام نور با 11 واحد، دانشگاه آزاد با 7 واحد، دانشگاه علمي- کاربردي با 9 واحد و ساير موسسه هاي غير انتفاعي خدمتگزار فرزندان اين مرز و بوم هستند. رئيس دانشگاه اظهار داشت: در دانشگاه ايلام هم اکنون 150 عضو هيأت علمي از درجات دانشياري، استادياري و... هست و دانشجويان در مقاطع مختلف دکتري، کارشناسي ارشد و کارشناسي تحصيل مي کنند که نشان رشد و پيشرفت آموزش عالي در سطح استان مي باشد و همه اينها به برکت حضور پربار سيد و مولايمان امام خامنه اي در سال70 به استان مي باشد.
ايشان با اشاره به اينکه امروزه بسترهاي لازم براي فتح قله هاي علمي حاصل شده است گفت: تکليف اقتضا مي کند که امروزه دانشجويان با بصيرت در فضاي جنگ نرم وارد فضاي علمي کشور شوند و توطئه هاي دشمنان را خنثي کنند. در ادامه دکتر احمدي رئيس بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان با اشاره به فرمايش اميرالمومنين علي(ع) که "علم اقتدار است هرکس اين قدرت را به دست آورد مي تواند تحکم کند" گفت: بسيج دانشجويي به منظور حفظ و اقتدار دانشجويان بسيجي و ايثارگر مبني بر تصويرسازي مثبت از بسيج در راستاي ارزش و منزلت بسيج اقدام به جشنواره هاي علمي با مشارکت دانشگاههاي استان نموده که هدف از برگزاري اين جشنواره ها شناسايي، حمايت و تشويق دانشجويان مبتکر و مخترع بسيجي مي باشد.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاههاي استان افزود: در ارزشيابي که توسط 57 نفر از اعضاي هيأت علمي اجرا شده دانشگاه ايلام با 296 ممتاز، 14مقاله و يک اختراع حايز رتبه اول گرديد، دانشگاه علوم پزشکي دوم و دانشگاه آزاد رتبه سوم را کسب کردند. در پايان اين جلسه دکتر لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در سفر يک روزه خود به استان ايلام ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان و دانشگاه ايلام گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامي شاهد استعدادهاي جالبي در عرصه فرهنگ و هنر استان ايلام مي باشيم. ايشان با اشاره به حوادث امروز دنيا گفت: حوادث امروز دنيا را به دقت بررسي کنيد و با درک صحيح انقلاب اسلامي رويدادهاي امروز جهان را پيگيري کنيد. امروزه حوادث مهمي در جهان در حال شکل گيري است که بذر اين انقلاب ها 32 سال پيش توسط ايران در منطقه کاشته شد و امروزه شاهد ثمربخشي و شکل گيري آن هستيم.
دکتر لاريجاني افزود: برخي معتقدند اين انقلابها از يک ماهيت طراحي شده غربي توسط آمريکايي ها برنامه ريزي شده ولي در حقيقت اين افراد اطلاعات دقيقي در مورد مناسبات دنيا ندارند و در واقع مناسبات در دو دهه اخير تغيير کرده است و امروزه خود غربي ها از نظر سياسي دچار يک آشفتگي بزرگ هستند. ايشان با اشاره به اينکه اين انقلابها ريشه دار و عميق هستند گفت: کساني که در مورد نتايج اين انقلابها زود قضاوت کنند انقلاب شناس نيستند زيرا انقلابي که ساده به دست بيايد ساده و زود هم از دست مي رود. دکتر لاريجاني سياست نه شرقي و نه غربي فقط جمهوري اسلامي حضرت امام را يک اصل براي وحدت مطرح کرد و گفت: در همان زمان هم فشارهاي زيادي را بر ايران تحميل مي کردند تا مانع شکل گيري انقلاب اسلامي شوند، ما شهداي زيادي را براي اين انقلاب تقديم کرديم تا انقلابمان بتواند فضاي منطقه را تکان و تغيير دهد. مسئله انقلاب اسلامي ايران يک حادثه بزرگ براي جهان اسلام است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شکست هاي متوالي آمريکا در منطقه گفت: اکنون ابهت نظامي آمريکا شکسته شد و ساختار امنيتي آمريکا در جنگ 33 روزه دچار افول گرديد، ابهت اقتصادي آمريکا دچار مشگل گشته و همه اينها ريشه در انقلاب اسلامي ايران دارد. مقاومت ملت ايران در عرصه هاي مختلف علمي و سياسي نتايجي داشت که مهمتريت نتيجه آن بيداري اسلامي ملتها و صدور انقلاب اسلامي به ساير ملتها مي باشد. امروزه ملتهاي مختلف در جستجوي بدست آوردن عزت خود هستند. دکتر لاريجاني ضمن تأکيد بر حمايت همه جانبه ايران از انقلابهاي مردمي گفت: انقلاب ايران اين جوهره را دارد که نقش مهمي را در شکل گيري اين انقلابها ايفا کند زيرا حضرت امام (ره) به ما ياد دادند که عزتمندانه زندگي کنيم و از مردم سالاري ديني به همه وجود در همه کشورها حمايت کنيم. ما امروزه نياز به حمايت پنهان از اين انقلابها نداريم و با صراحت اعلام مي کنيم که از اين انقلابها حمايت مي کنيم. ايشان با اشاره به شکل گيري انقلاب ايران گفت: ما براي اسلام انقلاب کرديم و سياستمان در درون اسلام است خيلي اين را باور ندارند و الان بازيچه دست دشمن شده اند.و در پازل شطرنج دشمن، بازي مي کنند. دکتر لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: از نظر علمي به برکت انقلاب اسلامي تحول چشم گيري در تمام استانها بوجود آمده است و نتيجه آن هم بومي شدن علم مي باشد.
بايد از لحاظ علمي ما نمونه و الگو شويم که لازمه اش اين است که با توجه به شرايط در حال تغيير منطقه خود راقوي کنيم. هم از لحاظ علمي و هم از لحاظ اقتصادي و سياسي تکيه گاه محکمي براي ساير ملت هاي در حال انقلاب باشيم. ايشان افزود: امروزه بايد فضايي را بوجود آورد تا رونق علمي و فناوري داشته باشيم و براي اين امر بايد مجاهدت کرد و با چشم اندازي ده ساله در اين راه تلاش کرد تا بتوانيم در اين عرصه از ولايت مطلقه فقيه صيانت کنيم.
شايان ذکر است در پايان اين مراسم، با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، استاندار ايلام، رئيس دانشگاه و روساي ديگر دانشگاهها از دانشجويان نخبه و برتر بسيجي با اهداء لوح يادبود تقدير شد .

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها