شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گردهمایی اساتید مشاور شاهد و ایثارگر مراکز آموزش عالی استان دانشگاه ایلام-خرداد 87

دکتر قربانی رئیس دانشگاه ایلام در این گردهمایی که با حضور مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور سخن می گفت با بیان اینکه فرزندان شهدا متصل به شجره طیبه شهدا هستند اظهار داشت : فرزندان شهدا برگردن همه ما حق دارند ، اگر هزینه ای برای آنها انجام دهیم نباید به گونه ای مطرح کنیم که بوی منت گذاری از آن به مشام برسد . ایشان افزود هر امری دارای رکن است و فرزندان شهداء برای این ملت و نظام رکن خویش را یعنی پدران را از دست داده اند . آن کسی که می توانست در تکمیل شخصیتشان مؤثر باشد ، کسی که می توانست مایه دلگرمی آنها در زندگی باشد در حالی که برای رضای الهی او را از دست داده اند و در حقیقت اینان ، ذی حقان برگردن ما و نظام اسلامی هستند  .

دکتر قربانی ادامه داد : ما همیشه بدهکار شهدا هستیم و هرگز نباید به نگاه امتیاز ویژه و بزرگ بینی به این منظور نگاه کنیم زیرا کدامین هزینه می تواند جای گرم پدر را در خانواده پر کند ، در هر کشور و نظامی افراد خاص انتخاب می شوند برای حفاظت از سرزمین هایشان ، نظام اسلامی نیز بر روی شهدا سرمایه گذاری کرده است تا صحنه گردان آینده کشور و نظام باشند . کسانی که برای حفظ دین و میهن ، عزیزترین سرمایه زندگی خویش را یعنی جانشان را بر طبق اخلاص نهادند . ایشان افزود : جمهوری اسلامی ایران که دشمنان زیادی در جهان دارد و پرچمدار حکومتی است که مقدمة حکومت حضرت ولی عصر (عج) در جهان به شمار می رود و در نگاه غرب کشوری که می تواند به عنوان منشأ تحرکات عدیده و خطر بالقوه برای آینده غرب استکباری مطرح باشد ، لذا ضرورت دارد که این کشور بر نیروهای خاص سرمایه گذاری کند تا در آینده پرچم این نظام مقدس هیچگاه بر زمین نیافتد . یکی از سیاستهای مهم نظام هم باید این باشد. حال چه کسانی بهتر از فرزندان شهدا که انقلاب را از خود می دانند و خون پدرانشان را به پای نهال انقلاب ریخته شده می بینند می توانند از این انقلاب و نظام پاسداری کنند و ما باید بر چنین فرزندانی افتخار کنیم .

دکتر قربانی بر ضرورت توجه به فرزندان شهداء تأکید کرد و گفت : جای تأسف برای نظام خواهد بود که اگر فرزندان شهداء در فرآیند رشد خود به جایی برسند که به آرمانهای پدرانشان و انقلاب بی تفاوت باشند . ایشان افزود : الحمدلله فرزندان شهداء در حال حاضر در تمام زمینه های علمی و معنوی فعال هستند و این موفقیت بسیار بزرگی است . و باید طوری برنامه ریزی کنیم که فرزندان شهداء به جایگاه واقعی که باید داشته باشند برسند . مدیر کل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور سخنران بعدی این نشست بود که گفت : تنها دو صدم درصد ظرفیت دانشگاه ها برای ایثارگران استفاده می شود .

دکتر رضا صحرایی افزود : طبق قانون تسهیل ورود رزمندگان و جهادگران به دانشگاهها ، 40 درصد اصل ظرفیت دانشگاهها به رزمندگان و پنج درصد مازاد ظرفیت باید برای ورود فرزندان شاهد به دانشگاهها اختصاص یابد .

وی گفت : متأسفانه از مجموع این دو مورد بالا تنها دو صدم درصد استفاده می شود که موجب فشار عاطفی به جامعه ایثارگران شده است .

وی اضافه کرد: فرزندان شاهد و سایر ایثارگران نه تنها از استفاده کامل این ظرفیت محرومند بلکه سایر افراد عادی جامعه از این ظرفیت استفاده می کنند .

صحرایی گفت : اصلاح قانون تسهیل ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر از دستور کار این بنیاد خارج و بر ابلاغ به دولت ارایه شده است که در صورت توافق این مشکل مرتفع خواهد شد . وی با ذکر اینکه هم اکنون بیشترین آمار ایثارگران ورودی دانشگاهها را فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد تشکیل می دهند گفت : این در حالی است که این افراد از هیچگونه سهمیه تسهیل برای ورود به دانشگاهها را شامل فرزندان شهداء و جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان آزادگان عنوان کرد .