شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکترصفار هرندی: برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، باید فرهنگ عمومی خانواده ها اصلاح شود

دکترصفار هرندی:

برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، باید فرهنگ عمومی خانواده ها اصلاح شود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب درسطح جامعه، نیازمند اصلاح فرهنگ عمومی در سطح خانواده هاست و کار اصلی را باید خانواده ها انجام دهند.

به گزارش خبرنگارروابط عمومی، دکترمحمد حسین صفارهرندی، سوم خرداد در همایش نقش فرهنگ حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده در دانشگاه ، با اشاره به فطری بودن موضوع حجاب و عفاف در نهاد انسان، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف با فطرت و شخصیت درونی انسان ها ارتباط تنگاتنی دارد.

وی افزود: حدیث کسا که در شان و منزلت اهل بیت پیامبر نازل و در آن به پدر، شوهر و فرزندان حضرت هزار(س) اشاره شده است، نقش زنان در بنیان خانواده را یک حقیقت غیر قابل انکار معرفی می کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در قرآن در 14 آیه به طور مستقیم به موضوع حجاب وعفاف اشار ه شده است که اهمییت این موضوع را از نظر خداوند تبارک و تعالی می رساند.

صفار هرندی موضوع حجاب و عفاف را یک بحث مهم از آغاز خلقت بشر عنوان کرد و گفت: خداوند پوشش و میل به این امر را فطرتا در وجود انسان به ودیعه گذاشته که اگر بستر آن در جامعه انسانی فراهم شود و فرد از دورن خانواده درست تربیت شود، این مهم خود به خود تحقق می یابد.

وی بااشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: یکی از اهداف شهدای دفاع مقدس، حفظ و صیانت از فرهنگ حجاب است و شهدا بحث حجاب و عفاف را یک سنگر در مقابل خطراتی که نظام و انقلاب را تهدید می کند، می دانستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع انضباط اجتماعی را پیش زمینه و مقدمه ای برای پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی کشور عنوان کرد.

صفار هرندی مهم ترین مکان برای تشکیل شخصیت انسان ها را نهاد خانواده دانست و گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب درسطح جامعه، نیازمند اصلاح فرهنگ عمومی در سطح خانواده هاست و کار اصلی را باید خانواده ها انجام دهند.

وی از خانواده ها خواست با بیان اهمییت موضوع حجاب و عفاف، فرزندان خود را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاریخچه تشکیل این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سال 1383 بحث حجاب و عفاف در این شوا مورد بررسی و تدوین قرار گرفت و رئیس جمهور در سال 1384 آن را به دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف ابلاغ کرد که در این ابلاغیه وظیفه هر دستگاهی در این موضوع مشخص شده است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه در جوامع غربی نیز برای استفاده از ظواهر و علائم مذهبی محدودیت های وجود دارد، خاطر نشان کرد: در کشور ما نیز باید بحث حجاب و عفاف و انضباط اجتماعی دارای قواعد و لوازم مشخصی باشد