شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم : مشکل حریم دانشگاه ایلام مانع توسعه این استان می‌شود

خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

دکتر"محمدمهدی زاهدی" وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری ازمسئولان و مردم استان ایلام خواست در تعیین حریم دانشگاه ایلام کمک کنند زیرا تعارض درتعیین این حریم در توسعه این استان مانع ایجاد خواهد کرد.

دانشگاه دولتی استان ایلام که در سال 1370 تاسیس شده است از مشکل کامل نبودن سند زمین تقریبا 150 هکتاری خود رنج می برد که به نوبه خود سبب شده هر گونه تلاش برای ایجاد حریم وکشیدن دیوار به دور آن با مشکل ومعارضه مواجه شود.

زمین این دانشگاه که امروز درست درپایان دیوارهای ساختمانهای مسکونی محله‌ای از شهر ایلام قرار دارد،در زمان احداث از مالکان عشیره‌ای اراضی کشاورزی خریده شده که ظاهرا امضای گروهی از آنها در پای سند نیست و لذا یک ششم (یک دانگ) از زمین در اختیار آنها مانده است.

این گروه با داشتن اسناد ثبتی از هرگونه ایجاد حریم به دور دانشگاه و خوابگاههای آن جلوگیری می‌کنند و می‌گویند یا باید این مقدار زمین به آنها بازگردانده شود و یا بهای آن را دریافت کنند که اکنون رقمی حدود هفت میلیاردتومان می‌شود و پرداخت آن ازعهده این دانشگاه خارج است.

نبود دیوار به گرد دانشگاه باعث شده کنترلی بر ورود افراد به زمین وسیع آن نباشد و چون این زمین در بیرون از شهر واقع است،مشکلات عدیده‌ای برای دانشجویان،بخصوص دانشجویان دختر مستقر در خوابگاههای این دانشگاه ایجاد شده و ازجمله برخی‌از آنها می‌گویند شبها از سگهای ولگرد و حتی احتمال برخورد باجانواران وحشی ترس دارند.

دکتر زاهدی که در جریان سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام سفر کرده است ، در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا از مسئولان قضایی،اجرایی و نیز معارضان این زمین خواست درباره حریم دانشگاه همکاری کنند.

وزیرعلوم بابیان‌اینکه درهمه‌جای دنیا رسم است مسوولان و مردم به دانشگاهها کمک کنند،تاکید کرد:دانشگاه برای توسعه فرهنگی،اجتماعی و بسترسازی برای مشاغل مولد و منطبق با نیازهای استان ضروری است.

وی افزود:معارضان هم باید برای رفع این مشکل کمک کنند زیرا دانشگاه از عهده هزینه کلان خرید یک دانگ زمین مورد ادعای آنها برنمی‌آید.

دکتر زاهدی گفت:اصرار معارضان جلوی پیشرفت استان را می‌گیرد که زیان آن را مردم استان خواهند دید.