دکترصفار هرندی: برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، باید فرهنگ عمومی خانواده ها اصلاح شود

خانه خبرها

دکترصفار هرندي:

براي ترويج فرهنگ حجاب در جامعه، بايد فرهنگ عمومي خانواده ها اصلاح شود

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اشاعه و ترويج فرهنگ حجاب درسطح جامعه، نيازمند اصلاح فرهنگ عمومي در سطح خانواده هاست و كار اصلي را بايد خانواده ها انجام دهند.

به گزارش خبرنگارروابط عمومي، دکترمحمد حسين صفارهرندي، سوم خرداد در همايش نقش فرهنگ حجاب و عفاف در تحكيم بنيان خانواده در دانشگاه ، با اشاره به فطري بودن موضوع حجاب و عفاف در نهاد انسان، تصريح كرد: موضوع حجاب و عفاف با فطرت و شخصيت دروني انسان ها ارتباط تنگاتني دارد.

وي افزود: حديث كسا كه در شان و منزلت اهل بيت پيامبر نازل و در آن به پدر، شوهر و فرزندان حضرت هزار(س) اشاره شده است، نقش زنان در بنيان خانواده را يك حقيقت غير قابل انكار معرفي مي كند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: در قرآن در 14 آيه به طور مستقيم به موضوع حجاب وعفاف اشار ه شده است كه اهمييت اين موضوع را از نظر خداوند تبارك و تعالي مي رساند.

صفار هرندي موضوع حجاب و عفاف را يك بحث مهم از آغاز خلقت بشر عنوان كرد و گفت: خداوند پوشش و ميل به اين امر را فطرتا در وجود انسان به وديعه گذاشته كه اگر بستر آن در جامعه انساني فراهم شود و فرد از دورن خانواده درست تربيت شود، اين مهم خود به خود تحقق مي يابد.

وي بااشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازي خرمشهر اظهار داشت: يكي از اهداف شهداي دفاع مقدس، حفظ و صيانت از فرهنگ حجاب است و شهدا بحث حجاب و عفاف را يك سنگر در مقابل خطراتي كه نظام و انقلاب را تهديد مي كند، مي دانستند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي موضوع انضباط اجتماعي را پيش زمينه و مقدمه اي براي پيشرفت و توسعه علمي و صنعتي كشور عنوان كرد.

صفار هرندي مهم ترين مكان براي تشكيل شخصيت انسان ها را نهاد خانواده دانست و گفت: اشاعه و ترويج فرهنگ حجاب درسطح جامعه، نيازمند اصلاح فرهنگ عمومي در سطح خانواده هاست و كار اصلي را بايد خانواده ها انجام دهند.

وي از خانواده ها خواست با بيان اهمييت موضوع حجاب و عفاف، فرزندان خود را در مقابل هجمه فرهنگي دشمنان بيمه كنند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي به تاريخچه تشكيل اين موضوع در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اشاره كرد و گفت: در سال 1383 بحث حجاب و عفاف در اين شوا مورد بررسي و تدوين قرار گرفت و رئيس جمهور در سال 1384 آن را به دستگاه ها و وزارتخانه هاي مختلف ابلاغ كرد كه در اين ابلاغيه وظيفه هر دستگاهي در اين موضوع مشخص شده است.

صفار هرندي با اشاره به اينكه در جوامع غربي نيز براي استفاده از ظواهر و علائم مذهبي محدوديت هاي وجود دارد، خاطر نشان كرد: در كشور ما نيز بايد بحث حجاب و عفاف و انضباط اجتماعي داراي قواعد و لوازم مشخصي باشد

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها